„Evropa páchá harakiri.“ Jedinečný rozhovor s Václavem Klausem

rsz_12299-1068x712Tak takové interview s Václavem Klausem jste ještě nečetli! V rozhovoru, který vyšel v časopise Šifra, bývalý český prezident a dlouholetý premiér Václav Klaus vysvětluje, proč musela současná podoba EU narazit, proč politici nechtějí říkat pravdu, jak obrovsky Německo vydělalo na euru a proč je jeho doplácení na Řecko mýtus, proč nikdy neodpustí Spojeným státům barevné revoluce, kterými rozeštvávají svět, a proč je třeba o tom mluvit nahlas.

„To je hrozné takto mne uvést,“ zvedne Václav Klaus obočí u pultíku, když je moderátorem uveden jako první řečník, jenž má promluvit na téma budoucnosti mezinárodních rozvojových institucí na Rhodoském fóru, slovy, že půjde jistě zase o něco provokativního, jak je jeho zvykem. „Očekává se ode mě, že budu provokativní, a já si přitom připravil seriózní, solidní a neokázalou řeč,“ rozesmává bývalý český prezident plný sál. Jeho dvacetiminutový projev o neefektivnosti institucí jako Mezinárodní měnový fond a Světová banka je dvakrát přerušen potleskem a i aplaus na konci a následné diskuse účastníků letošního Dialogu civilizací naznačují, že měla Klausova slova velký ohlas. Bez nadsázky by se dalo říct, že český politik je zde skutečnou celebritou.

Ačkoli česká média s oblibou popisují Václava Klause jako někoho, kdo svými vystoupeními v zahraničí naší zemi škodí a v cizině není respektován, na Rhodoském fóru je Václav Klaus obležen televizními štáby z Evropy, Číny i Ruska, které chtějí znát jeho názor na aktuální dění v Evropě i ve světě. A právě respekt je to, co je vůči němu ze strany účastníků ze 60 zemí světa jasně patrné.

I když jsem z toho zprvu trochu překvapen, po rozhovorech s kolegy novináři, francouzským mnichem, americkým lékařem i dalšími přítomnými brzy pochopím proč. Protože jako jeden z mála politiků říká už několik let otevřeně to samé, je názorově konzistentní a ukazuje se, že na jeho slova zkrátka dochází. Václav Klaus poskytl Šifře v předvečer svého projevu tento pozoruhodný rozhovor, který vyvrací řadu zažitých mýtů a kde otevřeně mluví i o věcech, na něž se většina politiků bojí byť jen pomyslet. Ve světle pařížských událostí se pak ukazuje jako obzvláště aktuální.

Pane prezidente, vy jste už před mnoha lety začal ostře vystupovat proti fungování EU a byl jste za to napadán ze všech stran. Všiml jsem si, že dneska i ti lidé, kteří vás dříve kritizovali, říkají:„Ten Klaus měl pravdu.“ Chodí takoví lidé i za vámi, nebo si to ještě nepřiznali?

Samozřejmě že za mnou chodí a zejména ve světě e-mailů a dopisů, které dostávám, je tenhle výrok na denním pořádku. Pro mě to žádné velké zadostiučinění ale není, byl bych raději, kdybych pravdu neměl a bylo to všechno úplně jinak. Na druhé straně si myslím, že to ode mne nebyla žádná geniální jasnozřivost, protože mně se to zdá tak logické a samozřejmé, že to nemohlo dojít někam jinam, než kam to teď došlo. Je to téměř banální závěr.

Já se přiznám, že pod vlivem mladické nerozvážnosti jsem rovněž podlehl jistému eurooptimismu a vašim výrokům jsem zprvu nevěřil. Vysvětlil byste současným i vyléčeným eurooptimistům, proč se tento projekt musel dostat na pokraj krachu a proč to prostě muselo takhle dopadnout?

Eurooptimisté? Dívejme se na to spíš tak, že jsou eurorealisté a euronaivisté, to je přesnější. Lidé nechápou to, že proces evropské integrace prochází obrovským vývojem. Myslí si, že je to stále tatáž věc, ale to vůbec není pravda. Evropská integrace v roce 60, 70,80, 90, 2000 a 2010 bylo něco úplně jiného než teď. Když to zjednoduším, tak to dělím minimálně na dvě etapy. Ta první je něco, pro co pořád ještě používám slovo integrace, zatím co ono druhé, postmaastrichtské období, nazývám unifikace. Obávám se, že nejen laický čtenář českého tisku, ale kdokoliv, kdo tady sedí vedle nás na terase hotelu na řeckém Rhodosu, toto vůbec nedoceňuje. Proměna EU v něco jiného je totiž realitou.Zazlívám mnoha inteligentním lidem, že ji nevzali na vědomí,že nejsou ochotni se podívat pod pokličku a že nejsou ochotni to přiznat. Jinými slovy –přehození výhybky v Maastrichtu v prosinci 1991 nezbytně vedlo k tomu, co se dnes v Evropě odehrává.

Myslíte, že má EU nějakou naději na záchranu, nebo je odsouzená k zániku a musí vzniknout něco jiného?

Myslím, že takto EU dlouho fungovat nemůže. Jestli její změna bude probíhat formou formálního zániku a vytvořením něčeho jiného, nebo jestli to bude takové za života, za chůze proměňování vnitřních struktur EU,to bych nechtěl spekulovat. Pořád ještě nevidím v Evropě síly, které by byly ochotné tu politickou úlohu přijmout tak, že končíme a začínáme něco jiného. Mám pocit, že pro mnoho lidí je to stále ještě zcela nepřijatelná teze. Ale že se EU bude muset proměňovat, je jisté – čím hlouběji, tím lépe, čím rychleji, tím lépe.

Co je ta úplně nejhorší vada, která brání tomu, aby projekt EU normálně fungoval?

Ten fatální přenos kompetencí z jednotlivých národních států do Bruselu je něco naprosto děsivého a fungovat to nemůže. Evropská unie má v sobě tisíc hloupostí, ale jsou dva klíčové projekty, které ji definují a které se teď v poslední době dostaly do centra pozornosti nás všech – Schengena euro. To jsou dva projekty, které evropskému integračnímu procesu, který jsme na počátku charakterizovali jako vzájemné otevírání se, rušení řady bariér na hranicích států, volný pohyb zboží, služeb, práce a kapitálu atd., daly úplně jiný charakter. A tyto dva projekty eurofanatici prosadili bez ohledu na cokoliv a bez ohledu na to, jaké to bude mít dopady. Oba ty projekty mají svou líbivou, povrchní stránku. Cestovat si kdekoliv bez toho, abych musel vytahovat z kapsy pas, a cestovat si přes hranice a nemuset si vyměňovat peníze, to je přece na první pohled příjemné a milé a vyhovující prostému člověku. Lidé byli proto pro oba tyto projekty. Trvám na tom, že jsem byl jeden z mála, nejen u nás, ale i v Evropě, kteří kritizovali od prvopočátku oba dva projekty.

Lidi si ťukali do čela, když jsem v době relativního klidu, v době před velkými migračními pohyby, mluvil o tom, že život bez hranic nelze. Že to dlouhodobě není možné. Vy také přece máte doma dveře, vrata do zahrady, vy je jistě zamykáte, když jdete ráno do práce. Lidi se na mě koukali a tvářili se, že neví, o čem mluvím. Teď to teprve začínají domýšlet.

Ve svém projevu zde na Rhodoském fóru bývalý rakouský kancléř Alfred Gusenbauer říkal, že Schengen je skvělý projekt, pouze však pro období klidu.Na zvichřené časy ale není vůbec nastaven.

Já jsem si pana Gusenbauera se zájmem vyslechl a prohlašuji, že mluvil podstatně jinak, než mluvíval jako rakouský kancléř.A já jsem mu to řekl. Povídal jsem mu:„Bezva, moc se mi líbilo, co jste říkal, ale takhle jsem vás dřív neslyšel.“

A co vám na to řekl?

„Já už teď nejsem v politice, tak můžu říkat, co chci.“ To je smutné.

Když jsem sem přijel a slyšel ty řečníky jako Gusenbauera nebo bývalého německého ministra obrany Guttenberga, tak je to úplně jiný svět než ten virtuální bruselský a mediální. Když zítra otevřeme veškeré noviny v Evropě,budou tam nesmysly o tom, jak Rusové bombardují děti a jací jsou to lotři, a tady se naprosto realisticky říká, kde jsou ty hlavní problémy. Jak je možné, že je rozpor mezitím, co se říká tady a co navenek, tak obrovský?

Já tady mám několik exemplářů knížky mých článků, projevů a esejí, kterou jsme vydali loni v našem institutu. Jsou to moje anglické texty. Půlka je z mého prezidentského období a půlka z postprezidentského. V dodatečné předmluvě k nim jsem psal, že kdyby mně někdo dokázal, že ty texty v prezidentském období byly jiné než texty v postprezidentském období, velmi bych se zlobil sám na sebe,že jsem něco takového udělal. To ti ostatní politikové takhle vůbec necítí. Malá odbočka, vy jste říkal, že ten Schengen je pro dobré počasí, jak říkal i Gusenbauer. Já jsem se pousmál, protože to je moje stále opakovaná teze o euru. Říkám: „Euro je mechanismus pro dobré počasí. Když máte děravou střechu a neprší a není tajfun, tak se to dá všechno přežít, ale když je počasí špatné, tak to střecha nevydrží.“ Moc mě potěšilo, že to Gusenbauer teď pronesl i o tom druhém projektu, o Schengenu.

Proč je euro ten nejlepší z možných světů pouze pro Německo? Proč je mýtus, že dopláceli Němci na Řeky? Co to Evropa vyvádí a čeho se Václav Klaus děsí? Proč se Americe nechce zničit Islámský stát? A proč nechce nikdo říkat, co si ve skutečnosti myslí o agendě globálního oteplování? Zbytek rozhovoru, který vyšel v elektronické a tištěné verzi aktuálního čísla časopisu Šifra a na www.casopis-sifra.cz, si můžete zdarma přečíst zde.

Autor: Milan Vidlák




45 Komentářů k „Evropa páchá harakiri.“ Jedinečný rozhovor s Václavem Klausem

  1. martin bareš napsal:

    pane Klausi dobře.

    Ale je to samé JÁ, JÁ, JÁ.

    Určitě se najdou mnozí, kteří zdvihli ruku 2004 v referendu proti vstupu do EU a nepotřebovali Vaše nápovědy. Já k nim patřil a nikdy jsem necouvl. Vaše poznámky, informovaného člověka jsem tehdá přesto slyšel.

    Ale zároveň jsem cítil z Vašich řečí také něco jiného. NEKRITICKÝ OBDIV K USA (ne k Americe Severní, Střední či Jižní). Nepamatujete se – např. prededenční právo a mnohé další. Výsledek známe: Naroubovaný mutant a zloději vysmívající se nám do očí.
    Nejdřív je třeba si zamést svinčík před vlastním prahem a pak dávat senzační inteerview.

    O tom všem jste nějak zapomněl mluvit.
    O své amerikanofilii. Že byste nic nevěděl, vy který znáte vše????????

  2. Anna napsal:

    Četla jsem na Šifře celý článek, Klaus má naprostou pravdu. Ale v ČR to k naší škodě asi zapadne. Velká škoda, že si podělal jméno tou nepochopitelnou abolicí.

    • hel napsal:

      to rozhodně nebyla jen abolice,čím si podělal to jméno, abolice byla až ta poslední třešinka na dortu na rozloučenou..

  3. Josef Švejk napsal:

    S jeho velkým přispěním byly rozkradeny nejen peníze Českých důchodců, ale také majetek za 5 000 mld.
    „Pět miliónů korun je pod mé rozlišovací schopnosti.“ (V.K. u soudu Libora Nováka)
    „Nemůže přeci telefonovat, když já mluvím do televize. Jak si to vůbec může dovolit.“(MFD)
    „Já mám pravdu!“ (HN 16.5.2007)
    „Více takových Kožených.“ 1996
    „Musím říct, že to není pero, je to normální propiska. Aby nebyly nějaké velké oči.“
    https://www.youtube.com/watch?v=zpe4T0lXZcE

    • Justass napsal:

      Ano – je to tak. Klaus je superzločinec ekonomiky ČR. A tu amerikofílii a margaretofílii rovněž nezapře. Asi by nerad aby se mu to připomínalo, ale bylo to tak. Je třeba si to pro budoucnost pamatovat.

    • Justass napsal:

      Švejku ještě bych doplnil:

      1994 naše ekonomika se už odráží ode dna
      1995 naše ekonomika se už odráží ode dna
      1996 naše ekonomika se už konečně odráží ode dna
      1997 Klausovy ÚSPORNÉ BALÍČKY, resp.rance

      .. a našlo by se toho jistě víc-že

      • Josef Švejk napsal:

        Je toho nepřeberně. Vybral jsem jen pár, jinak by to nebyla diskusní poznámka, ale diskusní kniha.
        V každém případě se tato fosilie zapsala do českých a slovenských dějin naprosto nesmazatelně. Oto více je směšné a urážející jeho fistulkové „profesorské“ mudrování o dnešním světě. Parazit!

    • Vlad napsal:

      Jojo Švejku….to jsou paradoxy. A teď znova do haptáku!!!!

  4. hel napsal:

    mám ho dost a číst ho nebudu…asi se nedočkám toho, že by šel do sebe a posypal si hlavu popelem za to, co čechům provedl..to neudělá snad nikdy nikdo, proto se tady není možné ničeho smysluplného dobrat

  5. Rudolf napsal:

    Není náhodou na „alternativě“ poslední dobou tak nějak PŘEKLAUSOVÁNO?

    A neblížej se tak náhodou volby?

    • das napsal:

      Myslim, ze do rizika nepujde. Do jakeho rizika? Ze by to byl propadak. Ted si v klidu mudruje, ale kdyby ho lidi nezvolili, mel by to nadosmrti na taliri. A s jeho jesitnosti? Sebevrazda. Tohle mu vyhovuje. Nerika, ze mu vliv nad vecmi verejnymi nechybi, na druhou stranu vi, ze jeho dny jiz byly a delat 2 ligu? To je pod tu jeho rozlisovaci schopnost. Myslim, ze hledi s otevrenou pusou na Zemana a jeho oblibu. Da se rict, ze prohrava a nemyslim si, ze by mu to bylo jedno. Vzdycky top bylo kdo z koho. Tihle 2 vs Klaus je tech 25 let. Krom jineho samozrejme

  6. Novapalo napsal:

    Pána Klausa si veľmi vážim, pretože aj keď nemá hlboké intelektuálne vzdelanie západného typu (ani slovanské reálie predRímske mu nič nehovoria), tak nie je zradca českého národa, akým bol Havel.
    To isté poviem aj o pánovi Zemanovi. Aj keď je svojim vonkajším prejavom „extréme zaujímavý“, tak je to politik, ktorý háji české záujmy proti Západu a USA.
    Aby ste Česi lepšie poznali svoju históriu, karmu, osud a blížiacu sa budúcnosť, čítajte novú knihu Slováka pána Kysuckého „Zásadné omyl Západu a Vatikánu“.
    V českej literatúre posledných 500 rokov existuje len 1 výnimka, 1 kniha (1 autor, ktorý žil v socializme, viete?, kto to je?), ktorá predčí túto knihu pána Kysuckého…….?

    • das napsal:

      Ty znas vsechny knizky za 500 roku?

      • Novapalo napsal:

        Máš pravdu, nepoznám.
        Ale pretože rímske kresťanstvo zničilo pred rokom 1800 všetky akékoľvek zaujímavejšie knihy, teda odporujúce duševne chorému kresťanstvu, tak logicky predpokladám, že žiadne iné zaujímavé a dôležité knihy sa nedochovali, pretože boli Vatikánom zničené…

  7. OldNoe napsal:

    Pre Novapalo.
    Môj zlatý, odkiaľ viete o tých knihách, ak ich rímske kresťanstvo zničilo? Pokiaľ viem, uchovávali sa minimálne v kláštoroch a – sú tam veľmi často dodnes! Čo myslíte, prečo vznikol konflikt kvôli Koperníkovej heliocentrickej sústave? Pretože sa všeobecne uznávala Ptolemaiova geocentrická. Vaše nezmyselné výroky (totožné s boľševickou propagandou) sa veľmi podobajú na vyfantazírované gnózy okultných teoretikov nemeckého nacizmu (G. von List, R. Sebottendorf (Glauer), tzv. Himmlerovho Rasputina – K. M. Wiliguta (Weisthora) a ďalších. Pridajte ešte niečo o Armanizme, či Wotanizme a budeme si načistom.

    • Robo napsal:

      nepravda, manmipulácia.
      Menovite RKC zničila všetku literatúru, ktorá sa jej nehodila = tj. VŠETKU!
      Maoro Orbini vo svojej knihe spomína niekoľko stoviek autorov, kde sa inšpiroval. Dnes nepoznáme ani jediného…například…

      V tomto sa teda Novapolo nemýli. Vo svojom prístupe při propagácii Kysuckého (kterého mimochodom nepoznám) však áno..

      • OldNoe napsal:

        Pre Robo.
        Myslím, že som to napísal dosť jasne, ale pre istotu to rozvediem:
        1. V stredoveku (+- 1000 rokov) sa knihy písali ručne.
        2. V kláštoroch opisovali diela nielen antických, ale neskôr i arabských autorov.
        3. Neskoršia satanistická, či okultistická literatúra bola na verejnosti likvidovaná, nie však všetka a nie dôsledne. Poznáme napr. Paracelsovu knihu Chemický sobáš a pod.
        4. Vami spomenuté stovky autorov na internete nenájdete. Možno by ste mohli skúsiť práve v kláštoroch. Napr. v Jasove.
        5. Tony vzácnych kníh, netranskribovaných notových materiálov, atď. zlikvidovali komunisti. Napríklad tak, že ich z korieb nákladných áut navážali do mlynských náhonov. Iba z františkánskych archívov, sa podarilo Matici Slovenskej zachrániť niekoľko percent – asi 40 000 titulov. O Francúzskej, ale i ďalších slobodomurárskych revolúciách ani nehovoriac. Obdobie reformácie spomeniem iba okrajovo.
        6. Spievať otrepaný refrén „Silný jak hovado“ samozrejme znamená kultúrnu súnáležitosť s väčšinou, ale nemusí nutne niesť punc pravdivosti.

    • Vladislav napsal:

      Milý staříku,
      „někdo“ vymyslel křesťanství, aby ovládl svět. A uspěl.
      Tentýž někdo poté vynalezl islám jako protiváhu křesťanství.
      Dnes – opět tentýž subjekt – rozhodl o tom, že křesťanství už není potřeba, a začíná prosazovat islám.
      Jsi jenom loutka. Děláš i se svým Ježíšem tomu „někomu“ pouze užitečného idiota.
      Nevím, jak jsi starý. Ale někdy se podaří, že i velmi staří lidé ještě prohlédnou.
      To ti ze srdce přeju!

      • Jaris napsal:

        Vladislave, co to placas! Krestanstvi zadny svet neovladlo. Katolici meli svoje „heydays“, ale to je passe. Dnes jsou vetsinou lidi jako Ty – atheisti. Do kostela se dnes nechodi a muzu Ti rict, ze dnesni „osvobozena“ spolecnost je od moralky natolik odklonena, ze se podoba odshora az dolu zumpe.
        Stokrat jsem Ti psala, ze Bible nema se zvrhlym nabozenstvim nic spolecneho.Byla zneuzita mocenskymi zlorady hlavne katolicke cirkve. Zidi se k Bibli nikdy nehlasili, protoze maji svuj Talmud, podle ktereho se ridi. Bible je soubor 66 knih, ktere pojednavaji o vzniku Zeme, historii lidstva, dejiny zidu ve kterych nejsou zrovna nejlepe popisovani a ktere nakonec Buh zavrhnul,jsou v nich pravidla mezilidskeho souziti a v neposledni rade spousta proroctvich, ktera se splnila a stale plni.

    • Novapalo napsal:

      Môj starý Noe. Nielen z textu komentára, ale aj z Tvojho mena je zrejmé, že si vyznavač kresťanstva a pravdepodobne Vatikánkeho katolicizmu. Ľutujme, pán Kysucký ma presvedčil touto svojou knihou, že kresťanská viera sa asi musí zakázať, pretože je to pravdepodobne duševná choroba. Nie je absolútne dôležité zaoberať sa empirickými argumentmi, alebo historickými názormi neznalých ľudí a autorov, ktorých Vatikán presadzoval, ale komplexnými javmi a tendenciami.

  8. Jarek* napsal:

    Pane Klauzi, dnes kdyby z Vás perly padaly, nikdo si toho již nepovšimne. Byl jste hlavním likvidátorem Československa jako státu, jeho národního bohatství, majetku, morálky, etického základu. Zlikvidoval jste tuto zemi více, jak barbarští nájezdníci po Bílé hoře. Jste mnohem horším politikem a člověkem, jak Vámi kritizovaný rakouský politik. Žádný z těchto svou zemi takto vědomě a zištně nelikvidoval. Dnes si můžete mrmlat co chcete, nikdo Vás neber vážně a nikdy již brát nebude. Vy jste svůj kredit veřejně dávno vyhodil, poplival a pošlapal.

    • Vlad napsal:

      Jarek: Bohužel máš pravdu. Chytrej chlap co prodal republiku. Útěkem právníků před ekonomama. Teď zhasnem….a kraďte. Kradli jen Ti co byli u válu, měli informace nebo prachy. Nomenklatúry, veksláci nebo zloději. Krásně posáno v románech Zd. Frýbové Mafie po česku, Mafie po listopadu, Polda. Kdo nevěří ať tam běží….nebo si to přečte :-)))))

  9. Jaris napsal:

    Stejne to vidim jako Klaus. Je to chytry clovek a ma personalitu vudce. Je znam jeho negativni postoj k EU a ke globalnimu oteplovani. Sve nazory prednasel doma i v zahranici a nadelal si dalsi hejno nepratel. Vim, ze ho Cesi nemaji radi, je to take videt ze zdejsich komentu. Nemelo by se vsak zapominat, ze hlavni gauner, ktery otevrel brany k majetku Ceske republiky je Hajzl Havel. Kolem nej se tocili sami mafiansti zlodeji a vekslaci, kteri slintali nad svym ukrojenym zvancem. Tihle paraziti take obklopili pozdeji Klause. Verim, ze dnes by Klaus urcite nerekl, „vice takovych Kozenych“. Vedel, ze je cesky prumysl treba zmodernizovat, aby byl konkurence schopny. Vsechno se to vsak zvrtlo do tunelovani, kteremu Klaus nebyl schopen zabranit ani kontrolovat. To, ze byl obklopen neprateli svedci, ze proti nemu kuli neustale pikle a ktery vyvrcholil znamym Sarajevskym atentatem, kdy mu vrazili kudlu do zad. Samozrejme, ze Klaus neni bez chyb. Byl jesitny, ale podle meho nazoru, byl nejlepsim prezidentem od 48′roku, ktereho zatim v cele CR mela. Zadna podrztaska, byl razny, kriticky, pohotovy, nesmlouvavy, elegantni. A nemyslim si, ze obdivoval US, ale vim, ze mel rad Rusko a Putina.Alespon to psal ve sve knizce, kterou jsem cetla.
    Jinak ve svem proslovu ma opet pravdu.

    • Justass napsal:

      Jaris – tak tady s tou adorací Klause střílíš mimo terč – bohužel. Jo a s tou láskou k Rusku – může sice psát co chce
      v knížkách, ale skutečnost asi bude jinde.
      Jen takový dovětek k věci: Vzpomínám jak se u nás měla budovat radarová základna. Někdy v té době byl v Rusku a Putin ho pěkně ztrapnil, když on se ho ( samozřejmě na popud jistých míst) snažil přesvědčovat o tom, že ten radar je v pořádku, a že v žádném, ale opravdu v žádném případě není namířen proti Rusku. Tehdy se Putin dost nasmál a zeptal se ho zda tomu radaru bude velet on coby vrchní velitel AČR nebo zda mu bude velet Pentagon.
      Klaus se asi musel červenat až na patách tuším.

  10. Paul Durham napsal:

    Kluci a holky, to chce klid, představte si, že rozhovor poskytl Igor Vomáčka a hned to bude lepší. U Vomáčky se sice slova a činy rozcházejí už odjakživa, ale jelikož tu máme slova, tak nezbývá než konstatovat, že 1+1=2 spolu s Vomáčkou.
    Žvaníme my, tak nechť žvaní i Igor. Pravda je pouhá kategorie. Činy rozhodují a činy 999,999 promile lidí ignoruje, stačí mazat med kolem huby, pro upřesnění slovní med ne ten od včel, včelí je moc drahý.

  11. strelec01 napsal:

    Klaus je jeden z nejlepších Čechů a vlastenců. Svoboda a demokracie nejsou pro něj žádná prázdná slova. Pokud byl premiérem překonala ČR komunismus a začala stoupat vzhůru.
    Vyrovná se mu částečně jen Zeman (Klaus by vlajku EU na Hradě nikdy nevyvěsil). To jak zastupoval zájmy ČR nutně muselo narazit na zájmy SSA a taky německé, a tak proti němu začaly štvát (hlupáky). Největší klacky pod nohy mu odjakživa házel Havel (SS agent) a dodnes to dělají havláti, kteří z Klause mají kopřivku. Klaus nikdy nebyl žádný komunista nebo levičák, ale ani žádný antisociál, za což ho někteří navedení hlupáci vydávají. Rozhodně je to ale český patriot. Nebojí se říkat nepříjemné věci, takže mu bruselští Kameraden po rameni neklepají. Pro zajímavost- na posledním jednání Valdajského klubu v Krasnoj Poljaně (u Soči) ho posadili na podium vedle Putina.

    • Justass napsal:

      střelče01: jeden za 18 a druhý bez 2 za 20 – řek bych.
      Rukou společnou a nedílnou přivedli tento stát do bídy ekonomické i morální. Včetně jeho rozdělení samozřejmě.

    • Paul Durham napsal:

      Von Vomáčka měl svým způsobem štěstí, že přebral do správy od husáka relativně vycepované, poslušné a zblblé stádo. Úplný svatý grál pro obřezanou mafii přemísťovačů a herců.

    • Josef Švejk napsal:

      Pan Putin ho chtěl mít vedle sebe pro lepší kontrolu. Hrozilo, že by mohl někomu zase ukradnout propisovačku. Jak známo, má pan Putin slušný výcvik v bojovém umění, takže náš hrdinný kormidelník půlky galaxie jen pěkně tiše seděl a ani nepíp.

    • Marco napsal:

      Klaus je a vždy byl český patriot a proti jakémukoliv vlastenci média vždy zbrojili a vynášeli jen loutky placené západem. Kdysi jsem Klause volil, rozhodně jsem mu věřil. Můžeme mu vyčítat kupónovku ale to nebylo jeho dílo, kupónová privatizace byla vymyšlena úplně někde jinde, on ji možná upravil na české poměry. Samozřejmě, že mě štve, jak se tento stát rozkradl ale na druhou stranu to byl on, který byl vždy proti slučování velkých podniků v korporace a upozorňoval na kámen úrazu od úplného začátku své kariéry. No a nyní se zamysleme, když ho tedy chceme soudit, jestli by byla lepší privatizace, kterou prosazovalo zahraničí, s předáním všech podniků zahraničním investorům a nebo jeho verze, kdy se podstatná část rozkradla Čechy a zůstala tedy v ČR. Věřím, že bez Klause by v naší zemi platilo už euro a všichni by jsme sakra pocítili negativa.

      • Josef Švejk napsal:

        Blahoslavení chudí duchem, neboť jim patří království nebeské.

      • Žabák napsal:

        Rozpad Československa bez referenda a privatizace jsou natolik fatální skutečnosti, že žádné vlastenecké kecy ho už před spravedlivým alespoň dějinným soudem nezachrání.
        Privatizace nebyl žádnej omyl, náhoda nebo nehoda, ale od začátku to byl jasný záměr. Jak, že to říkal? Že je potřeba na chvíli zhasnout? No tak sme zhasli a jak to dopadlo víme.
        Klaus je typický příklad, kdy demagogie a liberální ideologie úspěšně zvítězila nad selským rozumem.
        Plácat jatýrka na mezinárodních forech si může každej Pepek Vyskoč, ale při vedení republiky naprosto selhal a to je něco, co už s ním zůstane. Proto si dejte pozor na jeho liberální dítě Macha, který sice brojí proti EU, ale jinak je postižen stejným ideologickým bludem.

        • Robo napsal:

          Jedno je vrámci objektivity Klausovi v súvislosti s rozpadom (nezákonným) republiky treba priznať – on NEBOL hlavou tohoto (zlo) činu.
          Nikto v ČSFR/ČSSR/ČR a SVK..

          • Justass napsal:

            Robo – hlavou nebyl, ale byl vykonavatelem, stejně jako Havel, (Mečiar u vás) a další.
            Byli jen nádeníky páníčků. To byla asi první akce v další válce proti Slovanům. Taková rozcvička- řek bych. Následovalo Srbsko, Ukrajina a teď v podstatě i ta Sýrie (+ další) coby potencionální spojenec (ci) slovanského Ruska.

            • Robo napsal:

              presne.

              Sme vo vojne. Vyhrať ju musime každý sám za seba. Výsledkom bude spojenie Slovanov zas do jedného náRODa..

  12. weissbach napsal:

    Jeho pozdní prozření už nezachrání ani jeho a ani nás. Je vymalováno a při vzpomínce na jeho ministry dostávám třesavku.

  13. weissbach napsal:

    Tohle mě opravdu pobavilo. V rámci boje s terorismem budou v EU slušným lidem zabavovat nejen brokovnice, ale i pádla….
    http://www.novinky.cz/krimi/386930-desitky-hlidek-se-samopaly-policii-v-praze-vydesilo-francouzske-auto-mladeho-sportovce.html

    Ale když tam byla ta přednáška, tak to musí být manévry jako 17.11. před Úřadem vlády…
    Šabatistan a Dinenstbierland v jednom…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Upozornění: Příspěvky trolů jsou mazány, proto neodpovídejte na komentáře, které zjevně rozbíjejí rozumnou diskuzi!
Diskutujte k věci, nepište nesmysly, které nikoho nezajímají.

NEKRMTE TROLY!