Jednání Rady ČT 4.2.2015 o zprávě zahraničních zpravodajů + vystoupení veřejnosti/VIDEO

Snímek obrazovky pořízený 2015-02-06 13:04:48

4.2.2015 od 13h probíhalo pravidelné jednání Rady České televize, která má ze Zákona o ČT dohlížet na to, že ČT dodržuje Zákon o ČT a Kodex ČT. Jednání bylo výjimečné v tom, že tentokrát byla projednávána Zpráva o činnosti zpravodajství a zahraničních zpravodajů. Zároveň jsme pokračovali v předkládání stížností na nevyváženost zpravodajství.

Jednání bylo dlouhé a obsáhlé, probíhala také výživná diskuze. Videozáznam obsahuje velké množství materiálu, který bude ještě předmětem dalších komentářů a ze kterého lze vyvodit značné množství mimořádně významných závěrů.

K tomu též vybízím všechny čtenáře a publicisty, protože je opravdu nutné pochopit, jaký zásadní význam mají členové Rady České televize při formování myšlení české společnosti.

Minulé jednání Rady ČT:
http://www.nwoo.org/2015/02/05/vystoupeni-aktivistu-na-jednani-rady-ceske-televize-21-1-2015/

Analýza zpravodajství:
http://www.nwoo.org/2015/02/06/analyza-vyvazenosti-a-nezaujatosti-zpravodajskeho-vysilani-ceske-televize-od-22-1-2015-do-29-1-2015-ve-vysilani-o-rusku-a-ukrajine/

Zpráva o jednání Rady ČT z 21.1.2015:
http://www.nwoo.org/2015/01/28/zprava-o-vystoupeni-zastupcu-verejnosti-se-stiznostmi-na-neobjektivitu-na-jednani-rady-ct-21-1-2015/

 

Zde jsou některé z prvních reakcí dalších médií:

http://www.lidovky.cz/objektivni-zpravy-o-rusko-ukrajinskem-konfliktu-rada-ct-se-neshodla-1ik-/media.aspx?c=A150204_174651_ln-media_rof

http://www.parlamentnilisty.cz/politika/poslanecka-snemovna/A-zacala-boure-Po-jednani-televizni-rady-kde-padlo-ze-CT-ma-nastaveno-jak-informovat-o-Ukrajine-se-ozvaly-nase-politicke-elity-360567

http://josefhavranek.blog.idnes.cz/c/447050/Zasedala-Rada-Ceske-televize.html

http://www.blesk.cz/clanek/live-ekonomika/300446/rada-ct-se-zabyvala-zpravodajstvim-o-rusko-ukrajinskem-konfliktu.html

http://www.parlamentnilisty.cz/politika/poslanecka-snemovna/CT-ma-urcen-uhel-jak-informovat-o-Ukrajine-Nesmi-vysilat-jako-by-byla-soucasti-Ruska-Padlo-od-duleziteho-muze-na-jednani-TV-rady-360453

http://domaci.eurozpravy.cz/spolecnost/112647-rada-ct-zasedla-resilo-se-zpravodajstvi-o-rusko-ukrajinskem-konfliktu/

 

 



loading...

69 Komentářů k Jednání Rady ČT 4.2.2015 o zprávě zahraničních zpravodajů + vystoupení veřejnosti/VIDEO

  1. Sir_Artus_Howard napsal:

    Lide Český, Moravský a Slezský, když oni pohrdají námi, ukažme jim konečně, že my pohrdáme jimi a přestaňme je za jejich licoměrnost, faleš a zaprodanost platit. Všichni a do jednoho. Na co nám vlastně jsou, když za naše peníze „vyrábí“ lži a matou lidi.

  2. Honza8 napsal:

    ČT vpodstatě přiznala, že informuje podle jakéhosi evropského modelu. A ten je jasně protiruský. Přiznali to co bylo každému soudnému člověku jasné, že informují zaujatě a neobjektivně. Jde o jasné ovlivňování veřejného mínění. Hanba ČT..

  3. Malleum stupiditarum item idiotias napsal:

    Zrada pro českou šmejdovizi je opravdu mocný orgán! Ovšem nikoliv orgán dohledu, nýbrž orgám ztopořený!

  4. Žabák napsal:

    Popravdě mě nic krom hrubě sprostých nadávek nenapadá. Poděkování těm statečným co tam za nás bojovali patří i tak. Takže díky.

  5. vlad napsal:

    Je zde mezi námi právník, který by dokázal zformulovat právně podloženou „Žádost o ukončení placení koncesionářských poplatků“?
    Jako podnět by snad stačilo to, že veřejnoprávní medium ČT nejedná dle svého kodexu, ale diktátu z EU, jak sama přiznala slovy radního Jankovce.
    Poplatek jsem se snažil v minulosti několikrát zrušit. Vždy mi bylo odpovězeno, že platit koncesionářské poplatky musím, i když TV již nevlastním. Pod trestem exekuce za dlužné platby!

    • robert napsal:

      pokud Tv nevlastníte tak platit nemusíte,stači napsat čestné prohlášení ,že tv nevlastníte!!!!!

      • Musulman napsal:

        Neni pravda. Dnes staci k vyuzivani verejnopravni televize i pocitac, takze musite prohlasit, ze nevlastnite „zarizeni schopne reprodukovat vysilani nektereho z kanalu ceske verejnopravni televize“ – cimz jsou v podstate vyrazeni vsichni vlastnici PC, tabletu nebo chytreho telefonu. Inu doba jde kupredu a uz to neni tak jednoduche.

        • Žabák napsal:

          Nemáš pravdu, za PC se necvaká pokud nemá tv kartu. Online vysílání po netu se nepočítá.

          • Musulman napsal:

            Ale počítá. Nevím, kde jsi na to přišel.

          • Žabák napsal:

            Musulmane přečti si tohle http://pavlinanytrova.blog.idnes.cz/c/227350/Zrusit-placeni-televizniho-a-rozhlasoveho-poplatku-Temer-nemozne.html

            nebo tohle http://www.cenyenergie.cz/musi-kazdy-odberatel-elektriny-odvadet-koncesionarske-poplatky/

            cituju: „Podle zákona je povinně poplatníkem prakticky každý, kdo vlastní, eventuálně alespoň 1 měsíc užívá televizní nebo rozhlasový přijímač.

            Koncesionářem nemusíte být, pokud máte doma „zařízení technicky způsobilá k individuálně volitelné reprodukci rozhlasového nebo televizního vysílání,“ které není šířeno prostřednictvím „vysílačů, družic a kabelových systémů“.

            Co podniknout, když máte doma jenom internet a mobilní telefon, a veřejnoprávní médium vás požádá o koncesionářský poplatek? Nejpozději do 30 dnů od doručení takové výzvy musíte České televizi nebo Českému rozhlasu čestně prohlásit, že nevlastníte a nepoužíváte televizní ani rozhlasový přijímač, eventuálně jste na obě oči slepí, oboustranně hluší nebo pobíráte méně než 2,15násobek životního minima (aktuálně 7 332 Kč čistého měsíčně na osaměle žijící osobu).

      • vezsenyi vaclav napsal:

        Takže když si jí (tu televizi) od někoho pronajmu?!?!?! Tak jí nevlastním a nemusím nikomu nic vysvětlovat. Stačí napsat prohlášení že ji nevlastním, a zároveň se nešířit o tom že si jí pronajímám. Když se mne nikdo nezeptá tak jsem lege artis!!! Poraďte někdo, páč tohle stojí za zvážení. Msximálně by hrozila občanská neposlušnost, jak se vám zdá tento konstrukt.

    • Miroslav Kelnar napsal:

      Já jsem jim napsal, že jsem dlouhodobě v zahraničí a tudíž že platit nehodlám a stopl jsem platby před rokem. Nikdo mi nic neodpověděl. Je potřeba změnit zákon, ale ta současná vláda je k ničemu, ta podporuje fašisty

    • geronimoh napsal:

      vlad:
      http://www.cenyenergie.cz/musi-kazdy-odberatel-elektriny-odvadet-koncesionarske-poplatky/
      https://tvp.ceskatelevize.cz/poplatky/domacnosti.php
      Pravda mělo by to efekt, pokud by se odhlásilo alespoň 10 % poplatníků, aby to ČT pocítila. To by chtělo ale televizor opravdu nevlastnit, jinak by závistiví sousedi určitě bonzovali.

    • já goauld napsal:

      musíš! nebo si vyber …

  6. paja napsal:

    Právnížádost v nepávním pseudostátě je irelevantní,a státní zloděje zastřelte nebo jiným způsobem zabijte!!
    Pojďte bojovat za Novorusko a vyženeme ty americké zlodějské zmrdy až do jejich zasranýho Jew Yorku!
    pomoc-novorossija.rambler.ru

  7. Marco napsal:

    Nemám slov ale dalo se to čekat, podobně mi odpovídali i na řadu mých stížností,ona se vždy nějaká ta výmluva najde a vůbec jim nevadí, že si dělají propagandu za naše peníze šmejdi. To je vrchol drzosti a rovněž nám tím ukazují, co si o nás myslí. Už jednou jsem vyzíval k založení národní televize s uspořádáním celonárodní sbírky po vzoru našich předků, kteří postavili národní divadlo. Kdyby se i kampaň pojala ve stejném duchu, nebyl by myslím problém, záleží jen na nás, jestli tu budeme nadávat nebo se snažit ovlivnit neovlivnitelné nebo půjdeme přímo do boje a vytvoříme alternativu k čt. Myslím, že novinářů i lidí ochotných spolupracovat by se našlo dost. Co vy na to? Chcete se neustále plácat ve stížnostech nebo chcete vytvořit médium i kdyby to bylo z počátku jen rádio a postavit se těm šmejdům na jejich písečku?!
    My potřebujeme oslovit co největší počet obyvatel, kteří se ani o politiku třeba nezajímají a nemají ani internet. Na internetu je vše velmi roztříštěné na spousty webů ale jednota by těm parchantům teprve zatopila.

    • Žabák napsal:

      Marco, dobrý nápad, ale alternativní média už máme. Svobodný vysílače cz a sk. Spousta alternativních webů. Problém je, že pořád je čte jen málo lidí. Radši sednou před sračkomet a poslechnou si evropské hodnoty. Úkol č. 1 je dostat linky na alternativu do mainstream diskuzí a šířit to tzv. ústně, páč na masivní reklamu většinou nejsou prachy. Až bude alternativa mít stovky tisíc čtenářů a posluchačů, tak můžeš začít dělat další věci.

    • jokikoki napsal:

      Marco Marco,načo to všetko tak komplikovať a vymyšľať,už je všetko vymyslene,stači jednoducho dať dokopy „partaj“ ktora by ľudi prebudila nie predvol.frazami,ale konkrétnymi bodami ako v grecku a poraziť tu háveď ich vlastnými zbraňami a to by bola pre nich bolesť.Je to viac bolestive ako keď zlodej okradne zlodeja.

      • Marco napsal:

        Kluci jsem realista, nevěřím na zázraky! Něco jste přešli, kdyby se na nové médium skládala celá zem, byla by to obrovská neplacená reklama již na počátku. A rozhodně chceme sledovat to, do čeho cpeme peníze, takže o sledovanost bych se nebál. Víte, kdybych neznal 2 lidičky přímo ze zpravodajství ČT a neměl jsem ani spolužáky u Babišových novin, asi bych na ty zázraky fakt věřil. Toto nikdo nezastaví, bude se jen kecat a kecat a kecat a kecat a kecat, nic víc. Proto nabízím reálnou alternativu k čt, novou národní televizi. Nic co by se řídilo samo a vy jste jen tupě zírali doma do bedny ale mám na mysli médium, kde může promluvit každý z nás, kde nebude nic tabu ale co je veledůležité, nesmí to být médium založené na prodeji z reklam!!! Kamkoliv vstoupí peníze vlivných, už nikdy neodejdou! Proč tedy bojovat s větrnými mlýny, když by nové médium, které by právě sjednotilo všechny weby atd v jeden celek mohlo udeřit hlavní silou a né jen donekonečna lehtat a divit se proč nechodí lidé tam či onam. Tady se musí vybudit celý národ skrz reálné cíle a né se neustále dohadovat a dělat si z různých webů obchod. Nevím proč třeba někoho nenapadlo udělat slovanský parlament, kde by byl co 1poslanec zástupce jednotlivých organizací či webů. Ve výsledku by si všichni mohli zvolit 1 představitele. To že si tu každý zakládá n ějaké sdružení a pak čeká až k němu někdo vleze je k ničemu, tuto aktivitu sleduji už někde 10let a vím, že ani na západě to k ničemu nikdy nevedlo, jen se kecá. Největší síla je v organizování lidí, jakmile tohle zvládneme, nic nás neporazí ale chce se to sjednotit. Vemte si třeba strach dnešní elity z takové sbírky na nové informační médium. Co kdyby takové médium napadli a nechali ho zavřít?! Nebyl by to ten důvod, který by vytáhl všechny do ulic?! Myslím, že je třeba se na věci dívat s větším rozhledem, jelikož třeba kvůli zavřenému webu nwoo nikdo nevyleze a když ano, nebude to potřebné množství lidí jako když by jim někdo chtěl zakázat něco, na co se všichni složili a tudíž v tom jsou i osobně zainteresovaní. Víte já léta pracoval pro stát, tak i vím jakým způsobem funguje hierarchie. V ČT opravdu nic nezměníte i kdyby jste stáli před vchodem každý den. Tady každý vzpomíná na 89 a myslí si, že všichni vyjdou do ulic ale to byl ze zahraničí řízený puč, který se zde nebude opakovat a Rusové stejné metody nevyužívají.

        • Žabák napsal:

          Marco tady nemusíš nikoho přesvědčovat. Já bych neměl problém s tím co navrhuješ, ale de o normální lidi. Oni jsou ještě jinde, spí. Taky tam je milion dalších komplikací. Nejblíž tomu co navrhuješ je zatím Slobodný Vysielač. http://www.slobodnyvysielac.sk/
          Ty kluci to fakt umí a chtějí to dělat a maj super témata. Klidně řeknu, že od roku 89 sem nenarazil na lepší medium. Posílám jim prachy každej měsíc a nemám s tim problém. No a oni mají nějakejch 60 000 posluchačů plus minus. To už je slušný číslo, ale i tak jsou rádi, že vyberou těch 8000 éček za měsíc a myslim, že už je to na hraně. Maká tam několik lidí za průměrnou mzdu a hosti většinou za symbolickou částku nebo zadarmo. Ale ta kvalita je tam velká, protože oni to dělat chtějí. Chtěl sem tim říct, že to co navrhuješ fakt není legrace a ten SV na tom dělá usilovně 2 roky a jsou na tomhle stavu. Takže prostě žádná legrace to není a potřeboval bys tým nadšenců a někoho kdo by zacvakal začátek tak jak to udělal Noro ze SV. Kupa práce.

  8. Václav Princ napsal:

    Zúčastnil jsem se také dne 4.2.2015, jednání rady České televize a nemohu se dodatečně nevyjádřit jako občan ČR, koncesionář ČT a divák.
    V úvodu po dobu asi 1,5 hodiny jednání rady ČT jsem si připadal na jednání zcela zbytečný, protože jsem k mému úžasu slyšel a viděl, jak je rada ČT spokojená se zpravodajstvím, které hodnotila za 2. pololetí roku 2014.

    Mírně řečeno, chvílemi jsem si připadal, jako na hodnocení plnění plánu někdy před 30 lety. Jednání bodu za bodem, usnesení, schvalování probíhalo formálně rychle a prakticky bez připomínek.
    Před 30 lety si také nedovolil nikdo mít připomínky a najednou přišel rok 1989 a byl konec.

    Na radě ČT mi chyběla konstruktivní diskuse a zcela jsem postrádal výčet nedostatků ve vysílání ČT. Velice přitom oceňuji práci jednotlivých reportérů a tvůrců pořadů ČT včetně zpravodajství. Zcela souhlasím s názorem, že co divák, to jiný pohled na událost, jiný názor. Zavděčit se všem není možné. Práce na přípravě zpravodajství bude určitě složitá práce. Ale pozor, to politické zaměření, které je z ČT vidět, to je to, co lidem, divákům hodně vadí. Někteří politici, mimochodem už 20 let v politice, dostávají v TV prostor (Václav Klaus, Miroslav Kalousek) a přitom nechali rozkrást tento stát a už dávno měli být vyšetřovaní pro zločiny, kterých se dopustili.

    Pozastavuji se nad tím, že členové rady nevnímají nespokojenost diváků. V době internetu musí mít členové rady informace. A že by nikdo z reportérů nezašel mezi lidi a nezeptal se jich na jejich názor?
    Předávám radě ČT v příloze této stížnosti dopis, prosím o předání řediteli zpravodajství panu Šámalovi i řediteli ČT panu Dvořákovi, kterým vyjadřuji za nás občany názor, který je rozšířený,
    ale ignorovaný právě veřejnoprávními prostředky, které si my diváci a posluchači platíme. Na různých internetových sítích, e-maily, se občané vzájemně vyzývají k tomu, aby si všichni odhlásili svojí TV a přestali platit poplatek , který jde na vysílání ČT. Lidé diskutují o tom, jestli je to možné a jak bude ČT prokazovat, že se diváci na její vysílání dívají, když oni se dívají na všechny jiné TV stanice, jen ne na ČT, ČT24. Je to signál, že lidi vnímají ČT tak, jak popisuji v přiloženém dopise, který jsem psal pro jiné účely a ještě dříve, než jsem se rozhodl jet z Českých Budějovic na jednání rady ČT do Prahy.
    A když nebudete věřit mému dopisu, tak přeposílám náhodně dnes vybraný názor jiné skupiny občanů. A jestli ani to nebude stačit, můžu zaslat radě ČT další a další nespokojené ohlasy diváků k vysílání zpráv o Ukrajině, o Islámu, o NATO, USA, o Rusku, o válečném štvaní. A když je toho tolik na internetu, jak je možné, že rada ČT včera vedla jednání tak, jak ho vedla. Za veřejnost bylo přítomných asi 15 lidí a to velmi korektních. Všichni měli jiný názor než mělo 15 členů rady ČT. Není to k řešení?

    Přeji radě ČT, kde se hlasuje 13 pro a 2 se zdržují hlasování, aby se všichni probudili ze svého snu. Situace je velmi vážná.
    Na závěr si dovolím praktickou poznámku k neexitující cenzuře. Navštívil jsem vedoucího redaktora Jihočeského deníku a měl jsem připomínku k tomu, co Deník píše. Požádal mě, abych mu své připomínky napsal.
    Poslal jsem mu své připomínky už začátkem prosince 2014. Dodnes se mi neozval a nevím o tom, že by vyšel článek, ve kterém se zmiňuji o tom, že cenzura u nás existuje. Novinář si nedovolí zveřejnit zprávu nebo názor, který by nebyl v souladu s oficiální politikou současných mocných. Proč? Protože se bojí o práci? To budete asi vědět lépe než já. Na závěr tedy jiný názor.
    http://www.novarepublika.cz/2014/09/mainstreamova-media-nejvice-skodi-tim.html

    Žádám o odpověď. A jestli dostanete odvahu, začněte se chovat jako skutečně Česká televize. To bych přál ČT. V roce 1989 také ČT a Rudé právo, bez ohledu na tenkrát existující cenzuru, pomohlo ke společenské změně.
    Věřím tomu, že to dnes udělají veřejnoprávní média stejně dobře a kultivovaně, jako tenkrát.
    Ing. Václav Princ, České Budějovice,

    • Marco napsal:

      Chtěl bych jen podotknout, že v 89 na celkové změně ve vysílání se podíleli tzv spící agenti a ti měli již dopředu jasné instrukce co a jak. Je přece jasné, že celý disent připravoval lidi pro převzetí státu cizí mocností, včetně novinářů atd a jelikož jsme dnes v tom vytouženém područí neboli kolonie mocností, které vyvolali v 89 puč, nemůže nikdy logicky ani nastat jakási změna, protože ty lidi nikdo nezaplatil a nepřipravil jim osnovy co mají nebo nemají dělat. Už jen když si připustíte fakt, že revoluce nebyla revolucí ale dopředu připravovanou akcí, musí každý dospět k názoru, že se nic podobného už opakovat ani nebude, jelikož protistrana stejné praktiky nepoužívá. I kdyby jsme všichni na ulici chcípali hlady, nestane se vůbec nic!

      • Lex DRUID napsal:

        Plně podporuji Marcův názor. Není možné, aby Rada ČT nevěděla o tendenčnosti a manipulacích v jednostranném vysílání jimi dozorované televize. Dělají a dál ze sebe budou dělat blbce. Je to pohodlnější. Horší však je, že se pokoušejí dělat blbce i z nás. To je nepřijatelné a pokud jsou v Radě ČT skutečně nevědomí, nevidomí a hluší idioti, tak tam nemají co dělat.
        Závěrem chci upozornit, že ceny benzínu se začnou brzy zvedat a vynucovací prostředky demokracie a svobody projevu, odsouhlasené západními vládami na Majdanu brzy podraží.

        • Marco napsal:

          Heles, oni tam chodí jako do fabriky, je jim jedno co představují, hlavně, že to sype. Je to stejné jako u Holocaustu, tehdy také všichni věděli co se asi těm lidem v lágrech děje a vzbouřila se média??? Nikdo ani necekl!

          • holohra napsal:

            Jediný argument proti propagandě holokaustu byla nepřítomnost technologické možnosti likvidace takového množství hmoty – tak kam se se ropa poděla ?

    • Žabák napsal:

      Média a čt moc dobře vědí co dělají. Je jim to vidět na xichtu, to jak se tváří při tý kritice. To, že se našla skupinka statečných a postavila se jim je dobře. Ale vliv to má pouze demonstrační tzn. aby bylo vidět kdo tam sedí a jak jedná se zástupci veřejnosti. Konkrétní vliv bude NULA. Jediná skutečná šance jak něco ovlivnit je přes peníze, tzn. masivně odhlásit televize. Těžká dlouhá cesta, ale s konkrétním dopadem na ČT.

  9. Ladik1959 napsal:

    Pro všechny kteří ještě neví o co tady všeobecně jde – Listina základních práv a svobod : hlavně odstavec 23

    http://www.usoud.cz/listina-zakladnich-prav-a-svobod/

    • Musulman napsal:

      „… jestliže činnost ústavních orgánů a účinné použití zákonných prostředků jsou znemožněny“

  10. r.m. napsal:

    za tohle berou přes 30 000,- měsíčně šmejdi

  11. r.m. napsal:

    Izrael se nepřipojí k sankcím proti Rusku
    …ani tato zpráva nezazněla a zřejmě nezazní v České televizi. To by musela být skutečně česká.
    Izrael se ani oficiálně nepřipojí k sankcím proti Rusku, ba právě naopak. Izraelský ministr zemědělství Jair Šamir prohlásil, že odchod EU z Ruska je pro Izrael vítanou příležitostí, kterou si v žádném případě nenechá ujít . Tak jsme zvědaví, jak to knížecí parta naspinuje pro média.
    http://en.ria.ru/business/20140910/192816810/Agriculture-Minister-Israel-to-Continue-Food-Supplies-to-Russia.html
    http://e-republika.cz/article2788-%C5%BDide-Ukrou%C5%A1i-a-Nata-san

  12. Carlos IV napsal:

    r.m. – clovece Vy byste mne rozesmal. Uz z historie byste mel vedet, ze zidi odjakziva v konfliktech podporovali obe 2 strany. (Tedy – ted nemluvim o tech, co v tom poslednim velkem skoncili v plynu – pochopitelne). No taky bych chtel videt, jaky ze to delikatesy Izrael do Ruska dovazi :-) to nebude asi pane zadnej kosher.
    Jinak ja TV nemel ani v CR a nemam ji ani v zahranici.
    Sweet life – bez ni! Stejne se ji pasivne nacumite dost a dost – i tam kde nechcete. Treba v cekarne u doktora….

  13. Žabák napsal:

    Teď čtu na novinkách. „Slovenské referendum o homosexuálech neplatí, přišlo málo lidí “
    http://www.novinky.cz/zahranicni/361061-slovenske-referendum-o-homosexualech-neplati-prislo-malo-lidi.html

    Tak tady máte tu aktivitu většinové společnosti. ČR na tom není o moc líp. Pořád ještě příliš mnoho lidí spí a nechápe co se děje. Šiřte linky, videa a názory. Pořád má ještě mainstream navrch.

  14. rad napsal:

    Zde je vse co potrebujete vedet. Je to odsud:

    napsal vlk- mimochodem znalej, bohuzel skromnej pan, kterej bude ve veku a pritom by mel sedet v parlamentu spolus dalsimi, protoze ma to neco, co ja od politika zadam.
    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/02/07/media-nejen-o-ukrajinskem-konfliktu-6-2-2015/

    Dnešní sloupek jsem psal už včera dopoledne. Tradiční můj pracovní večer si tentokráte vyhradila Karkule – máme předplatné do divadla. A pokud bych ještě ke všem ústrkům, jí způsobených provozem Kosy, přidal absenci v divadle, tak by to byl jasný rozvod.. Tudíž dnes nebudu schopen reagovat na výstupy z jednání Merkelové a Hollanda v Moskvě. Jakkoli je mi to velmi líto. Protože tady se lámou dějiny. O tom jsem přesvědčen. Bohužel, jak to tak vypadá, je stále zjevnější, ze všech komentářů, které jsem včera dopoledne našel na dostupných vlivných německy mluvících serverech, že oba emisaři si představují onu neodmítnutelnou „dohodu “ tak, že

    -povstalci se vzdají územních zisků, které v posledních dnech tvrdě vybojovali, když stopli ofenzivu Ukrů a naopak je leckde vyhnali z dřívějších pozic, protože přece musí být dodrženy dohody z Minska z lonského září

    - povstalci a Rusko budou souhlasit s uzavřením rusko- opolčenské hranice Kyjevem

    A když prý ne, tak Evropa vzdá pokusy o diplomacii a sankce budou eskalovat a otevřou se dodávky zbraní pro Kyjev. A prý… jen trpělivost, ale budete zírat! Světu šéfují opravdoví blázni!

    Ale nejdříve se musím vrátiti k prvnímu tématu včerejška – jednání Rady ČT. Kouzlem nechtěného, v mailech předevčírem večer, jsem dostal od Kosíře ZH, který na mne valí denně desítky linků, také následující:

    https://www.youtube.com/watch?v=HCp2lXR8UV4#t=1575

    Jde o záznam části jednání televizní rady z ledna t.r. Tedy toho, které předcházelo onomu poslednímu, kde rada řešila kvalitu zpravodajství a práce zahraničních korespondentů ČT. Jak už víme, dala jim předevčírem 1*. Ačkoli si přítomná veřejnost si myslela prokazatelně něco úplně jiného.

    Nicméně, ona ta zpráva o televizním zpravodajství, jak se také z toho lednového záznamu dozvíte, měla být projednána už tehdy. Jenže nebyla. Jsem ZH vděčen, že tenhle link poslal. Je to názorná škola toho, jak je na televizní radě chápana koncesionářská veřejnost a její názory a připomínky. Máte li dost času, pustte si to. Prvních 11 minut můžete zcela přeskočit. Tam nic zajímavého není.

    Od času 11:00 vyzve předseda rady Dědič – mimochodem bývalý redaktor ČT, zástupce veřejnosti, respektive různých občanských iniciativ, aby vyjádřili svoje názory. Ale už předem se jaksi radní dohodnou, že jim budou přiděleny na jedno vystoupení celé TŘI MINUTY!!!!

    Představte si tu velkorysost – 180 vteřin! Aby bylo jasno – mám za to, že časový limit je správný. Protože jinak hrozí a bohužel, někteří z vystupujících to také předvádí, že budou znít obecné , nic neříkající tirády. Ale 180 vteřin? De facto pro majitele ČT? Respektive zástupce všech majitelů ČT? Už tohle je urážející. Ale vynechme formality.

    Slovo postupně dostávají Václav Dvořák, Lenka Procházková, Jan Korál, Jan Novotný. A prostě jeden po druhém radě i vedení televize sdělují, co jim na zpravodajství vadí.

    Nicméně – vždycky to skončí stejně – mluví do stěny, která, v některých případech ani nedokáže zamaskovat, že ji to, co říkají,vůbec nezajímá, takže se věnuje z části mobilním telefonům, z části odbíhá, a hlavně provozuje ostentativně technologii známou pod heslem – jedním uchem dovnitř, druhým ven. Aby následně každé konkrétní vystoupení končilo závěrečnou větou Josefa Dědiče -dejte nám to písemně! Co už naštěstí nedodá, jakkoli je to na mnohých radních evidentně vidět je – a vypadněte a neotravujte. Není jediný, který by projevil nějaký zájem.

    Tedy vlastně ano, dva ano. Radní Hauser reaguje v určitém momentu velmi stručně a krátce – když se mluví o stížnostech – podává zřejmě opětovně návrh, aby veškeré došlé stížnosti k Radě byly oficiálně vyvěšeny, včetně následného vyřízení. Jasné, stručné, správné! Odpovědí je mu opět jen hluboké mlčení ostatních bafunářů! Které pro mne znamená – a to ještě tak, aby nám ti vidláci viděli pod ruce a mohli nás kontrolovat!!!

    Další radní , která se vloží do hry, je komunistka Levá. Která ve snaze dokázat, že se zpravodajstvím ČT opravdu není leccos v pořádku, si vytáhne, z voleje, příklad Zemanova výroku o handicapovaných dětech a chce demonstrovat, co z něj udělala media a zejména ČT a jaká je realita ve školách, kterou jako kantorka dobře zná. Snaha chválihodná, provedení docela zoufalé. Takže radní v pohodě ignorují její vystoupení úplně totálně. Pokud paní Levé někdo můj článek dodá, dodávám, že si cením její snahy a nemám v úmyslu jí dehonestovat, jen tenhle výstřel se hrubě technicky nepovedl.

    To nejlepší přichází až v čase 42:22, kdy radní Prokeš zřejmě neudržel pokerface a chtěl se zastat ČT, jak to dělá dobře. Aby si nejspíš zajistil další příští nominaci. Takže tiráda o tom, jak její informace jsou přesné a pohotové a věrohodné atd. atd. A reaguje tam na poznámku zástupce veřejnosti Jana Novotného, který podle mého názoru , jako jediný předvedl vůči komisi výkon, jaký tam měl zaznít. Konkrétně si vybral jeho repliku o krymských a ukrajinských volbách. Takže se od pana radního dozvíme, o těch krymských to, že se jich nezúčastnili ukrajinsky mluvící Krymčané a také krymští Tataři!!! A proto prý nebyla uznána. Aniž by reflektoval skutečnost, že se účastnit MOHLI. Nemuseli, ale mohli. Tak jako v ČR. Pokud projevili zájem!A takovýhle zjevný megablud nikoho neinteresoval! A bohužel také nikoho z těch čtyř, co zastupovali veřejnost!

    Jestliže pan radní, posuzující kvalitu zpravodajství ČT, je na téhle informační úrovni, pak se nedivme tomu, co nám Karasové, Pazderkové, Zlatohlávkové a podobní, experty zvanými do studií budou Romancevové, Fištějni Svobodové, Šírové, Votápkové, Štětinové, Petry Procházkové a my budem baštit, co nám předkládají k uvěření! A sotva lze počítat s nějakým zlepšením.

    Nepochybně jsem, v předchozích odstavcích, asi naštval zejména příznivce paní Lenky Procházkové a sympatizanty těch odhodlaných zástupců veřejnosti, kteří obětavě na Kavkách zastupují zájmy nás – obyčejných lidí, kterým vadí veřejnoprávní televizní nekvalita. Když to vyjádřím velmi jemně.

    Paní Lenko Procházková a vy ostatní – nebylo mým cílem se vás dotknout! Ani v nejmenším. Jen sděluji svůj dojem z vaší naprosto evidentní, poctivé a dobře míněné snahy! A ten je, přes všechny sympatie k vám – matný. Tenhle formát, v kterém jste vystupovali, s nikým z těch televizních papalášů nepohne. Oni to prostě uhrají na procesní pravidla typu – máte 180 vteřin, dejte to písemně, my vám odpovíme, jak budeme chtít / a kdy budeme chtít/ a támhle jsou dveře a koukejte je dobře zavřít z venku! A žádný dobrovolnický tlak s tím nic neudělá, nebude- li doprovázen nějakou demonstrací typu „plný Václavák“. To je jedna možnost. Těžko realizovatelná. Jakkoli by vedla velmi rychle ke změně poměrů. Protože to by politici, kteří radu řídí a obsazují vedení ČT, rychle kapírovali, že je něco špatně.

    Naprosto nechci dělat chytrého, ale omnívám se, že možnost existuje. Pracná, pomalá a možní s určitými náklady. Které, pokud vzniknou, nevím jak krýt. Bude potřeba pracovat s protivníkem a zbraněmi protivníka!

    O té replice radního Hausera jsem se nezmínil náhodou! To je prostě cesta! Zatím to běží se stížnostmi tak, že občan XY podá radě stížnost, ta ji nějak, v nějakém čase vyřídí a v podstatě nikdo se nedozví jak. Takže kdy pan XY dostane odpověd, že ….vaši stížnost jsme prošetřili a shledali, že jste špatně slyšel, viděl, nepochopil. S pozdravem – vrátný od Rady…. XY s tím nic nenadělá. A vše je vlastně s vyloučením veřejnosti!

    Kdyby ovšem to podání pana XY bylo přístupné na webu a dokumentovatelné? A odpověd také? To už by asi pro tyhle panské triky byla výrazná přítěž. Ale to je jen jedna z nutností. Tohle je třeba dotlačit do statutu a jednacího řádu Rady! Ale nemám tušení jak. Třeba veřejnou peticí? Alternativní informační weby ji jistě rády zveřejní. Kosa určitě!

    Další evidentně nutnou věcí je pracovat vždy před zasedáním: Připravit půdu pro občanské interpelace. Třeba ve spojení s názorově blízkými členy rady, pokud existují, už před jejím jednáním, jakmile je znám program. A to ve smyslu jejich osobního zapojení na vznášenou občanskou interpelaci! Aby prostě, třeba formou doplnujících otázek na interpelujícího občanského aktivistu, došlo k rozšíření jeho časového limitu a byli vtaženi do hry další radní. Třeba opačného názoru. protože pak leccos z nich vypadne. Viz Prokeš na tom videu nebo zejména Jankovec naposled! S tím už se dá pracovat a medializovat to!

    Dalším bodem, který považuji za naprosto nezbytný je, aby ty interpelace za občanské aktivisty přednášel dobrý a šikovný právník. Dokonale znající status ČT, jednací řád Rady a další procedurální předpisy. Který prostě využije před radou, při slyšení celý jednací prostor , který je v reglemetench zagarantován. Prostě otočit procesní pravidla proti nim. Tak aby s interpelujícím nebylo zametáno, jak to Dědič zkoušel s panem Novotným opakovaně.

    Zveřejnění stížností i odpovědí a nasazení právníka totiž dávají možnost nejen publicity, ale následně třeba i soudního přezkumu!!! A pod hrozbou něčeho takového už si vedení ČT, Rada i političtí loutkáři v zákulisí sakra dají pozor, aby si zbytečně nepřidělávali starosti.A podle mne sami budou mít Pazderky, Karasy a Šámaly k větší objektivitě! Nevymyslel jsem nic nového. Takhle pracují potížisté ohledně dálnic, spaloven a dalších nutných veřejných infrastrukturních staveb, v ČR už dávno.Není mou snahou být za chytrého, jen upozornuji na postupy, které, v souboji se státními institucemi už dávno a úspěšně používají jiní. Se sebesnaživějšími , ale solově vystupujícími amatéry /a prominte, až na pana Novotného to amatérská vystoupení byla/ zametou, kdy si vzpomenou

  15. Jana Karásková napsal:

    Myslím, že se též na jednání Rady někdy dostavím :)

    V roce 2012 mi generální ředitel napsal, že „vydírám“žádostí o to, abych mohla promluvit před Radou o cenzuře projevu bývalého šéfa NATO W. Clarka z r. 2007.

    Nebyla šance tam říct ani větu pro veřejnost.

    Ráda řeknu, co nepustila ČT na obrazovky – pochybné jednání naší vlády v tzv. „kauze Baxter“, informace o závadných vakcínách firmy Merck atd.

    Navíc kolik dokumentů od expertů a pozůstalých o 911 od nás dostala ČT na DVD…

    Je jasné, že tyto informace nevyhověly pokynům z Bruselské centrály.

    • rad napsal:

      reknou vam stejne jako tady tem, at to sepisete piseme. Chyba. Prijdte radsi s jednim tematem, ale dokonale pripravena. Cili statistika, kdy kolikrat a proc si myslite opak, tedy ze lzou. Nemuzete nastudovat tolik temat, aby si s vami nevytreli zadek. Tohle chce fakt spis pravniky a ne tam cosi predcitat.
      Se vsi uctou k panu Koralovi, ale on nema ten tom hlas vudce. Sakra chlape, neumite to cist trosku s opovrzenim, trosku dramaticky, divadelne? Tak aby tam neusnuli? Uz jsem to tu rikal vickrat. Mam vas rad, ale retor nejste. Jste moc hodnej. Na tu spinu to chce pravnika co ma zkusenosti a uz tim si vezme jejich pozornost. Ale netoho pana v duchodu co se mota kolem. Taky ho mam rad, ale uz je proflaklej- jim pro smich.

      • Jana Karásková napsal:

        Písemně jsem stížnost na konkrétní téma poslala – v r. 2012 a další před měsícem /MUDr. Weinreb lhal v pořadu Máte slovo/.

        To bývá ale většinou zcela k ničemu. Takto si to aspoň musí vyslechnout a může se to pak zveřejnit.

        Honza to řekl dobře. Pokud jsem si všimla, tak nic nečetl, mluvil bez papíru.

        Já zas mluvím až moc dramaticky, na semináři konaném v Poslanecké sněmovně jsem hodně lidí „nadzvihla“ :)

  16. Sir_Artus_Howard napsal:

    Tak jste to tady probrali zleva a zprava i od vrchnosti .. a co z našeho pohledu – zdola – nic neodhlašovat, neptat se, nekomunikovat s těmi šmejdy a také nic neplatit?! Myslím, že takové otevřené gesto Občanské neposlušnosti by bylo účinnější. Všechny nás přece nepozavírají a ti šmejdi to pocítí okamžitě.

    • geronimoh napsal:

      Sir_Artus_Howard :
      Problém je ten, že většina národa věří TV zpravodajství, tudíš nemají důvod k občanské neposlušnosti. Čili hlavní je, aby ČT vysílal objektivní zprávy.
      Osobně nevěřím,že se to podaří, vzhledem k plutokratickému zřízení v ČR.

  17. Jana Karásková napsal:

    Sbírku Národ sobě pro necenzurovanou TV … o tom jsem zde na NWOO diskutovala už asi před 5 lety … i později…

    Tenkrát ještě ale mnoho lidí věřilo tomu viděli v bedně…

    Dnes je situace o dost jiná – čím dál víc lidí vnímá ty lži.

    Bylo by zajímavé udělat anketu na téma koncesionářské poplatky, komu a za co…

    Dnes už by snad nebyl problém zaheslovat vysílání – aby si ČT platili jen ti, kdo jí sledují.

    • geronimoh napsal:

      Jana Karásková :
      Jistě že zakódovat vysílání ČT lze velmi snadno, ale výsledek by byl takový, že by za sledování ČT byl ochoten platit stovku měsíčně málokdo a o to víc by sledovali ostatní TV kanály, což by bylo ještě horší. Jde nám o to, aby ČT vysílala objektivní zprávy, ne aby se na ni nikdo nedíval.

      • geronimoh napsal:

        Vysílání ČT dnes lidé sledují převážně třemi způsoby – pozemní TV vysílání, satelitní TV vysílání, kabelové TV. Volné je jen pozemní TV vysílání, satelitní a kabelové už kódované je.

    • Žabák napsal:

      ČT bych klidně zrušil, protože na rozdíl od komerčního bulváru nejen, že si ji musí lidi platit, ale ještě navíc se tváří intelektuálně a objektivně, což je nejhorší forma manipulace. U komerčních médií každej ví na čem je. Hlavní důvod, proč nikdy neprojdou dobrovolný poplatky je v tom, že to nemá kdo prosadit. Žádná strana nepůjde do války proti ČT. Naposledy to zkusil Paroubek a všichni víme jak dopad. Ten měl alespoň odvahu, dnes už tam nikdo takovej není a zřejmě nebude, protože politika se bruselizuje. Aneb nemastnej neslanej Bohouš je univerzální typ politika EU. Možná Okamura by mohl mít koule na to, ale kdo ví, jestli to ten chlap myslí vážně. Prostě ten tlak musí přijít od veřejnosti. Do té doby http://www.slobodnyvysielac.sk/
      Balzám po těch všech mainstreamových sračkách.

      • geronimoh napsal:

        Žabák :
        Je to jediná čeká TV. Kdybys ji zrušil, tak budeme odkázaní na zahraniční média, nejspíš ovládaná z jednoho místa. ČT každopádně musí šlapat podle toho, kdo je v ČR zrovna u kormidla, protože ten ji platí a je schopný jí ty prostředky snížit, zvýšit atd. Nevím kdo dosazuje vedení ČT, ale pomocí peněz, nebo změny zákona je schopný ten u kormidla ČT plně ovládat.
        Většina lidí v ČR ani nechce slyšet, že ty sračky v TV nejsou pravdivé, tak co chceš dělat ?

        • Žabák napsal:

          ČT se nijak neliší od komerčních médií, naopak co se týká objektivity, tak je na tom ještě mnohem hůř. Navíc lidi si ji platí. ČT se řídí samozřejmě politicky. Pravdoláskaři jsou ve všech těchle institucích. A na otázku co chci dělat sem už odpovídal. Šiřte alternatívu, kterou už máme. Je to asi 100x snažší a účinnější než vymýšlet televize anebo chodit na radu hučet do zdi. I když čistě pro jejich špatné svědomí aby si byli vědomi, že to co dělaj je hnus, tak je to dobře tam prudit.

          • geronimoh napsal:

            Žabák:
            Sorry že to musím říct, ale uvažuješ mylně. My si najdeme informace jinde, o nás nejde. Jde o to, aby se probudilo víc lidí, kteří momentálně věří ČT. Soukromé TV si můžou dělat co chtějí, ale ČT musí (snad to tak je, alespoň by mělo) informovat objektivně podle zákona o ČT.

          • Žabák napsal:

            geronimoh: Já neuvažuju mylně, ale realisticky. To co říkáš by ČT měla plnit, ale neplní a v současné době neexistuje způsob, jak ji k tomu přinutit. Vedení a rada ČT jsou prolezlý pravdoláskaři a parlament se ČT bojí.
            Myslíš si, že ty návštěvy s nima nějak hnou? Nebo kritika? Když bylo na Václaváku 100 000 lidí za vlády Nečase, tak se jim jen vysmáli. Tak co s nima asi udělá 50 demonstrantů před budovou ČT? Můžeme se tu hádat, ale nezměníme nic. Jediný na co máš reálný dosah já, ty a lidi tady je šíření názorů, linků, popřípadě finanční pomoc těmto alternativním médiím. To je reálná politika, kterou můžeš dělat teď hned. Zbytek jsou nereálné fantazie a pokud nemáš strýčka milionáře, který by zacvakal alespoň rozjezd nějaké nové televize, rádia apod. nebo partu hodně nadšených lidí, kteří se tomu budou věnovat FULL time každej den na profesionální úrovni, tak sou to všechno jen řeči.

          • geronimoh napsal:

            Žabák:
            Ani já si nemyslím, že protesty něco změní. Ale je to jediná česká TV. Proto je blbost ji rušit. Pak už by ty cizácký TV národ krmily jen těma americkýma sračkama a bylo by to ještě horší.
            Ani kdyby jsi byl miliardář, tak tě nenechají vysílat pravdu. Potřebuješ licenci a tu ti mohou kdykoliv odebrat.

      • železný napsal:

        in telek tu álně … nebo análně …máme se dobře, co víc chtít … ona ta TV FUNGUJE I V TOM KRÁSNÉM SVĚTĚ za oponou… nevim co víc říct … zvedněte hlavy … čert to vzal, zvedněte hlavy …!

  18. Ladik1959 napsal:

    p. Karásková to by byl dobrý nápad s tím zaheslováním,jenže zase to je akt z jejich strany a na to oni neslyší.Potřebujou co nejvíce platičů ať se na TV dívají nebo ne.Proto,jsou poplatky takhle plošně.Myslím,že by to asi chtělo jen velmi ráznou,ale taky masívní akci před budovou ČTv s patřičnou agresivitou,přímo úměrnou výši rozzlobenosti lidu,ale na to jsou občané dost líní i když je jasné,že právě TV je nejdůežitější informační kanál v zemi.což ještě většině asi nedošlo.

  19. Bob Kozák napsal:

    Jen na doplnění, ČT mi opět cenzurovala dotaz zaslaný do pořadu Hyde Park na „politologa“ Romancova ve znění: „Jste ve stejné organizaci jako Jefim Fištejn?Oba totiž máte totožný názor a výsadní postavení v ČT,ale jen pro komentování dění na Ukrajině a v Rusku.Můžete vysvětlit Vaše protěžování v ČT na úkor projevu dalších odborníků,zvlášť těch s rozdílnými názory?“
    Můj dotaz byl cenzurován proto, že je vulgární, je to lež, nebo proto, že je to pravda?

  20. Df napsal:

    Tak teď ve zprávách na rádiu Beat říkali, že ČT chystá hromadné rozesílání upomínek neplatícím. Kdybych jim tak mohl odepsat popravdě, že v krámě když se zboží nezdá tak ho také nekoupím. Takhle budu muset napsat, že televizi nevlastníme. Kdypak budou dělat kontroly domácností, zatím jedině se soudním příkazem. Zmetci.

    • Žabák napsal:

      Lidi se zbytečně bojí. Stáhněte si na netu čestné prohlášení, že tv a rozhlas nemáte a neplaťte. Za pc a internet se neplatí pokud v PC není televizní karta.

  21. Žabák napsal:

    Ještě k té mediální manipulaci. Novinky dnes vydali zprávu, že „Separatisté zaútočili daleko za frontou, napadli štáb v Kramatorsku“

    Když odhlédnu od toho, že samotné označení jako separatisté vyvolává negativní emoce, správně by mělo být označení např: Domobrana nebo NAF Novorossian Armed Forces nebo prostě vojska Novoruska, tak novinky okamžitě přidali video vystrašené maminky, která pláče, natáčí útok a v pozadí jí brečí dítě. To má za úkol vzbudit negativní emoce proti Novorusku a u spících českých ovcí, které neví, tak ty negativní emoce nejdou za Porošenkem a SSa, ale proti NAF.
    Jde o chytrou podvědomou manipulaci. Takových a mnohem horších videií z východní ukrajiny jsou tisíce. Ale na mainstreamu se tyto videa objeví teprve ve chvíli kdy útočí NAF a ne když ukrajinská vojska už půl roku brutálně vyhlazuje kobercovým bombardováním celá města na východě.
    Podobných manipulací jsou denně stovky.

  22. Miroslav Svoboda napsal:

    Ja jsem televizi uz taky odhlasil. Udelejte to prosim taky. A sirte kolem sebe pravdu. Staci se o tom bavit s kamarady a znamymi. O vsech tech lzich. Jestli maji jiny nazor, tak je aspon muzete trochu popostrcit.

  23. empath napsal:

    Myslim, ze Zabak ma pravdu. Jestli-ze CT prestala plnit svou funkci, je nemozne ji zachranit „ze spoda“. Zijeme bohuzel ve svete, kde zdroje informaci kontroluje mala skupina lidi, a je jedno, jaky to je kanal,zeme,jestli nova ci stara demokracie. Zustali jsme jen s alternativnimi zdroji.
    V Ceske republice je podle clanku Concentration of media ownership na Wikipedii; „…. rozmanitost neboli diverzita nazoru, ktera se dostane k lidem limitovana prumernou nizkou urovni vzdelani ceskych novinaru, ktera je kompenzovana „neformalni profesionalizaci“ vedouci k prizpusobovani jejich politickych postoju. Dale tim, ze politicke strany drzi silne vazby v ceskych mediich, kde vice nez 50% ceskych novinaru je pravicove zamereno a jen 16% sympatizuje s levici, cimz se zvysuje proces komercializace a bulvarnosti a naopak snizuje diferenciace obsahu ceskych medii.“
    Diky internetu se lidem zacina rozsirovat vedomi a deviantni a nehumanni praktiky vladnouci elity, ktera vlastni zdroje informaci, nebudou pokracovat do nekonecna. CNN napriklad jiz prestalo byt hlavnim zdrojem zprav a vysilani vyplnuji shows, filmy, serialy…lidi uz si hledaji informace jinde.
    http://cnnpressroom.blogs.cnn.com/2014/04/10/cnn-announces-new-primetime-schedule/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Upozornění: Příspěvky trolů jsou mazány, proto neodpovídejte na komentáře, které zjevně rozbíjejí rozumnou diskuzi!

NEKRMTE TROLY!