USA používají jakoukoli falešnou záminku, aby umlčely hlas RT

51ef17a093ac3fa882d0d90b8825f0a6b9e56d9cAmerické úřady pokládají RT za důležitý element "putinské mašinérie propagandy". Aby s ní bylo možné bojovat, někteří vysoce postavení Američané vyzývají ke konfiskaci majetku televizní stanice na svém území. Hlavní redaktorka RT Margarita Simonjan vyjádřila pobouření nad těmito útoky na médium z Ruska a poznamenala, že Spojené státy nemají pro zmrazení aktiv televizního kanálu žádné právní důvody. Zdůraznila, že Washington používá jakoukoli falešnou záminku, aby umlčel hlas RT.

V poslední době se v americkém tisku objevily informace, že USA plánují zmrazit majetek televizní stanice RT na svém území. Podle deníku The Washington Post je údajně možné tak učinit na základě rozhodnutí Haagského rozhodčího soudu a Soudu pro lidská práva, které nařídily Rusku vyplatit bývalým akcionářům JUKOSu 52 miliard dolarů.

"Nejdůležitějším prvkem putinovské mašinérie propagandy je ruský televizní kanál, jehož publikum tvoří 700 milionů lidí ve 100 zemích světa," - řekl člen správní rady Institutu McCaina, bývalý zástupce šéfa ministerstva zahraničí David Kramer. Ze stránek novin pak vyzývá k zabavení velkého studiového komplexu RT ve Washingtonu a sítě zpravodajských míst tohoto televizního kanálu v USA i v Evropě.

"Zabavení budovy ruského velvyslanectví nebo konzulátu ve Washingtonu nebo kdekoli jinde se nepodaří, protože jsou předmětem diplomatické imunity," - konstatuje s politováním The Washington Post. - "Takže jiných variant moc není a RT je v tomto smyslu vhodným cílem. I když Rusko nashromáždilo devizové rezervy ve výši 350 miliard dolarů a vlastní největší zásoby přírodních zdrojů na světě, je pro něj 52 miliard dolarů docela zakulacená suma, obzvláště v podmínkách ekonomické krize, klesajících cen ropy a proti němu zavedených sankcí."

Když šéfredaktorka RT Margarita Simonjan komentovala plány Washingtonu tlumočené americkými médii, zdůraznila, že pro podobná opatření nejsou absolutně žádné důvody. Přitom kampaně proti ruským médiím se ve Spojených státech vedou už dávno.

"Celá ta hysterie Washingtonu je součástí obrovské kampaně proti RT, která probíhá už dlouho. V Radě pro zahraniční vysílání USA nás už srovnávali dokonce i s Islámským státem a požadovali, abychom byli uznáni jako "zahraniční agent". Přesto je prohlášení bývalého amerického státní podtajemníka na stránkách The Washington Post šokující. David Kramer vyzývá k propadnutí majetku RT ve Spojených státech s využitím aféry kolem JUKOSu, a vůbec mu nevadí, že k tomu není žádný právní zá klad," - říká Margarita Simonjan.

Šéfredaktorka RT je přesvědčena, že Washington využívá jakékoli záminky, aby hlas televizní stanice umlčel alespoň ve Spojených státech.

"Podle této logiky je k umlčení hlasu RT, který jako jediný stojí proti mainstreamovým médiím, možné použít jakýkoli naprosto vymyšlený důvod. Jsme touto výzvou bývalého státního úředníka USA velmi pobouřeni a požadujeme na těchto novinách právo na odpověď," - uzvřela šéfredaktorka RT.

Je třeba zmínit, že během minulého víkendu ve Washingtonu 25. října proběhla protestní akce skupiny Stop Russia Today TV-channel, namířená proti RT. "Cílem této akce je úplný zákaz práce tohoto propagandistického kanálu na území USA," - říká se v prohlášení skupiny na Facebooku. Navzdory dlouhému procesu příprav na sociálních sítích se této akce zúčastnilo - 6 lidí.

98b1b5aa5be83d21b21278a213a10b125c31ca1e

Zdroj: https://russian.rt.com/article/126149




21 Komentářů k USA používají jakoukoli falešnou záminku, aby umlčely hlas RT

  1. :) napsal:

    Největším nepřítelem Západu je ... Pravda.

  2. Jan Jinsky napsal:

    Já být Američany, tak nechám RT klidně dál působit. Stějně to v Americe poslouchá zlomek lidí.

    • chachar napsal:

      Voni to vědí a tak nechávají RT klidně působit dál.

    • Ruda napsal:

      Omyl.RT v USA sleduje velice mnoho lidí.Proto takový vztek prolhaného režimu USA,který se snaží každou pravdu zadupat.Rusko velice úspěšně vytírá v Sýrii řezníky z tzv.zahraniční armády USa-Na masakrech obyvatel se USA ,Izrael a Turecko přímo podílejí.---http://legolasht.prochan.com/view?p=dff_1421810025

      • Jan Jinsky napsal:

        Rudo a to máš od koho? RT je v USA asi tak známá jako u nás satelitní vysílání litevské televize...

        No a RT je hlásná trouba ruské propagandy, o tom není sporu, je to nakonec smysl její existence. A hlavně že mají plnou hubu svobody slova a doma popotahují lidi, kteří si dovolí říct něco proti oficiální a jediné správné verzi ruské propagandy o Ukrajině...

  3. Bogus Sobotka napsal:

    Byla jsem Putinovou figurkou, říká bývalá moderátorka ruské televize

    Liz Wahlová na sebe upozornila, když začátkem března dala v přímém přenosu výpověď z ruské televize RT. Nyní vylíčila, jaké byly poměry ve zpravodajství televize placené ruským státem. "Byla jsem Putinovou figurkou," přiznává Wahlová ve své zpovědi.

    Elizabeth Wahlová pracovala pro RT dva a půl roku. "Dělala jsem, že nevidím, když televize očerňovala Ameriku, aby Kreml vypadal lépe a bagatelizovala zvěrstva jednoho diktátora za druhým," napsala novinářka ve své zpovědi zveřejněné na americkém zpravodajském webu.

    vládu prezentovala jako nacisty," říká Wahlová.

    "Kremlem řízené pokrývání událostí na Ukrajině provázela propaganda a cenzura, jakou jsem nikdy nezažila. Chtěla jsem, aby se diváci dozvěděli, co je stanice zač. Nic nestojí za to, být součástí Putinovy propagandistické mašinérie," uzavírá novinářka svoji zpověď.

    • to je jedno napsal:

      Víte, že víte prd? Paní novinářka Wahlová se mohla nechat koupit, a pokud vypovídala pravdu, popsala jen a jen situaci, častou i v Západních médiích, jak jsme nejednou viděli. Informujte se u našeho Michaela Žantovského, jak popisuje mediální scénu a manipulace třeba ve svém časopise Vědomí. Každopádně popsané snahy na umlčení RT jsou hodně přes čáru. Od toho je zde demokratická diskuse a polemika, aby vyvrátila lži i propagandu. Ještě zde máme instituce, jako soudy a žurnalistu lháře lze popohnat před něj... 700 miliónů diváků na RT je hodně silná skupina diváků, takže ta TV musela diváky opravdu celkem kvalitně informovat o dění ve světě, to se dnes nezískává snadno.

  4. Bogus Sobotka napsal:

    Minulý týden proběhla zahraničními médii zpráva, dostala se i na stránky některých českých webů a periodik, že ruskou zpravodajkou televizi opustila její reportérka Sara Firth. Ta se v pátek 18. července rozhodla rezignovat na svůj post právě z důvodu, jakým stanice RT informovala o letecké katastrofě. Na sociální síti Twitter k tomuto kroku uvedla: Dnes jsem odešla z RT. Mám velký respekt k řadě kolegů v týmu, ale jsem pro pravdu. Jak připomněl Buzzfeed.com, Firth nastoupila do zpravodajské televize v roce 2009. Když jsem viděla, jakým způsobem jsme tuto událost pokryli, bylo mi jasné, že musím odejít, dodala reportérka.

  5. konzerva napsal:

    A nejlepší je , že po Irácké válce muselo CNN postupně opustit 250 redaktorů v čele s Pietrem Arnetem tak o tom nic.A,že tato stanice si plete česko s čečenskem a nebo peru s honkongem tak to nikomu nevadí. Ono se říká , když to děláš špatně tak tě nepřítel chválí a když dobře tak ne tebe nadavá....asi sáře firth pustili záznamy z černých skříněk letadla co spadlo na okrajině a ta prohlédla a nebo je to práce NSA...A co se týká cenzury tak kdo ve sdělovadlech v česku nepodporuje für reich neboli eu a příkazy šapira a neziskovek tak nesmí být na obrazovce nebo v éteru....je potřeba si zamést před vlastním prahem...

  6. Bogus Sobotka napsal:

    "že po Irácké válce muselo CNN postupně opustit 250 redaktorů v čele s Pietrem Arnetem tak o tom nic."

    Takze za prve, to nebyl Pietro Arnet, ale Peter Arnett.
    A za druhe nebyl vyhozenej za kritiku, ale za interview pro irackou TV, kterou jako zamestnanec CNN nemel poskytnout.
    A za treti za svoji chybu se dokonce omluvil

    "I want to apologize to the American people for clearly making a misjudgment over the weekend by giving an interview to Iraqi Television," Arnett said.

    "Chci se omluvit americkemu lidu za ciste nespravny usudek tento vikend pro poskytnuti rozhovoru pro irackou TV"

    Co se tyce propagandy, Rusko vykoplo z Ruska CNN International minuly rok.
    Co dela rusacka RT v USA fakt nechapu, kdyz Rusaci nenechaji americkou stanici v Rusku.

    Proc se divite , ze to same chcou udelat rusacke RT?

  7. konzerva napsal:

    Cnn se vratila, ale to by o tom někteří museli něco vědět. ..

    • Bogus Sobotka napsal:

      Konzerva,

      ano CNN International se vratila az po 4 mesicich.
      Az si Putin uvedomil,ze muzou taky vykopnout RT z USA.
      Kazdopadne nema CNN v Rusku takove pravomoce jako RT v USA.
      Koho by napadlo , aby CNN v Rusku poradala ruske prezidenstke debaty ze??
      A presne tohle ty ruacky hovada poradaji v USA.
      Rusacky dobytek z ruske RT poradaji americke presidentske debaty v USA...

      https://www.youtube.com/watch?v=CoNPO4h2quk

      Co by na to asi rekli v Rusku, kdyby CNN poradala presidenstske debaty v Rusku..odpoz me konzervo :D

  8. konzerva napsal:

    A kavárnikovi z václavského náměstí 3 ujizdeji nervy a nadava. Rt to asi dela dobre a jedna podle zákonu dané země. A v rusku dělal za jelcina kdo? Akorát byly upraveny dle zákony v usa viz neziskovky.

  9. konzerva napsal:

    A jake kandidaty v rusku mela CNN představit - konkretne jmenovitě

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud

Upozornění: Příspěvky trolů jsou mazány, proto neodpovídejte na komentáře, které zjevně rozbíjejí rozumnou diskuzi!
Diskutujte k věci, nepište nesmysly, které nikoho nezajímají.

NEKRMTE TROLY!