Od 1. ledna 2016 vstoupil v Evropě v platnost nový systém pro vyplacení krachujících bank

euro-firePokud jste z kterékoli země EU a vlastníte bankovní účet, tento článek je určen právě pro vás. V pátek 1. ledna 2016 vstoupil v platnost nový systém „bail-inů“ (tedy systém záchrany bank z peněz daňových poplatníků) pro všechny evropské banky.  Tento nový systém se zakládá na praxi bankovních bail-inů, jichž jsme byli svědky před několika lety na Kypru. Pokud si to dobře pamatujete, při krachu banky musel každý, kdo měl na kontě více než 100.000 euro, přispět svými úsporami k záchraně banky. Teď se budou přesně tytéž principy vztahovat na celou Evropu. A jelikož celý globální finanční systém balancuje na pokraji chaosu, určitě to není dobrá zpráva pro ty, kteří mají ve vratkých evropských bankách uloženo větší množství peněz.

Níže sdílíme část oznámení o tomto novém bail-inovém systému, který pochází přímo z oficiálních internetových stránek Evropského parlamentu. Všimněte si prosím, že EP výslovně uvádí, že „nezajištění vkladatelé budou posledními, kterých se nové opatření dotkne“.   Míněno je ve skutečnosti to, že pokaždé když selže nějaká evropská banka, bankovní úřady okamžitě půjdou po vašich soukromých bankovních účtech, jakmile vysají peníze akcionářů a majitelů dluhopisů. Takže pokud máte v některé evropské bance uloženo více než 100.000 eur, budete v případě bankovního krachu na ráně.

Směrnice zavádí bail-inový systém, který má zajistit, že daňoví poplatníci budou v případě krachu těmi posledními, kteří by měli platit účty za postiženou banku. V případě bail-inu budou věřitelé nuceni (podle předem definované hierarchie) vzdát se části nebo všech svých aktiv, aby pomohli banku udržet naživu.  Nový systém bail-inů začíná platit 1. ledna 2016.

Ve směrnici uvedený postup pro bail-iny požaduje po akcionářích a držitelích dluhopisů, aby jako první nesli břímě bankovního bankrotu. Nezajištěných vkladatelů (s depozitem přes €100.000) by se bail-in měl týkat jako posledních, v mnoha případech i až poté, co do hry vstoupí finanční fondy pro řešení problémů bank a státní Fond pro pojištění vkladů v zemi, kde banka sídlí. Menší střadatelé by podle směrnice v každém případě měli být z jakéhokoli bail-inu, tedy zachraňování banky ze svých vlastních úspor, vynecháni.

Přesto, jak jsme již zažili v minulosti, se tato pravidla v případě velké krize mohou změnit přes noc.

Takže se drobní střadatelé mohou ujišťovat, že pokud mají na kontě méně jak 100.000 eur, budou před bail-inem v bezpečí, ale to nutně neznamená, že se tak stane.

Je také důležité poznamenat, že na instituce byl vyvíjen velký tlak, aby vše urychleně „klaplo“ do začátku nového roku. Pravdou je, že na konci října Evropská komise   dokonce žalovala šest členských zemí, které dosud neschválily legislativu, v níž se příjímají nová pravidla bail-inů…

Evropská komise začala podnikat právní kroky proti vzpurným členským státům, včetně Nizozemska a Lucemburska, u nichž co se nepodařilo zavést „pravidla na ochranu evropských daňových poplatníků“, kteří by měli ze svého zaplatit potřebné miliardy pro státní pomoc bankám.

Šest zemí stane před Evropským soudním dvorem (ESD) za to, že i nadále blokují nové „bail-inové“ právo a odmítají je ratifikovat do svých vnitrostátních právních předpisů, uvedla Evropská komise ve čtvrtek 25.12.

Proč vyvíjela Evropská unie v této záležitosti takový tlak a spěch?

Existuje konkrétní důvod, proč je tak důležité datum 1.ledna?

To budeme i nadále sledovat – mějme oči dokořán.

Mezitím také došlo k významným změnám v USA. Fed nedávno přijal nové pravidlo, které omezuje jeho pravomoci ohledně toho, co může učinit pro záchranu „bank příliš velkých na krach“.   Následující informace pochází z CNN

Federální rezervní systém zkracuje své záchranné lano pro velké banky, které se octnou ve finančních potížích.

Fed v pondělí 28. 12. oficiálně přijal nové normy, které omezují jeho schopnost směřovat záchranné peníze do krachujících bank.

Teoreticky by nová pravidla měla odstranit představu, že jsou banky Wall Streetu jsou „příliš velké na bankrot.“

Pokud by toto nové pravidlo platilo během poslední finanční krize, Fed by nebyl schopen uvolnit peníze na záchranu společností AIG nebo Bear Stearns. Konečný výsledek poslední krize by tak býval mohl být úplně jiný.  Zde jsou další informace z   CNN

Podle nového pravidla krachující banky, – nebo ty, které co nevidět ohlásí default – již nebudou moci přijímat mimořádné finanční prostředky od Fedu, a to za žádných okolností.

Pokud by toto pravidlo bylo platilo v dobách poslední finanční krize, Fed by býval nemohl půjčit záchranné peníze pojišťovacím gigantům AIG a Bear Stearns, uvedla předsedkyně Fedu, Janet Yellenová.

Takže pokud Federální rezervní systém během příští krize nebude schopen sanovat (bail-inem zachránit) tyto velké finanční instituce, co se bude dít?

Dočkají se Američané bail-inu v evropském stylu, kdy zkrachuje velká banka a zaplatí to poplatníci?

A jak bude takový americký „bail-in“ přesně vypadat?

Počátkem tohoto roku, jsem na svém blogu diskutoval o tomto konceptu „bail-inů“, …

V podstatě se stane to, že aktiva jsou převedena z rukou „střadatelů“ v bance do vlastnictví banky samotné, aby se tak uchovala její solventnost. To znamená, že pokud velké banky v Evropě zkrachují, věřitelé a akcionáři by mohli přijít o všechno. A pokud by jejich „příspěvek“ na záchranu bank nebyl dost, museli by přispět „svým dílem“ i majitelé soukromých bankovních účtů, jejichž jmění by krach mírně „očesal“, jako tomu bylo v případě Kypru.   Ve skutečnosti ta fraška s Kyprem bude použita jako předloha pro velkou část nové právní úpravy, která bude uzákoněna v celé Evropě!

Mnoho Američanů se domnívá, že jak jednou vloží peníze do banky, že mají právo od banky „své“ peníze dostat kdykoli zpátky. Ale pokud si budou chtít vyzvednout své peníze všichni najednou, nebude mít banka dost prostředků.   Banky si totiž ponechávají jen malou část aktiv v hotovosti, aby mohly vyhovět požadavkům lidí, kteří si vybírají na běžné denní bázi.   Zbytek peněz banka vezme a investuje tak, co je podle ní nejlepší.

Máte-li peníze v bance, která se potápí, má sice banka povinnost vám peníze vrátit, ale možná to nebude v jejích silách. Tehdy přichází do hry FDIC (federální pojišťovna vkladů).   FDIC údajně zaručuje bezpečnost vkladů členských bank, ale pro daný okamžik má bohužel po ruce také jen minimální množství peněz.

Pokud by přišla velká krize, která způsobí, že banky po celých Spojených státech začnou selhávat jako domečky z karet, přepadne federální pojišťovnu FDIC panika. Při takovém scénáři by musela FDIC požádat Kongres o obrovské množství peněz, a protože vláda již každoročně má obří deficit, musela by sehnat finanční prostředky jakoukoli možnou cestou.

Osobně mi přijde velmi zajímavé, že se v Evropě a americkém Fedu tak dalekosáhle mění pravidla, zatímco stojíme na prahu nové globální finanční krize.

Vědí centrální bankéři něco, co zbytek lidí neví?

Buďte na své peníze převelmi opatrní, protože jsem přesvědčen, že „bankovní bail-in“ se brzy stane celosvětovou skutečností.

29. Prosince 2015

Autor Michael Snyder

O autorovi

Michael Snyder je spisovatel, řečník a aktivista, který píše a edituje svůj vlastní blog American dream a Economic Collapse Blog.Sledujte ho na   Twitteru zde.

Zdroj: http://www.activistpost.com/2015/12/january-1-2016-the-new-bank-bail-in-system-goes-into-effect-in-europe.html


142 Komentářů k Od 1. ledna 2016 vstoupil v Evropě v platnost nový systém pro vyplacení krachujících bank

  1. Josef Švejk napsal:

    To už dávno říkal pan Husák, že mezi lidmi je strašně moc peněz. Je nutné jim od nich pomoci, aby se jim nezapařily! Nehledě na to, že být hamounem a sedět na truhle se zlaťáky, jak starý Eugénie Grandet je ošklivé!

    • Marie napsal:

      Americane by mohli vypravet, tam tento system zavedli uz davno. Pred nekolika lety jsem mela v USA znamou, se kterou jsme se v prubehu 4 let obcas potkavaly v gymu, ja tam chodila denne plavat. A ta pani cely zivot si setrila na stari, deti nemela a manzel zahynul tragicky, kdyz ji bylo 57 let, takze duchod po nem nedostala ( tam mate narok na vdovsky jen az dovrsite 60ti let). Nikde nikdy nebyla, jenom setrila a pak bac, presne kvuli bance, prisla o vice nez 300 000 dolaru pres noc. Kdyz prisla do banky, vyplatili ji pojisteny vklad ( 50tisic) a nazdar. Ona ani nevedela, ze je nejaky zakon na bailout bank, jinak by si ty penize tam urcite nenechala. S placem mi rikala, ze v 63 letech hleda praci, ale nemuze nic najit a do duchodu ji zbyvaly 4 roky. ( Podotykam, ze vloni to zmenili, ted se odchazi do duchodu o rok pozdeji, tj. v 68 letech, hlavne se do sveta lze, jak ekonomika USA roste, ze…)

      Ani by mi to urcite sama od sebe nerekla, ale ja se ji zeptala, co se ji stalo, protoze po delsi dobe, co jsme se nevidely, byla uplne znicena a vyhubla.

      Takze si nemyslete, ze za ty privandrovalce lidi nezaplati, sakra, ze jo. Seberou lidem penize, ani nebudou o tom vedet a nakeca se jim cokoliv, hlavne ze ten zakon plati a neudela nikdo nic.

      Ja jsem ten zakon sledovala, on sel do parlamentu uz v cervenci. Psala jsem o tom i po rodine a kazdy mi akorat nadaval, ze maluji certa na zed. A ze nikdo velke penize nema, ale oni vezmou vsechno, proste neni odvolani, jak to jednou projde, konec.
      No a dalsi zakon, ktery opet oskube lidi, je dan z nemovitosti, ktera jde nahoru a muzete si byt jiste, ze to neni posledni zvyseni. Holt se vsechno kopiruje z USA a tam je 1.25% z ceny nemovitosti. Je to zlaty dul, protoze staci ty ceny zvednout a je prijmu jedna basen.. Udela se umela krize s nemovitostmi a klidne se ceny zvednou i o 100 procent, presne tak jak se to stalo v USA, videla jsem na vlastni oci…

      Jo, lidi si potrebuji hlidat veci sve a ne na ne kaslat. Snadno skoncite bez domova, nejdrive se vyda pokuta za bezdomovectvi ( viz Slovensko, tam uz to funguje) no a pak ty lidi zacnou svazet do koncentraku – budou vzletneji nazvany, jako treba v USA jim rikaji FEMA camp. Tak to je. Likvidace lidi ve velkem a nikdy nebudete vedet, kdy budete na rade, staci opravdu malo k tomu….
      Agenti ( budete se divit, ale i z privandrovalcu ) vas budou zastavovat na ulici a zadat o doklad, ze mate zamestnani. Nemate-li to cim prokazat, odvezou si vas… taky zkusenost (ikdyz ne vlastni).

      • Contumax napsal:

        Marie

        To souhlasí…!!!

        • dj napsal:

          Jeste si predstavme že bude zrušena hotovost,penize za praci vam prijde na učet a banka vam je veme,budete mit jenom plastovou karticku,nebo již cip pod kuži.Nenechme si implatnovat znameni šelmi,666 je taky vytvor souperu i ten monitor do ktereho ted koukame.

        • proud napsal:

          Ne tak docela,ale uz se mi vazne nechce hadat a uvadet veci co tu Marie naplka do poradku.Jinak,kdo jde s penezma do banky a nezjisti si dopredu co a jak,je to jeho vec ze prijde o penize,neznalost zakonu a smluv neomlouva.Na duchod mas v USA narok po odpracovanejch 10 letech! Jisteze cim dyl makas a platis,tim vetsi mas duchod a narok na nej mas az v duchodovym veku,driv ti ho nedaji,coz ale neznamena zes o nej prisel,jen ho dostanes az jako duchodce,jinak by tam brali duchody uz ctyricatnici,to by na ne tezko vydelavali,ze ano.Atd.,atd.Neplette se,Amerika ma zakony hodne dobre promysleny a zatim se tam obycejnymu cloveku dari velice dobre,samozrejme za predpokladu ze je zdravej a chce makat.Pomer poplatky a naroky na zivot versus vejplata je tam jako malokde jinde.Za tejden si skoro vydelas na zivobyti,najmy,anergie,na celej mesic,lzu marie?!!!!!!!!!

          • proud napsal:

            Ono je to logicky,kdyz pominu to nejvetsi svinstvo,ze se tam lidi maji na ukor celyho sveta,kdyz chce aAmerika vladnout,krast a zabijet ve svete,musi se o ty kdo ji to doma platej postarat,jinak by daleko nedosla.

          • Ivana napsal:

            Známý, který žije už léta na Floridě mi říkal, že v těch platech jsou velké rozdíly. Na Floridě jsou prý platy i násobně nižší, než ve velkých městech na severu USA.

            • proud napsal:

              Verim,jen to nebude nasobne,ale nizsi budou a bude zalezet o jakou praci jde,je tam napaskovano plno „cernejch“ a mexiku,portorikancu atd., tomu bude odpovidat i pracovni nabidka a platy.Je to vicemene turistickej resort.

      • Contumax napsal:

        Marie

        Nacismus se navrátil a o několik řádů horší, vím o tom a sleduju to…

    • host napsal:

      Jen jestli Husák neměl ny mysli ten milion členů KSČ a další papaláše. Ti především hrabali jak diví. A pak za ty nahrabané peníze po převratu skoupili český průmysl.

  2. Eschatolog napsal:

    To bude hezky material ke studiu. Atomizovani sobci a hovnivalove nemaji nejmensi sanci proti spojenym psychopatum.

  3. proud napsal:

    Ale jo,jen cvakejte uhlirove,za svou lenost se kterou to bankovni svinstvo podporujete,cim vic,tim lip :-)

  4. Tykva Bukvatyr napsal:

    Najhoršie miesto pre peniaze je banka.

    • Marie napsal:

      Jenze oni vas donuti je tam mit. Jednoduse jako v USA. Zamestnavatel vam nevyplati hotove a pokud na tom budete trvat, tak mate sbohem a satecek. Daji vam limit na vyber nebo klidne nekolik dnu nesmite vybrat nic ( limity pamatuji nedavno z Anglie a psala tady Monika z Japonska, ze prvni 3 dny si nemuze tam po cele zemi nikdo vybrat ani vindru, ani pres automat..).

      Tady nepomuze hledat unikova reseni, tady je potreba tem zrudam dat po tlame a okamzite to useknout, protoze kdyz se to neudela, budou v tech prasarnach jenom pokracovat.

      Znovu pripomenu USA. Chcete si pronajmout byt? Musite mit pred tim pujcku a ne malo, protoze podle delky splaceni se vam pocita tazvane kreditni skore ( to je, co? kredit za pujcku ) a pokud ho nemate, tj. jako nedelate dluhy, tak vam byt nepronajmou. To si nedelam legraci, zazila jsem to. A byla jsem rada, ze mne nakonec pronajal bydleni Iranec…
      A kdyz si chcete udelat kredit a reknete si, tak si vezmu jenom 2 tisice, abych moc nezaplatil na urocich a mel to rychle z krku, tak problem… minimum 8 tisic mi rekli…

      To je proste neustale rabovani lidi az do vyrabovani a likvidace.
      Jestli si nekdo mysli, ze pred tim utece, tak je idealista. Neutece.
      Poridite si pozemek, abyste se uzivil. Fajn. Ale dostanete diktat, co pestovat smite, a z jakych semen a stejne neuniknete dani z toho pozemku, ktera se bude neustale navysovat, jak uz jsem zminila vyse.

      Jsem otravna opakovanim se, ale nemohu si pomoct. Chlapi: odchytejte ty zrudy, nez vas a vase blizke zlikviduji, jestli teda jste chlapi…

      • Contumax napsal:

        Marie

        Ani pozemek si kupovat nebudu…

        Nejsem cvok…

        Ta Tvá poslední věta se mě moc zamlouvá…!!!

      • proud napsal:

        JJ,v USA se vcichni maji tak strasne spatne,ze si za tejden vydelaj malem koplet vsechno co je stoji zivot celej mesic a ty nase cely vesnice mladejch lidi co tam odesli tam umiraji hladem a strasne chteji zpatky domu za svobodou :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))).Marie,promin,ale jsi prastena,libujes si ve stvani!To skore,neboli „kredit“ je totiz tam velice dobrej nastroj ke zjisteni „s kym mate tu cest“,splaci se po takovejch troskach,ze je ani pomalu necejtite,prosli jsme si ho vsichni a dost nam pomohl do zacatku,nekteri ti vycurani(zlodeji) ho navysili,koupili domy,opravili,precenili jejich hodnoty,skasli rozdily,prestali platit,dum vratili,udelali bankrot a odleteli,tady jsou z nich milionari,vsechno legalne.jini udelali kredit a za ty penize se dali na podnikani atd. DOMU NECHCE NIKDO!!!!!! Ani ja bych nesel,kdyby me nepotrebovali rodice,ti jsou mi prednejsi nez nejaky „statky“………..

        • Robo napsal:

          https://www.youtube.com/watch?v=ckN7T9d-zPg

          Každý vidí, čo chce a hlavne podľa aktuálnej úrovne vývoja.
          Osobne by som v emerike nežil ani za zlaté prasa..

          • proud napsal:

            Tam zrejme opravdu zalezi na tom kde jsi a jak jsi „do zivota“,Robo…..
            Nezlob se,ale kdyz odeberu duchovni aspekty,kterejma se muzes zaobirat kdekoliv a vlastne za jakejchkoliv podminek,a vlastenecky,co jsou ti vsude jinde nez doma temer k nicemu,pak co potrebujes? Potrebujes osobni svobodu a prostredky abys si mohl delat „co chces“ a to tam opravdu jde!Tady to neslo,nejde a nepujde jeste hodne dlouho!Mozna i v tom Rusku budou ty podminky podobny,chce se mi tomu verit,ale nemam zkusenost,tak nevim.Nebo snad nekomu vadi moje uprimnost? :-)

            • Robo napsal:

              Ako by som Ti to…vadí mi, keď zo mňa niekto robí kokota. Že sa človek nenechá, je vec druhá. No a juesej sú v tom jednička (v ojebavani ľudí).

              Čo napríklad tá 1, 25% daň z nemovitosti tam? Čo napríklad, že si tam v niektorých štátoch už nesmieš pestovať zeleninu, aku chceš a kde chceš?
              Chceš argumentovať, že aj tak si tam žiadne pozemky ani domy nevlastnil? To by ale moc v súlade s empatiou k ostatným nebolo, čo povieš?
              A to je len 1-2 príklady. O výške tej dane som ani nevedel, kým to tu Marie nesoomenula..

              • proud napsal:

                O ty dani nevim,ale je to mozny a nevlastnil,presto jsem zil v dome kamarada s velikou zahradou uprostred mestecka a vesele si pestoval,bez problemu!!! Kazdej policajt a soused to videl,chodili,obdivovali,ochutnavali,pivo nosili.Lovil jsem,takze grilovacky se zverinou a zase chodili,nosili poti a dalsi veci na grill,sosusedsky vztahy neskutecny,policajti se chovali jako sousedi.Zivot obycejnejch lidi.Robo,uz jsem psal o pomeru prace-vejplata………..odvod si z toho onu dan a poplatky vubec,tam se razi jina politika,a to dej malo,ale dej!Tim dostanou to malo ktery v tom poctu dela hodne a prakticky nikdo se je o to nesnazi okrast,az to zvednou,budou malery,lidi nedaji a zacnou se zajimat proc maji dat tolik,a zajimat se tam skutecne znamena ZAJIMAT SE,ne jako tady,kecat v hospode a hovno!Tam jak se zacnou lidi zajimat,zacnou se ptat a beda jak nedostanou uspokojivou odpoved,a v hospode to veru neni,bud si jistej!!!

                • Robo napsal:

                  Tá daň je dosť zásadná, ak je to pravda. Väčšina ľudí i nás (hlavne mladí) majú domy na hypotéku. A daň 1,25% rozhodne nieje málo!!!
                  O likvidovani malých poľnohospodárov, čo sú vlastne všetci okrem korporácií, o zákaze v niektorých štátoch si pestovať, čo chceš. .bolo aj tu nemálo článkov. Všetky klamú?
                  O vývoze demokracie. ..Juhoslávia napríklad. ..lož? Úpadok školstva. ..lož? Aj tá nutnosť vziať si úver kvôli kreditu…je ÚPLNE JEDNO, že sa Ti splátka zdala nízka!!!!

                  Proude, ja Ti verím, že sa Ti tam žilo dobre!

                  Ibaže ešte lepšie chápem i Marii a ROZHODNE by som sa neodvazil nazvať ju klamárkou!!!

                • proud napsal:

                  Robo,kdyby psala jak to je a nemotala do vseho tu svou zklamanou nenavist,nesnazila se vsechno ukazovat v negativnim pojeti a ze svyho pohledu lzive,neozval bych se.Ale nemuzu mlcet k necemu s cim mam vlastni osobni zkusenosti a predava se to presne obracene.

                • proud napsal:

                  Navic,mezi jednotlivcem co si pestuje pro sebe a malorolnikem pestujicim i na kseft je prece jenom z hlediska korporaci a businessu rozdil,a podstatnej.Je mozny ze jsou niceny,v dnesnim svete dokonce pravdepodobny,vlastnej pudu o kterou jde,kterou chteji korporace.Nemluve o tech kdo maj ten pech a sousedej s kriminalnikem Monsantem.Ale pak to taky tak napisu a nepisu NIKDO!Ja pestoval,na okraji Chicaga,vsem na ocich!Tak kdo ma kurwa pravdu? :-))

                • Robo napsal:

                  Tvoj problém je, že si presvedčený, že pravda má iba jednu hranu.
                  Kedysi sme poznali pojem Istina. Nájdi si to.

                • Robo napsal:

                  http://paralaysky.iboards.ru/download/file.php?id=1&t=1

                  ..tu to máš zjednodušené (bo tých hrán je viacej, jak len dva).

                • proud napsal:

                  „Tvoj problém je, že si presvedčený, že pravda má iba jednu hranu.“…….Ma! Protoze pravda je vzdycky o vsem jenom jedna,popis skutecnosti jak se opravdu udala.To ostatni uz nejsou pravdy,ale uhly pohledu a interpretace.

                • Robo napsal:

                  Pozri ten obrázok. Na ľavo i na pravo pravda a ten objekt, to je Istina (na tom obrázku).
                  Marie tu píše z väčšieho nadhľadu a má pravdu.
                  Ty píšeš výslovne z vlastnej skúsenosti a máš pravdu.
                  Pravdu má i niekto ďalší, kto pridá tretí, štvrtý uhol pohľadu.
                  Istina je to, čo sa deje, slovami Pjakina, na najvyššej priorite riadenia.
                  Tou je najmenej tisícročná genocída Slovanov, ľudí..
                  No a znova – v juesej sú v tom najďalej..

            • Robo napsal:

              No a v neposlednom rade – krv nieje voda. Z toho dôvodu by som nešiel ani do Ruska. Narodil som sa v Československu a tu snáď i dožijem..

              • proud napsal:

                Ono neni jit a odejit stejny Robo,ja naopak preju kazdymu mladymu at jde na zkusenou do sveta,at ma srovnani! Co mi vadi je prave to ze se nechteji vratit,ale nedivim se jim.

                • Robo napsal:

                  Veď s týmto súhlasím. Ísť na skúšku…podporujem.

            • Contumax napsal:

              Proud

              Souhlas souhlas souhlas…!!!

          • Ivana napsal:

            Robo
            tak to je bomba! Nádhera!
            To video se fakt povedlo.

            • Ivana napsal:

              Robo
              zapomněla jsem napsat které video, tak to ve 14:21
              Doporučuji všem ke shlédnutí pro zlepšení nálady!

              • Robo napsal:

                Bol som dojatý z toho kontrastu – západný spôsob života prezentovaný supermarketom versus človečenstvo „obyčajných“ ľudí, Slovanov. A ešte viac z reakcií a radosti ľudí, ktorí neboli súčasťou toho krásneho predstavenia.

          • Fanny napsal:

            Jé to bylo hezké,díky.

      • cao_cao napsal:

        Marie… čo tu plačeš ? nepáči sa ti ? tak choď do Indie tam sa pogrciaš … proste v EU a USA ked sa nachádzaš, nachádzaš sa tam po čom túži ďalších 5,5 miliardy ľudí lebo lepšie miesto neexistuje ..

      • Jan Jinsky napsal:

        Marie, tak v té hnusné Americe nežij. Nikdo tě tam nedrží. Pořád plácáš nesmysly. A furt nikdo, kdo by začal s odchytem zrůd. Psala si tu tak někdy v říjnu, že se to musí stihnout do konce roku, jinak je s námi amen. A je po Novém roce a svět jede celkem v pohodě dál.
        To, že tě štve svět neznamená, že je špatný. POkud jsou okolo tebe všichni pitomci a zrůdy, je čas zamyslet se sama nad sebou.

  5. J. Hruška napsal:

    Princip bankovnictví je v tom, že bance půjčujete na malý úrok a banka vaše peníze investuje – půjčuje na větší úrok. Kde jinde by vzala peníze na úroky z vašeho vkladu. Proč by vám měla platit za to, že opatruje vaše peníze. Takže je přirozené, že když banka zkrachuje, přijdete o část uložených peněz.

    • proud napsal:

      Takze by melo tedy bejt zcela prirozeny,ze by banka mela bejt rada ze muze mejma penezma disponovat a ne si za to jeste nechavat platit a pripadne pokutovat,ze muze s mejma penezma nakladat,a ze svy prachy s ni riskuju,coz? Jenze ono se to zlodejum nejak zvrtlo ta nenazranost,a ty je jeste omlouvas:-)))))))))))))))))))))

      • Marie napsal:

        Kdyz jsem byla v USA, tak jsem mela banku Bank of America. A tam mi strhavali penize za to, ze prinesu vklad! Pekne 4 dolary za to, ze jim prinesu prachy, zrudy!
        Okamzite jsem ucet zrusila, nastesti jsem nebyla zamestnana, ale potrebovala jsem ho kvuli prevodum, takze jsem nakonec pouzivala Western Union.

        Oni proste tu zlodejinu nikdy nevzdaji, maji to tak nacvicene a hlavne tak dlouho, ze si to proste nedaji vzit, zvyk je zelezna kosile. Neni lepsiho byznysu nez kradez, tedy hned po valceni. To je nejvice vynosne, proto taky k tomu tlaci a dneska se pakuji na zbranich pro ISIS, ktere vlastne platime my vsichni!
        Doufam, ze to vidis…

        • Contumax napsal:

          Marie

          Vidím, účet jsem měl jen jednou a to z nutnosti v zahraničí, kde jsem pracoval…

          Vidím spoustu zla a příkoří… a věř, že mě to není jedno…!!!

        • cao_cao napsal:

          ešte raz žiješ tam kde by chcelo žiť ostatných 5,5 miliardy ľudí … čiže nič lepšie neexistuje takže neviem s čím to porovnávaš s nejakou inou planétou ??

  6. Contumax napsal:

    Svoje bohatství si nosím s sebou…

    Ve svý hlavě…!!!

    • Robo napsal:

      Contumax, často sa prejavuješ ako múdry muž. Naši dávni predkovia skutočne považovali (prirodzene) za to naozaj cenné – bohatstvo ducha! A v takom význame vlastne aj používali slovo „bohatý/bohatstvo“. Ešte sa to občas uchovalo v starších rozprávkach.

      Som rád, že tu si.
      Aj mnohí ďalší.

      • pražská vlaštovka napsal:

        Ahoj Robo ,:-)!
        já jsem také ráda,že jsi tady a mnozí naši další neviditelní přátelé!
        ráda bych Vás všechny viděla!třeba se to někdy podaří!
        jituš

    • Contumax napsal:

      Robo

      Moc a móóóc Tě zdravím…!!!

      Potvrzuješ co vím celá léta…

      No ale nenávisti mám dost i od mojí famílie, asi to bude tím, že nemám strach co bude, člověk si poradí prakticky se vším…

      Asi víš kam tím mířím Robo…

      • Contumax napsal:

        Jarek *

        Ono se to nakonec otočí proti nim… peníze jsou dobrý na to abych žil ale ne na to abych žil pro peníze…!!!

        Anebo se tvrdí, že peníze kazí člověka a já říkávám, že peníze prověřují člověka…

      • Robo napsal:

        S vlastnou famíliou sú často najväčšie trampoty, tak to je.

        Nech Ťa Sila sprevádza, Contumax!

      • Marie napsal:

        Poradis si prd. To se ti to vyskakuje, kdyz jsi zdravy. Ze dne na den se to muze zmenit ( chran buh, nepreji ti to ). Seberou Ti veskere penize, rodina ti da zbytek co ma, a koncis, kamarade. To je presne moje situace.

        Ja vubec nechapu, jak mohou byt dnesni mladi, s prominutim, tak blbi. Nebetycne blbi, ze si klidne nechaji nalhavat, jak komunisti byli zlocinni, ale za tech byl clovek zajisten od narozeni az do smrti a do duchodu se slo od 53 let nejdrive, v 60 nejpozdeji. Dnes mate nasten vek na 72 a 1/2! A nikdo nic s tim nedela.
        A ani se nedokazete zastat svych rodicu, ci prarodicu, kteri zivori na nejakych 7 az 9 tisicich, pri nejlepsim.

        Kdo je podepsany pod timto zakonem? Samozrejme president. Hradni sasek opet nezklamal, kdyz o svatecnim projevu kecal o tom, jak bude lip. Hovno, propadame se cim dal hloubeji.
        PRESIDENT NEMA PRAVO TAKOVY ZAKON PODEPSAT! Proc? Protoze to odporuje Zakladni listine lidskych prav a svobod, konkretne se jedna o zasah do majetkovych prav cloveka! Je to sprosta kradez, sakra!

        Mel ten zakon vratit jako protiustavni. A hned na to reagovat zalobou, aby ho nemohli schvalit. Od toho totiz ten zasrsany Ustavni soud je, aby hlidal tyto veci jakozto prvni…

        S Cechy je konec. Jsou to proste neschopne lemry, ktere zatleskaji Zemanovi za cokoliv, jen kdyz to pekne okeca, jinak by nemohl mit 80% procent podpory lidi. To je jich tolik hlupaku?

        Duchodcum pridali podelanych 40 korun na mesic a ten dement Zeman to chvalil. Ovsem invalidni lidi oskubali, protoze udelali 3 stupne invalidnich duchodu, misto dvou!
        Ty si vubec neuvedomujes, ze taky budes stary a nebudes mit tu silu, co mas dnes.

        Clovek si poradi prakticky se vsim, rikas? Nesmysl. Ani panbu ti nepomuze, utesovat se ale muzes, tot vse.

        Promin, ze jsem tak ostra, ale nejde to jinak…

        • Jaris napsal:

          Marie,nad Tvym hnevem jsem se nasmala i kdyz to k smichu vubec neni! Tak to proste je, ze Zeman rekl, ze duchodci dostanou p r i d a n o 40 kacek na mesic, ale o tom jak si pridava to panstvo nahore ani muk. A prumerny obcan kyve hlavou a chrochta spokojenosti nad vychytralym paprdou jmenem Zeman. Co nemohu prekousnout je ta nebetycna chvala chazarske vlady, ktera kope ne za lidi, ale do lidi. Presto nekteri lide temto slovnim vykalum Zemana jeste tleskaji.

          • Contumax napsal:

            Jaris

            Kdy už lidé pochopí, že ty zločince nemůžeme brát v úvahu…!!!

            Je to zločinný spolčení proti národu…!!!

            • Jaris napsal:

              Contumaxi,…nepochopi. Teprve az budou nosem ryt v zemi jim dojde, ze je neco v neporadku, ze prodali klic od domova a detem nemaji, co odkazat. Tim nemyslim materialni veci, ale tradice, kulturu a grunt.

          • Marie napsal:

            Ja si ho poslechla, zmrda. Jak tam rikal, ze je duvod k usmevu a usmal se. To nezapomenu, nikdy. Vrylo se mi to naveky. Bejt vedle nej, tak dostal takovou pecku, ze by srazil i ten vanocni stromek, co za nim stal…nebyl by prvni…

            Chapes mne, on se nam vysmiva, uplne stejne se vysmival i mne soukrome, v dopisech. A vis proc? Protoze on si mysli, ze lidi ho za vse, co rika i dela, miluji! A ted si predstav, ze ano, lidi mu tleskaji, jak on se naroda zastava! To je proste neuveritelne, tedy pro mne. Vlastizrada a lidi mu tleskaji. Tak proc by se neusmival, ze…

            Uz zase se mi dela blivno. O vanocich jsem rikala: pane boze, jestli jsi, tak ho, prosim, sejmi, vzdyt vidis, co nam dela… a samozrejme i tu vladu s nim.
            Nic to nepomohlo…no vsak ja vim proc….

            • Contumax napsal:

              Marie

              Nauč se je neposlouchat, vyhýbat se jejich řečem – bláboly , lžou a podvědomě to “ nasbíráš “ něco jako když Tě někdo infikuje nějakou chorobou…!!!

            • Ivana napsal:

              Ale Marie, vždyť jsi hned vedle psala, že ti ani neodpověděl, darebák jeden! Holka, tebe z té tvé nenávisti trefí šlak.

          • Ivana napsal:

            Jaris, legrační na tom je, že důchodci dostanou přidáno 140 na měsíc. V únoru totiž dostanou všichni důchodci bez rozdílu 1200 Kč každý. Takže když to podělím dvanácti, vychází 100+40, tj. celkem 140,- měsíčně navíc. Je to navíc spravedlivější, než to bylo předtím, kdy se dávalo určité procento, takže kdo měl velký důchod dostal více, a ten s nízkým důchodem dostal přidáno pár drobných.

            • Jaris napsal:

              ..a ze o tom Zeman, Ivano, nemluvil. Nikde jsem o tak dobre zprave necetla. O tech 40korunach ano. Pokud je to pravda, co pises, tak by to bylo fajn.

              • Ivana napsal:

                Jaris, je to pravda, nemám důvod kecat nesmysly. Mluví se o tom už dva měsíce, jenom se nemohli shodnout na výši toho příspěvku. No a včera o tom mluvili v televizi a říkali, že už je to vládou schváleno a v únoru tedy všichni důchodci dostanou jednorázový příspěvek 1200 Kč.

                • Jaris napsal:

                  Ivano, mas pravdu, nasla jsem to na jedne site a dela to 140 Kc mesicne.

        • Contumax napsal:

          Marie

          Nevíš o mě vůbec nic, a buď tak laskavá a nezatracuj člověka…!!!

          Dokud budu dýchat nevzdám…

          Vždy se něco děje a z toho vycházím a Pán Bůh mě pomáhá, vidím v tom výzvu…!!!

          Život je boj mezi dobrem a zlem…

          • Marie napsal:

            Ja Te nezatracuji, at Te buh chrani, preji ti to. Jen kdyby myslel na ostatni..a ty taky.., promin.

            Jo, ja taky to nevzdavam a zatim dycham, ale rok a pul boje uz mne znacne vycerpalo..a to nejsem zadny slaboch, pokud jde o energii..

          • Contumax napsal:

            Marie

            Díky Ti…!!!

            Víš já si nelebedím, naopak mě ta nespravedlnost nedopřevá klidu, někdy nespím a někdy ani radši nejím, ale i to pomůže…!!!

            Jde mě o druhý lidi víc než o mě, nejhůř jsou na tom malý děti…!!!

            A vím, že po nás půjdou, protože jsme pro ně potencionální hrozba…!!!

            Praskát, neboli zradí nás nejlepší přátelé bratři, i rodiče …!!!

            • Marie napsal:

              To mi povidej… ja uz jsem o sve deti prisla… ale chci, aby se zachranila ostatni, je to proste skutecna likvidace lidi, ver mi, to se musi zastavit hned!

              Bankere Singra chytit a zavrit banku, aby pres ni neodeslo ani tuk do zahranici. Ty banky budou padat jen na oko! Jako v USA. Ve skutecnosti se slouci s velkymi. Je to cele podvod, jak obrat lidi.

        • Contumax napsal:

          Marie

          Kupodivu Ústavní soud je často protiÚstavni…

          Zákony neplatí a pokud neplatí zákonnost, logicky nastalo bezvládí…!!!

          • Marie napsal:

            Jisteze je Ustavni soud protiustavni, vzdyt to rikam, ze je treba je vykopat a hned.

          • Contumax napsal:

            Marie

            Oni po člověku půjdou, pamatuju si za socialistického realismu, že v Polsku posbírali přes noc 5 000 lidi, to bylo za Solidarity, tuším rok 88…

            A to nebyl internet, nebyly mobily, jen informátoři… zrádci a práskač…

        • Contumax napsal:

          Marie

          Síly mám dost, celý život jsem dělal tvrdou a těžkou práci, a zdravéj budu… protože se prostě nenechám zdolat…

          • Marie napsal:

            Preji Ti to. Jen vidim ty ostatni, celek….tu bidu a hruzu u starych lidi ted. A nepodcenovala bych chemii, znici lidi i zdrave…

            • Contumax napsal:

              Marie

              Vím o tom snažím se jíst jednoduchý jídla, v létě jsem jedl spousty ovoce, vlezl jsem na strom a jedl jsem a to skoro celý léto…

              Na podzim trnky, hrušky…

        • Ivana napsal:

          Marie ty zase lžeš. Ty jsi prezidentův projev vůbec neviděla, jinak bys nemohla psát takovou hovadinu, že Zeman chválil, že důchodcům přidali 40 korun. Kdybys ten projev slyšela, tak bys totiž věděla, že to naopak odsoudil.
          Kvůli své ADHD nejsi schopná se na cokoliv podívat až do konce a nebo něco dočíst až do konce. Díky tomu pak děláš unáhlené závěry a kritizuješ něco, o čem nemáš ani potuchy.

          • Marie napsal:

            Ivanko, on jasne rekl, ze vladu „ocenuje“ za jeji hospodarskou politiku! To si tech 40 korun zaslouzi oceneni? Zruda jedna!

            • Marie napsal:

              Jmenoval to jako dobrou zpravu, to se nestydi? A tech 300 korun, co slibuje na 2017 a jenom si preje, aby se to tykalo vsech, a pritom nam dluzi doplatit ty zastavene valorizace.

              To, ze rekl ubohych, to je jenom gesto k nicemu, ale chvali to jako pozitivum roku, nestydi se , mrsina jedna.

              Cely ten projev je uboha lez, a to ti nevadi, vid?
              No jo, zamilovani jsou slepi a hlusi. Vsak ono te to dobehne, budes se divit, az bude obhajovat armadu EU z privandrovalcu, ackoliv si myslim, ze ani to s tebou nepohne…

              • Ekklesian napsal:

                Už nevydržím být jen přihlížející.

                Mnohem zásadnější je vážení fakt, že vláda si na důchody půjčuje každý rok řekněme 30 miliard (tedy 7,5% toho co lidé v zemi vytvoří v „penězích“, reálná hodnota je vyšší, a to představuje tu část práce 75 tisíc lidí po celý rok předanou státu).

                Věřím tomu, že jen již kvůli tomu někteří „vládní představitelé“ sní o spáse od přivandrovalců a dokázali to zkresleně předat i lidem.
                Vzpomeňte, ještě před tím než se dala pořádně dohromady EU (20 let zpátky?), tak ji USA lákalo na to aby to udělali podobně jako oni a těžili z práce druhých (přinejmenším vazalské německo se na to chytlo). Zároveň ale bylo patrné, že USA vidí v EU někoho kdo může USA konkurovat a že mají plán na zničení celého projektu (možná ho přetransformovali do využití). Dnes už si asi nikdo nevzpomínáte, ale bylo to okaté i se o tom tu a tam diskutovalo. Ale toto celé byla odbočka.

                Já chtěl hovořit o tom jak při takovém hospodaření (viz důchody), ještě někdo můžete doufat v normální život svých dětí a vnuků? Doufat v jejich „zabezpečení“, pokud nějakým zázrakem věříte ve svoje prostředky svěřené státu (pokud nevěříte, nevěřím vám protože se chováte jako když věříte).
                Vždyť první pokusy o vyřazení důchodců ze společnosti a jejch okradení již byly a dopadly nadmíru úspěšně a již i část společnosti byla postavena proti důchodcům? Myslíte že když tak bylo zasáhnuto proti vašim rodičům a prarodičům, a vy se tváříte že nic nevnímáte, že proti vám nebude zasáhnuto také a logicky ještě více a již tak aby to mělo pro stát (ne ani tak občany, stýt zde zásadně není pro občany) smysl?

                Přehlížíte i takové zísadní drobnosti jako zpoplatnění dálnic a vzdušného prosoru. Což jsou jen věci které nám škodí na mnoha úrovních. Posilují vládu v jednání proti „vlastním“ lidem, ubírají na zdraví, výkonosti, radosti ze života. Jaký budete mít mechanismus na snížení dopravy a přeletu, když vláda ty peníze chce a potřebuje. Nechci vidět jak by po našich penězích vláda šla kdyby jí tyto příjmy vypadly, když se neobtěžovali při zavedení těchto příjmů ani znatelně daně snížit a půjčky zatěžující naše děti také ne. Přitom hovořímě o 4 miliardách (roční práce 10 tisíc lidí s tím že státu bude odvedeno co má být) za dálnice měsíčně u letadel se mluví o 20 tisících za přelet a že je to posledních pět let hukot, snad posledního půl roku je větší klid – asi nějaké sankce (vynecháme-li tedy armádu v historických hlučných strojích kteří za naše peníze a velmi draho střeží a hrdině brání naše hranice – to je dnes úkol policie – při létání nad velkoměsty).

                Omlovám se spojuji více věcí, ale když už jsem se rozepsal… Vše souvisí se vším, neuvedl jsem ani zlomeček toho proč by jste měli vládu přimět dělat co má. Ale dokud vy sami nebudete požadovat jak má jednat, není nejmenší šance, že tak jednat začne.
                Já vám na to vaše zlo (ano je vaše, vás všech, nemá cenu ukazovat na vládu) nepřidám dobrovolně ani korunu, aby se nemnožilo, ani kdyby to někoho z vás mělo stát život. Mých 400 tisíc, které by byly obratem použity proti mne i vám a to hned dvakrát, tato republika neuvidí ani tento rok.

                • Ekklesian napsal:

                  Ty dálnice dávají myslím jen 400 milionů měsíčně. Spletl jsem se, ale i tak…

                • proud napsal:

                  Velice dobry postrehy!

                • Justass napsal:

                  No jen pro informaci. Průměrný důchod by měl činit ve srovnatelných cenách 14 600,- Kč a je pouhých 11 000,- Což znamená, že současní důchodci zchudli oproti roku 1989 o nějakých 35%. A přitom jsou to ti důchodci, kteří celý život do toho důchodového solidárního důchodového systému přispívali, takže těch 14 600,- mají jaksi předplaceno-řek bych. Takže bych jim konkrétně nic nevyčítal a to ani tu výši jejich mrzkých důchodů ani to přidání o mrzkých 140,- Kč měsíčně. Správně by to totiž mělo být přidání na úrovni nějakých 4 500 měsíčně-že. :-)

                • Ekklesian napsal:

                  Justass(i). Ty buďto nečteš (nejsi tu zdaleka jediný), nebo jsi již taky jeden ze zmanipulovaných.

                  Důchodcům nikdo nic nevyčítal!

                  Tvrdím, že se zabýváte 40 Kč, které vám byly předhozeny a ne tím podstatným.
                  Každoroční deficit státního rozpočtu i prakticky nula na účtu pro vyplácení důchodů je závažný problém.

                  Já tvrdím, že řešení na úrovni vaší zkur-píp- republiky, natož s jejími představiteli vzešlými z vás, to není možné a každý měl už dávno vzít osud do svých ruk. Přinejmenším tak vychovávat své vlastní děti, což znamená vštěpit jim zpět rozhodující morální zásady a chování (když už to sám postrádá) a od Boha se odvracíte.

                  Vy tak nečiníte a sklidíte brzy co zasluhujete.

              • Ivana napsal:

                Celý projev je ubohá lež? Sakra jak ty to můžeš říct, ty, která tady nežiješ! Já tady žiju a vidím, že ekonomika roste a že se daří.( Minulá Nečasova vláda ekonomiku dostala do mínusových položek) Hospodářská politika vlády je v pořádku, tak jen vydržet a pokračovat.
                A s těmi důchody má Zeman pravdu v tom, že říká, že by si přál, aby ty tři stovky dostali všichni důchodci, to znamená, aby se valorizace neprováděla procentuálně ale všem stejnou částkou. To má přece pravdu! Já, která mám důchod 9 tisíc, mám žaludek stejný jako ten, co má důchod 15 tisíc. O těch 40ti korunách řekl „ubohých 40korun“, tak to snad znamená, že to nevidí tak, že by to bylo dost.
                Marie, skutečnost, že chytáš Zemana za každé slůvko, které pronese, svědčí jenom o tvé osobní nenávisti a úmyslu ho pošpinit.
                A opravdu nevím, co tu meleš o zamilovanosti. To snad ani nemá cenu komentovat.
                Ohledně armády EU z přivandrovalců si tady akorát hraješ na proroka. Já silně pochybuju, že by s tím Zeman někdy souhlasil. Faktem ale je, že on o tom rozhodovat nebude. O tom, kdo z nás měl pravdu, ukáže čas.

                • proud napsal:

                  Njn,Ivanko,jenze me ty 300 duchodcum urazeji!!!Bejt rec o 3000,pak zatleskam.Tomu nerikam stoupajici ekonomika.Navic si zjisti jak ono „stoupani“ probiha,o cem to je! Nejak si nevsimam ze by bylo vic prace jak lidi,ono je ji malo i ty podradne placeny,natoz ty aspon na pomery normalne,coz je samo o sobe ostudny a ponizujici.

          • Marie napsal:

            Ted jsem si to poslechla znovu! Lzes ty, protoze to neodsoudil, jak rikas!!!!!

          • Marie napsal:

            Ty si to poslechni znovu, at si uvedomis, ze kecas ty. Nic neodsoudil, jenom chvalil vladu. A kdo tech 40 korun vymyslel? No prece vlada.
            Je to hnus, ze o tom vubec mluvi jako o pozitivu a radostne zprave, kdyz je to na pobliti…

            https://www.youtube.com/watch?v=CZOFco6FsZo

            A tady mas k tomu nazor, ktery dostal nejvetsi pocet souhlasnych bodu (39), abys videla, ze nejsem sama, kdo jim pohrda, hodnoceni odpovida memu, dela si z lidi blbce a ty, ac inteligentni, mu to zeres… tak si to uzij, ale skodis tim ostatnim…
            Demagogie (z řeckého δημος, démos = „lid“ + αγωγος agógos = „vůdce“) je v moderní době působivé a klamné řečnické vystupování, využívané k získání vlivu, politické podpory a moci. Místo věcného zdůvodňování působí hlavně na předsudky a emoce posluchačů, k čemuž slouží polopravdy, překroucené argumenty, logické klamy, falešné sliby, vyvolávání strachu a podobně.

            Demagog je původně politický vůdce, který se opírá o podporu lidu proti aristokracii. V Athénách to byl pro Perikla ještě čestný titul, ale už Thúkydidés ( + asi 399 př. n. l.) užívá o Kleónovi toto označení pejorativně, v současném významu demagogického politika.

            „Demagog je člověk, který hlásá věci, o nichž ví, že nejsou pravda, a to lidem, o nichž ví, že jsou hlupáci.“ — H. L. Mencken
            Mostrar menos
            Responder · 39

          • Marie napsal:

            Tady si muzes najit jeho lzive vyroky, je ve statistice demagogu hned na tretim mist ( za sobotkou a kalouskem ).
            http://demagog.cz/statistiky

            • Marie napsal:

              Tady se podivej, jaky je lhar ten tvuj oblibeny Zemanek.

              Za jeho lez, ze nebude jmenovat bankere, kteri budou podporovat devalvaci koruny, za tu potrebuje nejvice na hubu. Omlatila jsem mu to o hlavu, ale neobtezoval se k tomu ani vyjadrit. Jestlize neco slibuji, tak to jako president musim dodrzet. Jeho svinstvo mne stoji z uboheho duchodu pres 6 tisic uz tretinu ukradenou kvuli podvodu s podhodnocovanim koruny, a jeho to nezajima, ani mi to nehodla uhradit, zruda, az tobe zpusobi bidu a zivoreni, tak potom chci videt, jak ho budes chvalit ty sama.

              Bankere jmenuje a taky odvolava! Takze si to uvedom, ze je to on, kdo nese zodpovednost za okradani nejen mne, ale cele zeme.

              U nas vladnou megazlodejsti bankeri a on je jejich poskok a bude si hrat na presidenta?

              http://demagog.cz/sliby-milose-zemana/

              P.S. TEN ZAKON O POUZITI PENEZ LIDI NA vyplaceni bank nemel nikdy podepsat, protoze je to podvod a on to moc dobre vi a je to proti jeho slibum, mel by vypadnout, jak jsem mu to uz dvakrat napsala, jenze on se bude drzet jako ves kozichu a vsadim se, ze bude kandidovat znovu, vlastizradce.

              Taky si tam precti, jak hemza o tom, ze si neumi svou vlastizradu ani predstavit!!! Tot je do nebe volajici a ty se ho jeste zastavas, vlastizradce jednoho odporneho!

              • Ivana napsal:

                Marie, mně se zdá, že největší demagog jsi ty. Podívala jsem se na tvůj odkaz ohledně vánočního projevu prezidenta a ejhle! Nejvíce hlasů vůbec (70 kladných) má příspěvek „Vynikající projev“. Další (60 kladných) má příspěvek „Výborný prezident“.
                Proč říkáš, že je to lež, když prohlásil, že nebude podporovat bankéře, kteří budou devalvovat korunu. Singera Zeman nejmenoval, ten byl ředitelem ČNB jmenován minulou vládou. Zeman devalvaci koruny vloni odsoudil a řekl, že Singera znovu jmenovat nebude. Letos Singer končí. Vůbec se Zemanovi nedivím, že ti na ty tvoje bláboly neodpověděl, protože by se musel asi zbláznit sám, kdyby měl každému magorovi odpovídat. Jinak, Marie, nemáš pocit, že to bylo jen a jen tvoje rozhodnutí odstěhovat se do Ameriky. To sis přece musela spočítat, že se to finančně nevyplatí, při našich malých důchodech. Kdybych já se chtěla někam odstěhovat z republiky, tak nepolezu na západ, ale naopak na východ, kde má naše koruna ještě nějakou hodnotu, to dá přece rozum.
                A když říká, že si neumí svou vlastizradu ani představit, tak je podle tebe vlastizrádce. No ty jsi snad padlá na hlavu!
                A buď tak laskavá, když píšeš, že podepsal nějaký zákon o použití peněz lidí na vyplacení bank, napiš mi prosím číslo toho zákona a z kterého roku. Ráda bych si to přečetla na vlastní oči. O žádném takovém zákonu u nás totiž nevím a ani v médiích nic takového nebylo.
                Někde jsi psala, že je to jeho vláda, když ji jmenoval. Dobře víš, že prezident musí jmenovat vládu, která splňuje podmínky ke jmenování. Jmenovat ji tudíž musel, i když byl proti Sobotkovi od začátku a pokusil se ještě před jmenováním vlády o to, aby v čele ČSSD stanul někdo jiný, ne takový slaboch jako Sobotka. Nevyšlo to a není to jeho vina.
                Zemana hájím jenom proto, že se snažím být spravedlivá. Neházím na něj špínu jenom proto, že to dělá někdo jiný. A hájím ho, když vidím, že o něm někdo lže. Toť veškerá moje motivace. Zatímco tvoje motivace je hodně špinavá, Marie, jenom tvoje nenávist.

              • proud napsal:

                No ono Marie,je to asi tak,ze Zeman je prezident zvolenej primou volbou vetsiny naroda,ne priblblejma stranama pod diktatem US ambasady a Bruselu!!!urazit jeho,je postavit se proti ony opravdovy vetsine.

                • proud napsal:

                  Nic proti kritice prezidenta nemam,ale mela by bejt na urovni a slusne,je to prezident a hlavne,je opravdu od nas (temer)vsech.

                • proud napsal:

                  Spravna vetsina naroda rozhodla ve spravedlivy volbe a ja tedy za nim stojim a stat budu,stejne jako za svym narodem!

        • proud napsal:

          Vidim ze jsi necetla odkaz co jsem ti poslal, http://energieupramene.blogspot.cz/2016/01/rovnovazne-sily-polarizace.html ,mimochodem,ne nadarmo a jen tak zdravi treba Robo: Sila nech ta sprevadza.On dobre vi co rika!Porad mas moznosti Marie se sebou a svou situaci neco delat,to ti nemuze nikdo vzit,jak se milne domnivas.

    • Jarek* napsal:

      Blahopřeji k poznání skutečně toho nejdůležitějšího. Psychopati se nám snaží celá staletí deformovat přirozený žebříček hodnot. Papírky zvané peníze nám předkládají jako to nejdůležitější moto života. Lidé to na celé planetě doslova žerou. Mají smůlu. Budou dost rychle střízlivět z peněžní opilosti.

    • Marie napsal:

      A k cemu ti bude, az budes mit hlad, najis se ho? Pokud budes zavisly na tom, ze musis potraviny kupovat a nekdo ti vezme veskere prostredky, tak ti to bohatstvi nebude asi moc platne…

      • Contumax napsal:

        Marie

        A kdo tvrdí, že si budu kupovat jídlo…???

      • Contumax napsal:

        P. S.

        Ať je vezmou veškeré prostředky, já je nepotřebuju, umím žít i bez nich…!!!

        Si poradím i bez nich…!!!

        • Paul Durham napsal:

          Až k vám přijdou zástupci revolučního výboru ( 17.- v pořadí) a předepíšou vám dávky a daně z toho mála, které tu prezentujete, tak pak nám tu nasdílejte zkušenosti a dojmy, jak vám dupou králíci. Těším se na autentický blog.
          S pozdravem “ Naši vepři boubelatí plány imperialistů zhatí ! “ , váš čtenář.

          • proud napsal:

            Copak ono,kdyby prisli a bylo to pro dobrou vec,nevadilo by mi to.Nejak se zacit musi.Ovsem otazka zni,co potom :-).Presne tak jak znela vzdycky,i v 89!!! To bylo kecu,slibu,a davaj s narodem certovi rovnou na lopatu,a debilove si na ni klidne sedli,sedej a sedaji dal!

            • proud napsal:

              A zlodeji se smejou,panackujou a hrabou pod sebe………

              • proud napsal:

                Ovsem na rozdil od Marie a vetsiny ji podobnejch nevinim z toho stavu ani ty zlodeje nebo prezidenta,ale sam sebe a potazmo nas vsechny! A jsem rozhodnutej s tim neco delat,v mezich svejch moznosti i delam sam,ale je to malo,protoze v jednote a vedomostech,s nima v mnozstvi,je sila,vsichni bysme si s tim poradili mnohem rychleji.

            • Ekklesian napsal:

              No toto by mne celkem zajímalo. Už jsem slyšel o soudech s těmi (kulaky) kdo nedokázali splnit předepsané kvóty. Ale uvítal bych třeba přepis výpovědí odsouzených, soudců dnes, či nahrávky rozhovorů s těmito lidmi. Ne video, ne na tytrubko, mp3 a podobně.

              P.S.
              Jak tu kdosi v minulosti kdosi psal že se půjde po všech náboženstvích, všech věřících…
              Když si člověk představí třeba to jak česká „veřejnost“ kývla na okrádání spoluobčanů po válce a vlastně nastolení vlády komunistů, byla by podobná noc dlouhých nožů klidně možná, dokonce celoevropsky. Vím, že některé věci se nemají nahlas říkat, ale nemohl jsem si pomoct. Bůh nás všechny chraň, a nemyslím jen tělo.

              • Contumax napsal:

                Ekklesian

                To souhlasí…

                • Ekklesian napsal:

                  On naštěstí zlý zneužil humanitu. A většina lidí má dnes problém zabít mouchu.

                  I když na druhou stranu… stav lidí už mi dlouho příjde takový, že život zvířete je pro mnohé mnohem cenější. A víru má mnoho lidí opravdu v nenávisti. Nemyslím takové ty věřící v energie, vibrující spasitele z vesmíru,…

              • Contumax napsal:

                Ekklesian

                V Písmu je spousta a spousta odkazů, kde Bůh nařizuje chránit sebe i rodinu… s mečem v ruce…

                Škoda, že “ kazitelé “ evangelia jsou často pro systém, tedy pacifisti…

            • Contumax napsal:

              Paul Durham

              Cha prostředky…???

              Různý druhy seker a motyk a pil, různé rašple atd. …

              K čemu by jim byly…???

              Ale i tak jsem tý věci a i jiný nezbytně nutný schoval mimo toho kde se nacházím…

          • Contumax napsal:

            Paul Durham

            Asi budu čekat ve svý jamce a ustrašenéj…

      • Contumax napsal:

        Marie

        Čím míň mám věcí, tím líp…

        Mám jen to co nejnutnější… stačí…???

      • proud napsal:

        Nepotrebuju „praci“ a penize,abych se najedl,potrebuju prirodu.A kazdej z nas.A najedli bysme se,mnozi prvne v zivote,konecne opravdu zdrave v mezich moznosti.Jenze se toho vsichni z pohodlnosti a strachu,rozmazlenosti,bojej.Respektive ne vsichni,vetsina.

        • Contumax napsal:

          Proud

          Les uživí člověka celoročně…!!!

          • Robo napsal:

            Contumax, dáš pár tipov? Napríklad na zimu.

            • proud napsal:

              Tipy se spatne davaji,paklize nevis o co jde,kdyz ti reknu ze je vyborny lyci,budes ho hledat a zvejkat to lyci,nejen tu spravnou cast z nej,napriklad:-)))))))))))))).Navic v zime je to vic o mase,coz se ti jaksi nelibi:-).Stejne tak je tezky ti vysvetlit co hledat pod zemi a vodou,chce to zkusenost a znat co je jedovaty.

            • proud napsal:

              V zime mas na zemi plno plodu,kastan,zalud,bukvici,i nad zemi,je jen treba vedet co s nima a pocitat s konkurenci ve zveri,ta by ti vylepsila i jidelnicek,vedet jak na to :-).To jsou jen priklady,dulezitej je ohen a prib ytek,teplej,vcetne obleceni a vybaveni.Ovsem v pripade pruseru muzes i zustat na miste a hospodarit,aby mely bandy co vzniknou koho okrast :-)

            • Contumax napsal:

              Robo

              Dám Ti je přes email Robo…!!!

          • proud napsal:

            Presne tak,ale je faktem,ze nas neuzivi vsechny,neni to tedy reseni.Reseni je vzit veci do spolecnejch rukou,vsema pro vsechny.Protoze v chaosu kterej chystaj a kterej nastane se ne kazdej vyzna,ne kazdej vi ze i chaos ma svuj poradek.Tak by bylo lepsi se mu vyhnout a zacit jednat,pekne po dobrym,zadna otevrena houby platna revoluce,jen ignorovani toho spatnyho a delani toho dobryho.Jenze musi vetsina,jednotlivce umlcej a zastavej,jako vzdycky.

  7. janhonza1 napsal:

    Koupil jsem opravdu veliký dům. Prachy můžou mít víc podob, ale ta papírová jim fakt moc nesedí.

    • Ivana napsal:

      Janhonza1, to jsi udělal opravdu skvělou věc. Investice do baráku (a do pozemku) je vůbec tou nejlepší.

    • Paul Durham napsal:

      Takže se tam vejde hodně somálských inženýrů… , jak si tedy zajistíte, aby se stát ( resp. duhová lůzokracie ) o váš velký dům s vámi demokraticky nepodělil ?

    • Contumax napsal:

      Janhonza1

      Ani to není jistota, pokud přijde velký soužení…

      Jde o to kde to je, jestli je možnost vody a otopu… atp. atd.

      Pokud je to ve městě tak je to o ničem…

    • Contumax napsal:

      Proud

      Jo to souhlasí, musela by to být taková řekl bych rodina, jeden to druhý ono, jeden elektrikář, druhý zahrádkář, třetí kovář…

      Ale ne víc jak 50 lidí, to by nedělalo dobrotu…

  8. pražská vlaštovka napsal:

    Haló!
    Co kdybychom se někde všichni sešli???
    ale muselo by to být ohlášeno hodně dopředu,aby si to jeden mohl zorganizovat!
    vlaštovka

    • Robo napsal:

      Jak si na tom s tou výstavou, Jituš?

      • pražská vlaštovka napsal:

        Robo,
        přes zimu musím dodělat pár věcí a pak se uvidí…
        chtěla bych toho mít víc…
        také ale je další problém ,galerista chce peníze za poskytnuté prostory ;to bude další
        velký výdaj..a tak se teď soustředím na práci a až bude hotovo-uvidíme..
        samozřejmě dám hlášku sem…
        pa vlaštovka

    • proud napsal:

      Hodne dopredu bych sacoval sikovnej kemp na vikend,at to stoji za to :-).Kytary,materialy na probirani a burty na peceni s sebou ;-)

    • Contumax napsal:

      Pražská vlašťovka

      To už jsem zkoušel předloni Jituš, no doufám, že by to mělo vyjít ale už bych to moc neodkládal…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Upozornění: Příspěvky trolů jsou mazány, proto neodpovídejte na komentáře, které zjevně rozbíjejí rozumnou diskuzi!

NEKRMTE TROLY!