Krádeže plynu a urážky z Auschwitzu… Rusko má naprosté právo s těmito urážkami skoncovat

Kolik urážek Evropská unie čeká, že Rusko ještě snese, aniž by to mělo následky? Etnické čistky ruských lidí Bruselem podporovaným Kyjevským režimem, uprchlická krize na ruské hranici, ekonomické sankce zakládající se na nepodložených obviněních poškozující ruskou společnost – a teď tohle – neonacistickou kabalu, která loni na Ukrajině za podpory CIA uchvátila moc, opakovaně nachytávají, jak ucucává ruský zemní plyn exportovaný pro EU.

A na vrchol toho všeho přichází urážka ruského presidenta Vladimira Putina, když nebyl spolu s evropskými vůdci pozván, aby se zúčastnil 70. výročí osvobození Auschwitzu. Více o tom později.

Nejdříve ale k záležitosti exportu zemního plynu. Rusko tento týden nakonec reagovalo na nenapravitelný banditismus tím, že ukončí veškeré dodávky plynu procházející tranzitem přes Ukrajinu – což činí asi 40-50 procent dodávek pro EU. Uprostřed zimy a s klesajícími zimními teplotami tento krok ruského státem vlastněného Gazpromu údajně bruselské činitele uvrhl do stavu paniky.

Není pochyb o tom, že Západní korporátní média svědomitě přitvrdí s povídačkou o „arci-zlosynovi Putinovi.“ Mrznoucí rodiny po celé Evropě se připíší na vrub „géniovi zla“, který „zosnoval návrat sovětů.“

Vicepresident Evropské komise pro energetiku řekl, že rozhodnutí Gazpromu zavřít plynové kohoutky poškodí ruskou reputaci jako mezinárodního dodavatele. V jeho kárání se odrážely předchozí výzvy evropského komisaře energetiky Günthera Oettingera apelující na Rusko, aby „nepolitizovalo“ obchod s energií.

Tohle je hodně ironický humor. Rusko nepolitizovalo nic; je to bruselská byrokracie spolu s jejich americkými kohortami, kdo se snažil o politizaci všeho – aby Moskvu tlačil do kouta bez možnosti manévrovat.

Generální ředitel Gazpromu Alexej Miller tento týden mezinárodním médiím připomněl, že Rusko bylo v uplynulých čtyřech desetiletích spolehlivým dodavatelem zemního plynu Evropě – a to i během agresivní Studené války se Západem.

Kromě toho cílem posledního zavírání plynu Ruskem není skoncovat s obchodem s Evropou. Rusko plánuje budoucí dodávky do EU přesměrovat přes Turecko. Jak Miller upozornil, teď už je to na EU, aby si postavila nezbytné infrastruktury, aby plyn dostala z turecké hranice s Řeckem a dále.

Ruský cíl je jednoduchý: skoncovat k faktickým kradením ruských plynových exportů do Evropy. Co by ještě mohlo být rozumnějšího?

Můžeme si jen představovat, jak by reagovala Británie, kdyby se Skotsko rozhodlo zadržovat dodávky severomořské ropy při tranzitu přes své území. Nebo jak by reagovala Francie, kdyby jí nějaká třetí strana unášela její exporty vína z přepravních tras. Nebo co by dělaly US, kdyby nachytaly Mexiko, jak kradmo čepuje z jejich exportů pro zbytek Jižní Ameriky.

Je to absurdní stížnost, když činitelé EU a její vlády obviňují Rusko z „energetického vydírání.“ Konec konců to byl zrovna Brusel, kdo loni odstřelil ruský plynový projekt Jižního proudu přes Černé moře, a tak v podstatě dotlačil Rusko, aby se znova uchýlilo k tranzitní trase přes Ukrajinu. Tahle trasa, jak bylo řečeno, se ukázala být nepoužitelnou kvůli ustavičnému ilegálnímu ucucávání Kyjevského režimu z ruských exportů.

Tak co vlastně chce EU od Ruska, aby dělalo? Aby dávalo plynové výpalné Kyjevskému mafiánskému režimu, který odmítá platit za své vlastní dodávky, a který bombarduje a vybíjí etnické Rusy ve východoukrajinských regionech?

Rusko má všechna práva přijmout opatření k ochraně svých životně důležitých ekonomických zájmů. Alternativní plynovod přes Turecko poskytne jižní oblouk doplňující existující ruské dodávky plynu přes Severní proud přes Baltické moře do Německa. Je tudíž směšné obviňovat Rusko z odřezávání dodávek plynu do EU. Rusko se pouze odřezává od ilegálního vměšování do jeho exportů třetí stranou – Kyjevských Reichem.

Bohužel to s sebou pro EU tuto zimu nese kritické problémy s dodávkami, když turecké trasa ještě není hotová. To ale není ruský problém; to je problém Bruselu, když zablokoval stavbu projektu Jižní proud a projevoval s Kyjevským režimem přes všechnu jeho zločinnost nekonečnou shovívavost.

Každopádně stížnosti EU, že Rusko si poškozuje svou reputaci, jako mezinárodní dodavatel energie, zní dost prázdně. Rusko si už našlo alternativní trh pro svůj export plynu v Číně poté, co loni Vladimir Putin a Xi Jingping podepsali rekordní dohodu za 400 miliard $. Asijský trh má jako odbytiště pro vydatné ruské energetické zdroje podle projekcí zastínit trh EU. Navíc se bude partnerství mezi Moskvou a Pekingem financovat v rublech a yuanech, čímž Rusku a Číně uleví od jejich umělé závislosti na US dolaru a Euru.

Vypadá to jako vrchol evropské namyšlenosti, když Rusko poučuje o obchodní etice, když sami na Moskvu uvalili bezdůvodné embargo kvůli nepodloženým obviněním z vměšování do Ukrajiny. Je to elita EU a jejich washingtonští spojenci, kdo se systematicky vměšují do Ukrajiny, a provokují agresivní válku proti východním regionům – s téměř 5 000 mrtvými za loňský rok a s až milionem uprchlíků. Kdyby se dodržoval mezinárodní zákon a morálka, tak by to byl Brusel a Washington, kdo by měl být sankcionován, pokud ne rovnou souzen za zločinnost, kterou ve formě Kyjevského režimu rozpoutal.

Evropské pokrytectví a dvojí double-think zdůrazňuje probíhající jednostranné francouzské zrušení obchodu s Ruskem na dodávku dvou válečných lodí. Rusko za dodávku těch plavidel třídy Mistral už zaplatilo přes 1 miliardu $; ale Paříž i tak odmítá svému závazku dostát. Méně slušným ač o to přesnějším způsobem popisu francouzského zavrženíhodného počínání by bylo označení jako státem sponzorované „pirátství“.

V tom nestoudném uhnutí ze závazků v kontraktu na Mistraly s Ruskem údajně francouzské vládě dýchal Washington na krk. Což francouzskou „reputaci“ poškodilo ještě daleko závažněji. Nejenže Francii už nelze jako mezinárodnímu obchodnímu partnerovi věřit; ale je už evidentní, že její „nezávislá suverenita“ je vystavena na milost a nemilost šikanování Washingtonu. Jak může ve světle takhle zbabělého poklonkování kdokoliv francouzské vládě důvěřovat, že by čemukoliv dostála?

Ale evropská nestoudnost vůči Rusku posledním zbytkům své cti zasadila konečnou ránu z milosti tím, že francouzský president Francois Hollande a jeho německý protějšek Joachim Gauck bude mezi ostatními evropskými vůdci, kteří se tento měsíc zúčastní 70. výročí osvobození nacistického tábora smrti Auschwitz. Ceremonii povede polský president Bronislaw Komorowski.

Do Moskvy údajně oficiální pozvání posláno nebylo a mluvčí Vladimira Putina Dmitrij Peskov tento týden řekl, že ruský president se proto události v Auschwitzu nezúčastní.

V lednu 1945 to byla ruská Rudá armáda, kdo osvobodil tento tábor smrti – který se od té doby stal symbolem zločinů nacistického Německa a evropského fašismu obecně. Ruská vojska osvobodila tisíce Poláků, Židů a další příslušníků evropských národů před nadcházející smrtí v Auschwitzu, kde už zemřelo přes milion lidí. Francouzský Vichyistický režim, který s nacistickým Německem kolaboroval, poslal do Auschwitzu a dalších vyhlazovacích center statisíce lidí.

O sedmdesát let později ostentativně ignorují jeho snad nejheroičtější příspěvek Evropě – jeho porážku fašistického Německa a jeho programů masového vyhlazování.

Je zarážející, jak relativně rychle byla v podstatě přepsána evropská historie – a to zeměmi, které byly pachateli hrůz II. světové války.

Měli bychom ale být překvapeni? Rusko zachránilo Evropě krk před fašismem a nadále jí ho zachraňuje před zmrznutím každou mrazivou zimu svými dodávkami zemního plynu. A i tak za to všechno musí Rusko od nevděčné evropské elity snášet urážky a provokace.

Je čas, aby tahle ohavná zaslepená evropská arogance měla své důsledky. Rusko může své hojné bohatství uplatnit jinde ve světě a nechat ty nenapravitelné nevděčníky zmrznout, když to chtějí!

 

Finian CUNNINGHAM | 17.01.2015 | 00:00

Zdroj:  http://www.strategic-culture.org/news/2015/01/17/gas-theft-and-auschwitz-snub-russia-every-right-end-insults.html


62 Komentářů k Krádeže plynu a urážky z Auschwitzu… Rusko má naprosté právo s těmito urážkami skoncovat

  1. Janhonza1 napsal:

    Naprostý souhlas.

  2. Dušan napsal:

    V tomto prípade by sa mala oficiálne ozvať (a na stranu Putina a RF) aspoň jedna svetová židovská organizácia, ergo aspoň jeden spravodlivý židovský krk – aušak, neurobia to… na to skutočne musí byť žalúdok a charakter…

    • mno napsal:

      Však on se VVP na tu hoblokaustní trachtaci taky nehrne. To bude zase úporné bědování nad kosmicky jedinečným Svatým utrpením žida. Ty falešné xichty jako pokaždé. Kdo by o to stál?

  3. Josef Švejk napsal:

    Je to tak! Lituji, že žiji na té horší straně.

  4. mno napsal:

    Problém a přímo tragédie Evropy je její sionistická zažidovanost na rozhodujících pozicích – a „vo tom to je“….

  5. sword napsal:

    Ano. Pamätnici onych udalosti spred 70 rokov su uz na pravde bozej,teda vacsina. To co ostalo,nema sil na hlasity vzdor. No a moderni vykladaci historie to kurvia cim dalej tym viac. Je to smutne. Vo skvelej EU nemame pomaly ani pravo na kriticky prejav,teda zatial hej,len po prejave to bude horsie

  6. Zed napsal:

    Naprostý souhlas. Ještě po nedávných skandálních Jackenjukových prohlášeních o napadení Ukrajiny a Německa Rudou armádou v roce 1945, které zůstalo ze strany Německa nekomentováno – a mlčení je souhlas, by bylo záhodno, aby Rusové, když uř tu nálepku nespolehlivého dodavatele mají, tak aby ve stínu dopředu zaplacených a nedodaných Mistralů, zavřeli i ten Severní proud. Nechť si evropské elity udělají jasno v pojmech a dojmech. Ona by rychle vyletěla nahoru nejen cena zemního plynu, ale i ropy, které by byl najednou veliký nedostatek. Myslím, že Rusům by ubyla ne jedna starost. Pokud ovšem by se EU s Washihgtonem natvrdo nedohodla, že si ten plyn vydobudou silou.

  7. Contumax napsal:

    Rusům stačí jedno : a to bez jediného výstřelu… !!!
    Bez jediného výstřelu zničit EU i NATO jen tím, že zavře kohouty….

  8. Dunčo napsal:

    Od Ruska je to očakavateľné. Vopred ohlasovala RF, že ak bude Ukrajinská strana čerpať plyn určený pre Európskych platiacich odberateľov zvrie kohút. A je to tu! Jasný signál, ktorý je zrozumiteľný pre každého. Ako vysvetlia EU politici ovčanom že nie je plyn, že je málo plynu, keď ho bolo do teraz dosť? Ťu je jasný dôkaz zlyhania vedúcich politických špičiek v EÚ. Keď europolitiku nezaujíma či Rusko mrzne, tak by to malo byť aj naopak.

    • vlad napsal:

      Dunčo a jak vysvětlí president Slovenska reverzní tok plynu pro Ukrajinu. A jeho objímaní s Porošenkem. Naštěstí bratia Slováci nie su hlúpy a vidí to.

  9. Robo napsal:

    Trasa do Turecka a až na jeho hranice smerom k ostatným štátom EU má byť hotová niekedy v roku 2017.
    Až potom zavrie Gazprom na Putinov pokyn kohútiky smerom na Ukrajinu (respektíve tranzit cez Ukrajinu, oni cez tú trasu budú ďalej dostávať pre seba).
    Vyšli o tom teraz články vo viacerých zahraničných aj našich stránkach.

    • vlad napsal:

      Robo ty kohotky může RF uzavírat už dnes. Mají jiné cesty…např. Nord Stream. Ale to budem plakat my aj Slováci. Plyn bude drahší!!! Navíc slovákům přestanou téct peniažky za distribuci.

      • Robo napsal:

        práve že už neverím, že nejak výraznejšie zavrú bez prijateľnej alternatívy (dostavba tureckého potrubia).
        Pozri na svobodnenoviny. Jak ich už moc nemusím, bo tam nútia diskutérov používať FB (a admin mi na mail o tom ani neodpovedal), tak tam teraz maju veľmi ucelený a rozumný článok – o postoji RF k tejto téme.

  10. Ivan napsal:

    Pred casom som napisal:

    „Naše materiály nazýváme informacemi, zatímco stejné materiály našich nepřátel propagandou.“

    Jack N. Summe (2005)
    See more at: http://blisty.cz/art/75377.html#sthash.CEMx5Cn7.dpuf

    Parafrazujem:
    Nase vydieranie Ruska su sankcie… Sankcie Ruska voci Ukrajine, ktora neplati za odobraty plyn su vydieranim…

    Ivan napsal:
    17.9.2014 (10.53)

    Rusko ma plne pravo na zavedenie sankcii proti krajinam, ktore maria jeho vymahanie dlhu za plyn od Ukrajiny…!!!

    Ako som spomenul v predchadzajucom prispevku, Ukrajina dlhuje Gazpromu za uz odobraty plyn cca 5,2 mld. USD… Kedze nema cim zaplatit, Rusko prislo s bonusom, aby Ukrajina vopred zaplohove platila predpokladany mesacny odber (v europskych trhovych cenach, cca 380 USD/tis. m3) a aby sucasne so zalohami splacala dlh a to v rozlozeni 100 USD/tis.m3. Takto by Ukrajina svoj dlh postupne umorila, kedze na jednorazove splatenie nema prostriedky, co Rusko uznava. Ukrajina vsak nadalej neplati, ani zalohy ani minule dlzoby a tak Rusko dodava len plyn tranzitom do zapadnej Europy… To na objasnenie situacie o ktorej zapadne a ukrajinske goebbelsovke media i politici tvrdia, ze ide o ruske vydieranie…

    Medzi statmi, ktore navidomoci maria ruske vymahanie dlhu od Ukrajiny je aj Slovenska republika, ktora zaviedla tzv. spatne dodavky z plynu, ktory bol tranzitom dopraveny na uzemie Slovenska, spat na Ukrajinu, ktora Rusku nema cim platit… Slovenska vlada je neuveritelne diletantska, na jednej strane odsuhlasila tzv. sankcie, rozumej zapadne vydieranie, proti Rusku, a pritom si nevazi dobre vztahy a vyhodnu cenu za plyn zo strany Ruska… A mari vymahanie platieb Ruska od Ukrajiny este aj tym, ze spatne dodavky Ukrajine uctuje vo zvyhodnenej cene 330 USD/tis. m3… To je vynimocna cena, ktora mala byt obchodnym tajomstvom, ktore Slovensko dostalo od Gazpromu ako bonus za technicky a prevadzkovo bezproblemovy tranzit…!

    Toto je zo strany Slovenska hanebne zneuzivanie dobrych obchodnych vztahov s Ruskom…, ktore vsak urcite rychlo skonci… Rusko musi potrestat darebacke krajiny, ktore zjavne a umyselne maria jeho vymahanie platieb a dlhov za plyn dodany Ukrajine…!

    V zime sa aj Slovaci spamataju…!
    Ked som minuly tyzden pozeral poslanecku debatu v slovenskom parlamente…, neveril som tomu, co pocujem… Obcania Slovenska, poslanci su totalne hlupi…, ale este hlupejsi su obcania, ktori ich zvolili… Schvalili za NAS OBCANOV, asociacnu zmluvu Ukrajiny k EU a este aj akusi zlataninu, zjavne nadiktovanu genozlocincami v Bruseli…, o akomsi mierovom rieseni ukrajinskeho poziaru, do ktoreho nalieva Zapad stale viac benzinu…

    No hlupost nad hlupost…!!!

    • Robo napsal:

      no…na jednu stranu som rád, že si Slovensko nenarokuje veľký vplyv na svetovú politiku. Aspoň nemám až taký veľký dôvod hanbiť sa za niektorých svojich krajanov vo vláde.
      I keď…Už len existencia všetkých vlád je vo svojej podstate nadbytočna..

  11. antiNWO napsal:

    Ako sa vraví za dobrotu na žobrotu. To, že sa niekto snaží prepísať najzákladnejšiu históriu je totálne svinstvo. Tu si stačí položiť otázku, čo by sa stalo keby sa Rus počas druhej svetovej vojny zastavil na naších východných hraniciach. Nikto z nás by nežil a ak by žil tak v koncentračnom tábore. Druhá svetová vojna bola genocídna vojna v ktorej mali byť Slovania vymazaní, pretože sme boli pre Germanov podludia tak ako sme do teraz. Na jednej strane rozkradnú naše ekonomiky a na druhej nás nemajú za nič. My všetci ďakujeme za život miliónom padlých ruských vojakov. Ďalšia základná otázka znie kedy začala 2. sv. vojna? 1939 a skončila v roku 1945 a američania vstúpili do vojny 1944 keď už všetci vedeli že Rus sa valí Europou a jediné čo ho zastaví je Atlantický oceán. Vojna trvala šesť rokov z toho päť rokov nás bratia američania nechali vraždiť Hitlerom a nakoniec to skončilo tak, že sto tisíc civilistov v Japonsku spálili na prach keď už bolo jasné, že Japonsko kapituluje. Ale aké požič také vráť a ím sa to vráti.

    • ladik1959 napsal:

      antiNWO plný souhlas, přesně toto jsem psal na jiném místě v nižším článku a ještě dodávám,že kdyby americké banky nepodporovali Hitlerovu stranu a nedotovali zbrojení,tak by 2. světová vůbec nebyla.Protoře němci neměli po kriti peníze na válku ale tím,že spolupracoval Hitler s USA se dostal na horu.Dodnes vyplácejí válečným veteránům z ameriky důchody.

      • ladik1959 napsal:

        doplnění – Německým fašistickým veteránům platí USA důchody,aby si to někdo nepletl…

    • vlad napsal:

      antiNWO hezký příspěvek a zcela objektivní. Jen bych snad přidal, že i když už USSA bylo jasné, že válka končí, nerozapkovali se zabít desetitisíce obyvatelů Drážďan a pár tisíc obyvatelů Prahy, Litvínova a Plzně. Proč? Nebylo to „náhodou“ tím, že na Jaltské konferenci bylo rozhodnuto komu toto území připadne?

      • geronimoh napsal:

        Těžko říct, dokonce se dnes tvrdí, že o bombardování Drážďan žádali Rusové. Bombardování civilistů/obydlených čtvrtí bylo záměrné. Údajně pro podlomení morálky obyvatel. Spíš na letadlech a bombách dobře vydělávali a pokud bombardovali americko-německé fabriky, tak pak odškodňovali americké majitele v USA.
        Jak pravila jedna přeživší Němka, když se jí ptali na znásilňování ruskými vojáky : „radši pod Rusem, než po Američanem“ ( v bombardéru )

        • Contumax napsal:

          Geronimoh
          Na Drážďany si “ speciélně “ dal záležet Churchill, ty mu nedali pokoje ackoliv moc dobře věděl, ta zrůda, že tam není žádná armáda a že tam jsou jenom civilisti…!!!
          Oficiélně se tvrdí o 70 000 obětí ale Němci tvrdí až o 400 000 obětí jen bombardováním na rozkaz “ Zm.da Churchilla “ !!!

    • Ivan Nosferatu napsal:

      múdro hovoríš.

  12. Věra napsal:

    To je neskutečný hnus,co si dovolují vůči RF,Ukrajina jim krade plyn a když se tomu brání,tak je to vydírání.Tihle lidé nemůžou být normální a ještě jsem zapomněla na uhlí,které jim tam dodává zcela zadarmo,jen proto,aby lidi neumrzli.Ten Putin fakt nemá slitování a já už nemám slov.

  13. martin bareš napsal:

    Odejít z Evropské Unie.

    Podporovat pouze tu politickou stranu, která začne systematicky tento odchod připravovat a bude seriózně obyvatelstvo informovat o výhodách, nevýhodách, potížích, které to přinese a na které je nutno se připravit.

    Vytvořit protifašistickou frontu. EU je fašistická, naše vláda a media jsou fašistické. Nehledět na to, je-li někdo orientován doleva či doprava. To je teď druhotné, hašteření ničemu neprospěje.

    Snažit se izolovat fašistické páté kolony, především v Praze a i v jiných místech.
    Například tím, že se nebudeme bát o lidech-fašistech na veřejnosti mluvit. Vhodným způsobem, ve vhodné situaci. Nebuďme dotěrní nabízeči a prodejci čehosi! Obchodníci s deštěm do USA!

    Propagovat Slovanskou vzájemnost a blízkost. Odsoudit ty, kteří mluví o vlastenčení, národní hrdosti jako o balastu.

    Neodsuzovat spolupráci s ostatními Evropany, jsme také Evropané. Existují např. kulturní, náboženské, regionální tradice, které zbližují skupiny národů i v rámci přetelských vztahů mezi lidmi v Evropě.

    Pochopit muslimy, neštvat proti nim a nenechat se poštvat. Násilí má celosvětové znaky, není bližší tomu, či onomu.

    Odmítnout jakékoliv diktování Bruselu ohledně asimilace muslimů a multikulutrní bláboly.

    Občanská neposlušnost: odmítnout oficiální media a akce pořádané magistráty ve městech, ať se jedná o cokoliv.

    Zní to jako utopie, ale kudy jinudy vede cesta??

    Díky za zpětnou vazbu.

    • geronimoh napsal:

      martin bareš :

      1. vystoupení z EU
      Nemyslím si, že spoléhat na volby něco vyřeší. Jako by jsme měli krátkou paměť. Která strana splnila předvolební sliby ??????
      To by jsme čekali od voleb k volbám, vznikaly by nové strany a židi za mořem by se řechtali jak koně.
      Bohužel nevím jak to provést, a většina lidí co znám je prozápadní

      s ostatními body souhlasím, jen bych byl opatrný s tou spoluprací s ostatními evropskými zeměmi (západními), protože jejich představy o spolupráci jsou značně odlišné od našich

    • vlad napsal:

      martin bareš zcela soulasím!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Mám návrh pro všechny. Tiskněte letáky ve znění co napsal Martin. Tiskněte to, co lživě hlásal Havel v r.89. Tyto letáky nevyvěšujte! Jen je někde pohoďte např v čekárnách u doktora…jako zapomenuté. To si lidi přečtou

      Tady je lživé prohlášení „svatého“ Havla v televizi v prosinci 89:

      Dokument: Z projevu Václava Havla v prosinci 1989

      01-havel-v-domacim2„Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte. Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítelem socialismu, že chci v naší zemi obnovit kapitalismus, že jsem ve službách imperialismu od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků… Byly to všechno lži, jak se záhy přesvědčíte, protože tu brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím. Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, pak bych se chtěl věnovat práci dramatika. Také vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepší životní úroveň v ČSFR, sám odstoupím z funkce.
      V budoucnu se podle mého mínění musí prezidentský úřad vymezit. Prezident nemůže mít tak velké pravomoci jaké má dnes. Pro mě není rozhodující s jakým slovem jsou sociální jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly být daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismem. Možná se ptáte, o jaké republice sním. Odpovím vám: O republice lidské, která slouží člověku a proto má naději, že i člověk poslouží jí.
      Za svůj třetí úkol považuji podporu všeho, co povede k lepšímu postavení dětí, starých lidí, žen, nemocných, těžce pracujících, příslušníků národnostních menšin a vůbec všech občanů, kteří jsou na tom z jakýchkoliv důvodů hůře než ostatní. Žádné lepší potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale musí být nabídnuty těm, kteří je nejvíce potřebují.
      Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociální stresy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají. Svádět všechno na předchozí vládce nemůžeme nejen proto, že by to neodpovídalo pravdě, ale i proto, že by to mohlo oslabit naši povinnost samostatně, svobodně, rozumně a rychle jednat… Všichni chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v níž se nebudeme dělit na otroky a pány. Toužím po takové republice víc než kdo jiný. Náš stát by už nikdy neměl být přívažkem či chudým příbuzným kohokoliv jiného. Musíme sice od jiných mnoho brát a mnohému se učit, ale musíme to po dlouhé době dělat zase jako jejich rovnoprávní partneři, kteří mají také co nabídnout. Jsou lidé, kteří kalí vodu a panikaří, že se bude zdražovat. Dávejte si na ně pozor! Ptáte se s údivem, jestli to bude inflace, jestli bude zdražování? Mnohokrát a jasně tato vláda řekla ve svém programovém prohlášení, včetně dalších dokumentů a ministři na svých konferencích, že jejich úsilím je, aby přechod od neekonomiky k ekonomice byl pokojný, bez sociálních aspektů, bez návaznosti nezaměstnanosti, bez jakýchkoliv sociálních krizí nebo podobně. Jestli se sem tam zdvihne cena cigaret nebo něčeho jiného, to v téhle chvíli nevím, zatím je snaha, aby se nehýbalo nic, alespoň v nejbližších měsících. Žádné gigantické zdražování nebo dokonce nezaměstnanost, jak to panikáři systematicky šíří, nic takového nepřipravujeme.
      Již nikdy do žádného paktu nepůjdeme. Podle mého mínění nesmí náš stát šetřit na investicích do školství a kultury… Také náš mnohokrát deklarovaný úmysl provést reformu tak, aby nevedla k velkým otřesům, velké inflaci, nebo dokonce ke ztrátě základních sociálních jistot, musí naši ekonomové přijmout prostě jako úkol, který jim byl zadán. Zde neplatí žádné NEJDE TO.“

      This entry was posted on Pondělí, Duben 27th, 2009 at 13.53 and is filed under POLITIKA, SPOLEČNOST. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

      iREPORTER is proudly powered by WordPress
      Entries (RSS) and Comments (RSS).

    • pavelka70 napsal:

      žišmárjá, martine bareši, no jo, je to všechno móóóóc pěkný, cos tady napsal, ale je to jenom bla bla bla bláboliny do větru na městském pódiu! Slovíčka jako „musíme podporovat,“ snažit“, vytvořit“ propagovat“,pochopit, atd.. jsou vesměs populistická paralelně těm našim žvanilům kalouskovho typu! A jak vlastně bys udělal tu výměnu na Hradě? Jednáním, Symbolickou svíčkovou demonstraci, nebo rockovým koncertem na náměstí? Na tohle je potřeba chlapečku, udělat nejprve rychlou špinavou práci – vzít do ruky zbraně (a vida, kde by jsme je vzaly,viď), vtrhnout na Hrad a vystřílet, pokud by se nechtěli ti hajzlové vzdát!
      No a až pak můžeš dělat reformy, o kterých tady, píšeš bareši! Jak skončili pisálkové z Charlie Hebdo? No tak musej skončit i naši korupčníci, až potom se dá kecat, řešit,rokovat, a REFORMOVAT! Jasný , bareši? Ale přitákaváčů tady máš, to se divim…

      • zerling napsal:

        Vidím to podobně. Může se jednat o selektivní akci, která se veřejnosti vůbec nedotkne. To svinstvo se nedá vytlačit stranou, musí prostě zmizet.

      • geronimoh napsal:

        No chlapci, to jste asi odkoukali na Ukrajině. A jak to tam dopadlo…..
        Pokud by jsme po takovém násilném převratu měli proamerickou vládu, tak by jsme byli hrdinové a pokud protiamerickou, tak by přijela spřátelená vojska

        • zerling napsal:

          Neuvědomujete si před čím stojíte. Připadá mi to, jako by jste chtěl říšský protektorát svrhnout masivní letákovou kampaní. Tohle mi bylo potvrzeno z několika zdrojů z okolí prominentních politiků a bývalých členů tajných služeb. http://mujweb.cz/ingvesely/ANALYZA.HTM Skutečně si myslíte, že to zlomíte sebevětší demonstrací? Jak byste daný problém řešil vy? Nebo jinak – může se otrok osvobodit pouhým požádáním svého pána?

          • Robo napsal:

            ak veríš, že si otrok, si otrok.
            Ak prevezmes za svoj život zodpovednosť sám, si slobodný.
            Také jednoduché to je.

          • geronimoh napsal:

            Robo je to naopak, pokud věříš, že jsi svobodný, tak jsi zotročený ze všech nejvíc

          • geronimoh napsal:

            zerling :

            máš pravdu v tom, že požádáním pána se neosvobodíme, ale to ani se zbraní v ruce (náš pán má 1,5 milionu vojáků a mraky techniky, my máme ho.no)
            Většina národa se cítí svobodná a nepodpořila by nic takového
            Kdybych věděl jak z toho, tak to tu napíšu, ale nevím
            Můžeme počkat na vývoj Řecka, ale předpokládám, že ho EU ze spárů nepustí
            Můžeme doufat, že náš pán bude upadat a slábnout a neudrží nás coby kolonii, nic jiného mě nenapadá

          • Robo napsal:

            ak informácie nemáš, tam sa nechavas viesť systémom a ani o tom nevieš. Si otrok. A nevieš o tom.

            Ak informácie máš a veríš, že s tým nič nezmozes, tak nemôžes a otrokom zostanes. Si otrok a vieš to alebo tušíš.

            Ak informácie máš a robíš, čo vrámci svojho života môžeš, aby si sa zo systému vymanil a napríklad žil zdravo, stávaš sa postupne slobodným.

          • geronimoh napsal:

            … a až zemřeš, tak budeš svobodný úplně

          • Robo napsal:

            ver, že radšej zomriem, než: – vziať zbraň proti človeku (kokoti u mňa ľudia nie sú)
            – nechať sa ocipovat

            Pozri text basne Mor ho!

      • Contumax napsal:

        Pavelka70
        Ztotožňuju se !!!

  14. ladik1959 napsal:

    pane Bareš souhlas se vším co je napsáno.Doplním jen,že před dalšími volbami,by to ale chtělo hodně velkou propagaci určité,třeba jedné strany, myslím,že třeba národní demokracie,kteří mají nyní dost dobré myšlenky ,by mohla uspět. Pak by se snad mohlo něco změnit k lepšímu, ale asi to bude pomalejšího rázu….

    • vlad napsal:

      ladik 1959 promiň, ale už nevěřím žádné straně. Každá chce jen o „malilinko“ změnit směr. Tady už nejde o malinký posun!!! Jde o to říct jasně s kým a proti komu jsme. Bohužel to neříká ani KSČM. Jen trošku posunuje hranice. Založme vlastní stranu….třeba Strana NWOO (nebo jiné jméno). První požadavek musí být Vystoupení z NATO!!!!!!!
      Druhý Referendum. Lidé mají právo se vyjádřit ke každé otázce, která rozhoduje o jejich osudu!!! Ne jen jít jednou za čtyři roky k volbám!!!

      • vlad napsal:

        Je to jako president Zeman. Souhlasíme s ním, že mluví někdy pravdivě a objektivně. Správně pojmenuje, že na Ukrajině je občanská válka. ALe aby uplně nenaštval Havloidy hned podotkne „Kdybych měl možnost volit, volil bych Porošenka“.
        To je právě ta hurárevoluce. Buď chceme změnu nebo jen tak trochuzměnu.
        Jsem pro tu změnu zcela. Proto souhlasím s Martinem Barešem.
        Upozorňuju….nejsem anarchista

      • ladik1959 napsal:

        vlad – no jo ale to zase jmenuješ stranu NWOO nebo jiná to je furt totéž…toto není změna systému,to chce úplně něco změnit od základu a to je ten problém…JAK

        • Robo napsal:

          ladik, veď Ty prvý by si to mal vedieť. Zostan sám sebe verný.
          Pýtaš sa jak? Nuž tak, že budeš pracovať sám na sebe. Ak sa ti podarí „osvietit“, tak svojim svetlom zapáliš i iných a to svetlo sa nakoniec rozšíri do celého sveta, až nakoniec nebude čo riešiť.. :-)

          ŽI A NECHAJ ŽIŤ! To je to heslo „našej strany“, ktorá ak by mala byť úprimná, by ihneď po zvolení zrušila samu seba..
          Parlament nieje to pravé. Je potreba iba nenásilne pomáhať iným sa prebúdzať. Martin Bareš to vystihol pekne – „nepredávať dážď“.. :-)

        • Ivan Nosferatu napsal:

          ten problém JAK vytvoriť nový a lepší spoločenský systém bol už vyriešený len sa o tom nehovorí lebo by to znamenalo koniec peňazí, ľudskej otrockej práce a profitu. Pozri The Venus project, RBE (resource based economy) alebo celoživotné dielo J. Fresco. alebo napr tu je pekne (ale dlho) vysvetlené prečo a ako? https://www.youtube.com/watch?v=BEAPbmhpfZY

    • Josef Švejk napsal:

      Každá strana má před volbami dobré myšlenky a každá na ně po volbách rychle zapomene. Viz Tupolánek:
      „Kdyby lidé věděli, co chystáme, tak by nás nevolili…“
      Tudy cesta nevede. Viz neznámý autor: „Kdyby šlo volbami něco změnit, už dávno by je zakázali.“
      Strany tu nejsou k tomu, aby se starali o blaho ovčanů, ale jsou vytvářeny zejména pro naplnění soukromých potřeb svých sponzorů!

      • vlad napsal:

        Švejku máš pravdu! Jsi pro tu změnu systémovou?

      • ladik1959 napsal:

        vlad a Josef Švejk -to co píšete mi je jasné,i když jsem to tam nenapsal,tak jsem to věděl ,že strany nemají vůbec budoucnost,to byl jen takový návrh zrovna na tu stranu ND,aby jste si třeba nemysleli,že za ní lobuju to určitě ne, ale jak jinak to chcete udělat, to nevím a asi to neví nikdo….asi to bude to hlavní řešení,zjistit jak dál,aby to nebylo všechno pořád dokola a spravedlivé pro všechny…

        • Robo napsal:

          Možno pre začiatok sa sústrediť, jak pomôcť k pretlačeniu voľnej energie..?

          • Robo napsal:

            …podporovať toho, kto s tým príde. . Keď už musíme niekoho. .?

          • Robo napsal:

            ..aj tak mi zo všetkého najlepšie vychádza, čo som Ti napísal vyššie.. :-)

          • ladik1959 napsal:

            robo já tě chápu ale třeba to,že budeš někoho,kdo chce zavést obnovitelné zdroje a pro Zemi přírodní nepoškozující energie (o kterých jsem se dozvěděl ze schanelingu že mimozemšťané vědí jak získat elektřinu i ze vzduchu )najdeš mezi dnešníma firmama,tak to přes ty zabedněnce ve vládě neprotlačíš,prostě tě odpálkujou,protože mají své zájmy.A tento problém,že se nejde (zatím ) dostat k provedení potřebných činů je asi jeden s největších.Ale jinak to,že je třeba pracovat na sobě a být pozitívní mi je jasný a i když je to proces nelehký je nejdůležitější pro probuzení člověka.Jak se říká změň sebe a změníš svět,je pravda svatá .Jenže asi ještě nejsme všichni dostatečně probuzení,tak se zatím motáme na jednom místě.Ale samozřejmě máš pravdu a souhlasím s tebou…

        • vlad napsal:

          ladik 1959 je jen jediná možnost a to je systémová změna. Neboli revoluce. Něco ve smyslu VŘSR. Každá „jemná“ změna nemá smysl. Pravdu má Švejk, kdo se dostane k moci chce si ji přizpůsobit k sobě samému, neboli ke své peněžence. Kde najít někoho spravedlivého, který nebude hledět na svoji peněženku, ale na lid? Přiznám se, že takového neznám ani ho nevidím. Snad někdo takový jako je Putin, ale i ten přihrává oligarchům…no ale je pravda, že i lidem „obyčejným“ Proto mu fandím. Nebo někdo jako byl Chavez? Nevím.
          Vidím jen jednu myšlenku. Musí to být NĚKDO kdo se nebude bát pojmenovat PRAVDU. I když se to nabude líbit 30% národa a tím mu klesnou preference.
          Nemůže lavírovat mezi liberálním, socialním nebo fašistickým. Musí to být člověk co pojmenuje bíle je bílé a ne říkat, že to je černobílé aby se zavděčil mocným tohoto světa.
          Z dnešního hlediska stačí když bude prosazovat jen dva body:
          1. Vystoupení z teroristického paktu NATO
          2. Prosazení referenda občanů k otázkám, které se týkají života občanů
          Neodsuzuju parlamentní demokracii. Jen nesouhlasím s tím aby 200 občanů čtyři roky rozhodovalo o závažných otázkách. Jen proto, že byli zvolení, někdy jen 1% občanů. Viz parlamentní volby, kdy jsou zvoleni poslanci pouhými 50 000 hlasy. Tedy 5% hlasy lidí ČR. A přitom rozhodují o rozhodujících otázkách celé republiky a lidu (10 milionů)…třeba vstup do NATO nebo Církevní restituce.
          JEN LID MÁ PRÁVO ROZHODOVAT!!!
          Tak to platilo za starých Slovanů než nám bylo vnuceno křesťanství.

  15. ladik1959 napsal:

    vlad ale to píšeš jen pořád dokola ty věci a činnosti které tady byly už dávno a stejně se s tím nic nevyřešilo a nezměnilo.Pokud říkáš změnit systém,tak to co píšeš není změna systému .Robo má způsob na změnu celého lidského systému,ale je to dlouhobější proces….základ je začít měnit sebe v myšlení

    • ladik1959 napsal:

      …a tím myšlením dáš příklad pro své okolí a tak to postupuje pořád dál až se lidi začnou probouzet a pak nebude třeba žádné vlády a systémy

  16. peter. napsal:

    Nacizmus sa prelieva z Ukrajiny aj k nám.Zatiaľ len naši gardistickí pohrobkovia farbia sochy na ružovo,ale čo nevidieť sa dožijeme aj toho,že novodobí historici objavia hrdinské činy príslušníkov POHG a jednotiek Edelweis,vápenka v Nemeckej sa zbúra,lebo tam upalovali ľudí komunisti a nie Nemci s vrahmi z P.Bystrice.Príslušníci SS divízie Galizien už rehabilitovaní sú a na ich počesť dokonca slúžil kardinál Lubačivskij vo Ľvove omšu.Títo haličskí esesáci sa zúčastnili aj „oslobodzovania“Slovenska od teroristov v horách.Skrátka ATO.
    A čo sa židov týka,tak ich protestov proti Ukrajinským nacistom sa nikto nedočká,aj keď napr.taký Tjahnybok bol v centre Simona Wiesenthala vedený na zozname 10 najväčších antisemitov na svete.Dnes celý ten sionistický a banksterský spolok podporuje Walzmana a nacisti a antisemiti na Ukrajine už nevadia.Skúste si ale niekto u nás vycapiť na rukáv hákový kríž a uvidíte to tóčo.

  17. martin bareš napsal:

    pavelka 70: jsem si myslel, že dostanu sodu za populismus. Jenže něco vymysli a nenadávej. Nikdo ještě nic nevymyslel.

    a) já jsem u voleb už teď nebyl, protože žádná strana nemá v programu vystoupení z EU. Rozepisovat se dál nebudu.

    já jsem pro systémovou změnu. Jenže není vůdce.
    Já jsem pro socialismus – to je systém, který má většinovou kontrolu nad vším (jsem si vědom špatných věcí co by to přineslo, a různé vyčůránky, kteří jsou najednou plni revolučního odhodlání, když jde o to urvat korýtko). Ale: když se nechá zbohatlíkům kdekoliv na světě volná ruka, pak ti podnikavější zahubí ty méně schopné, podnikavé nebo „zlodějsky neschopné“. Bludnej kruh.

    Ale o tomhle by se mělo diskutovat. A vážně. Odsuzuji kosmetické úpravy jak to začalo např. dělat vedení KSČCM po vzoru ČSSD – to je směšné a k jen k nasrání.
    A hlavně to nikam nevede, stejně jako hlubokomyslné úvahy intelektuálů či výkřiky pavelků č.70.

  18. Paťi napsal:

    Ved to varite z vody. Napr. to pozvanie do Auschwitzu. Ved to pozvanie nedostal nikto. Nie len Putin, ani Obama, ani Holland, ani Cameron, proste pozvanky sa neposielali, lebo to neorganizuje polska vlada ale to samotne muzeum… Ale vam je skoda nieco argumentovat, vas nezaujma pravda, vy si len potrebujete vylievat svoju zlost a nenavist a uverite vsetkemu, comu verit chcete!

    Prvy krat v zivote som na tento web nakukol a padam od rehotu zo stolicky, co ste tu za spolok humornych frustrovanych psychopatov…

    PS: Nezabudnite tento moj nazor o vas a vasom web-e demokraticky vymazať

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>