Okultní vesmír Davida Bowieho a význam „Blackstar“

leadblackstar1-702x336Bezprostředně po smrti Davida Bowieho se jeho poslední album, „Blackstar“ (Černá hvězda), stalo labutí písní, tajemným závěrem životní dráhy, přerušované alter egem a esoterickou symbolikou, které byly jakoby z jiného světa. Podíváme se na význam „Blackstar“ v souvislosti s kariérou Davida Bowieho.

Velmi málo umělců se může pochlubit dlouhou životní dráhou v hudebním průmyslu tak, jako David Bowie, protože jeho kariéra trvala více, než pět desetiletí, během nichž vyprodukoval 28 hudebních alb. V průběhu desetiletí Bowie měnil jeden hudební žánr za druhým, a dokonce jednu osobnost za druhou, vždy ale zůstala jedna konstanta: Byl obklopen nadpozemskou aurou.

Prostřednictvím své práce se Bowie začal měnit na hudebního, „povýšeného (nanebevzetého) mistra“, gnostickou postavu, podobnou Kristovi, která dosáhla vysoké úrovně osvícení a také se snažila sdělovat mystické poselství lidstvu. Zatímco mnoho z Bowieho výstředností bychom mohli přičítat drogám a rokenrolu, nemůžeme ale mít úplný obraz tohoto umělce, aniž bychom nezmínili jeho největší posedlost: západní okultismus.

David Bowie, který se narodil jako David Robert Jones v roce 1947, je některými považován za „renesančně-všestranného člověka“, jehož projevená „univerzálnost“ je pokusem ukázat vrchol evoluce, opětovným sestavením fragmentárních kusů naší společnosti. V tom se podobá mnoha okultistům.

Nicméně na rozdíl od většiny okultistů má Bowie značné bohatství, uznání kritiky, pronikavou inteligenci a trvalý dobrý vzhled; zdá se, že by mohl vystoupat do ještě větších výšek a dosáhnout větších úspěchů. Co bude příště, božství? Zde je faustovský/mefistofelovský element.Jak jinak si můžeme vysvětlit absolutní zenit světské dráhy tohoto muže? Ve skutečnosti jsou lidé, kteří jsou přesvědčeni, že jeho úspěch nemůže být bez nějaké pomoci z jiného světa. (…)

Nicméně nemůže být ignorováno, že Bowie vytvořil svoji veřejnou personu (masku) z jednotlivých částí hlavolamu, které jsou kořenem moderního okultismu. Již v raném věku 16 let poskládával některé z těchto kousků.

- Peter R. Koenig, The Laughing Gnostic – David Bowie and the Occult (Smějící se gnostik – David Bowie a okultní vědy)

V průběhu své kariéry se Bowie často stal sám pouhou nádobou, když propůjčil své tělo různým postavám, které hovořily skrze něj a často sdělovaly zprávy hlubokého okultního významu.

Bowieho finální album Blackstar není výjimkou. Ve skutečnosti se jedná o „pečlivě naplánovanou“ závěrečnou kapitolu z „Knihy o Bowiem“, která potvrzuje skutečný význam jeho práce a okultní inspiraci, která je za tím. Proto, abychom porozuměli Blackstar, musíme nejprve pochopit některé z jeho nejvíce ikonických obrazů a představ.

 

Okultní Bowie

Kdyby člověk musel vybrat citát, který by trefně vystihoval okultní aspekt Davida Bowieho, pravděpodobně by to byl tento:

„Jsem blíže k Zlatému úsvitu

Vnořený do Crowleyho uniformy

Nejsem prorok, ani člověk doby kamenné

Jenom smrtelník s potenciálem nadčlověka

- Quicksand

V těchto čtyřech verších Bowie odhaluje zdroj svého esoterického světonázoru: tajnou společnost Zlatý úsvit.

„Zlatý úsvit byla magická tajná společnost, završující slávu okultního obrození, která vzkvétala na konci 19. století a učila jedinečnou směs židovské mystiky (nazývané Kabala, která se rovněž nalézá v Bowieho symbolice), astrálního cestování, magie, jógy (rovněž praktikované Bowiem), a způsobu komunikace s anděly a démony. Pro toto poslední uvedené spojení bylo nejprve nutné vyprázdnit mysl a vytvořit tak prostor pro něco neznámého, které tak mohlo vstoupit – něco, co se silně podobá Bowieho metodě pro psaní textů“.

- Ibid.

Když Bowie říká, že je „vnořený do Crowleyho uniformy“, odvolává se na Aleistera Crowleyho, britského okultistu 20. století, který byl členem Zlatého úsvitu a zakladatelem O.T.O (Ordo Templi Orientis). Byl nejvíce známý svým dílem z oblasti sexuální magie, černé magie a jeho filozofie Thelema (přečtěte si můj článek o Crowleym zde).

Techniky magie se staly populární díky spisům Aleistera Crowleyho, který byl jednou členem Zlatého úsvitu a později se stal také členem řádu Ordo Templi Orientis (O.T.O), který byl (a stále je) hluboce propojený se sexuální magií. Veřejnost vnímá Zlatý úsvit i řád Ordo Templi Orientis jako pseudozednářské organizace, kde uchazeč (nebo člen) prochází fázemi ceremoniálního zasvěcení, kdy má na sobě napůl egyptský kostým – podobný tomu, který měl David Bowie oblečený při focení s Brianem Wardem v roce 1971.

- Ibid.

 

bowiecrowley

Aleister Crowley (vlevo) a David Bowie (vpravo) na vnitřním obalu CD Space Oddity (Zvláštnost vesmíru).

 

V roce 1976 Bowie uvedl:

„Mým prvořadým zájmem byla Kabala a Crowley. Ten zcela temný a spíše hrůzostrašný svět ničeho, který je na špatné straně mozku.“

- David Bowie, z „Bowie o Bowiem: Rozhovory a setkání s Davidem Bowiem“ od Seana Egana

V rozhovoru z roku 1983 Bowie dodal:

„Měl jsem více, než jen pomíjivý zájem, o egyptologii, mysticismus a Kabalu. V té době se zdálo se transparentně očividné, co je odpovědí na život. Celý můj život by byl transformován do tohoto bizarního nihilisticko- fantastického světa, blížícího se zkáze, mytologických postav a hrozící totality. “
- David Bowie, Musician (Hudebník), květen 1983

S ohledem na důležitost okultismu v Bowieho životě dosahují nejvíce ikonické postavy (persony) jeho kariéry ještě další úrovně významnosti – úrovně, která je znovu zesílená v Blackstar.

Major Tom

V roce 1969 Bowie vydal single Space Oddity (Zvláštnost vesmíru), který byl chytře vydaný pouze devět dní před přistáním Apolla II na Měsíci a stal se tak neoficiálním tématem této historické události. Píseň představila Majora Toma, smyšleného kosmonauta, který byl vyslaný do vesmíru a jehož konečný osud zůstal nejistý. Píseň skutečně končí slovy:

„Tady jsem, vznáším se kolem mé plechovky
Vysoko nad Měsícem
Planeta Země je modrá
A není nic, co můžu udělat.“
- Space Oddity

Na esoterické úrovni Major Tom představuje vzestup smrtelníků k božství. Tato interpretace byla zjevně potvrzena na videu k písni Blackstar z roku 2015.

V roce 1972 Bowie představuje nové alter ego, které (na rozdíl od předchozího) sestoupí na Zemi z nebes.

Ziggy Stardust

ziggystardust

Dvě podoby Ziggyho Stardusta (Ziggy Hvězdný prach). Nalevo zdůrazňuje znamení jednookého (z alba Aladdin Sane) a druhá klade důraz na šišinku, neboli tzv. „třetí oko“ (Vzestup a pád Ziggyho Stardusta a Pavouci z Marsu).

Pro své páté album Bowie představil alter ego Ziggyho Stardusta, androgynní mimozemské rockové hvězdy, kterou poslali „Nekoneční“ (Infinites) kvůli tomu, aby zvěstovala příchod hvězdných mužů na Zemi.

V Bowieho vizionářském vystoupení se civilizace měla zhroutit a měli se dostavit ‘Nekoneční‘. Ziggy Stardust měl oznámit příchod těchto ‘hvězdných mužů‘, přinášejících naději. Ziggy je jejich prorok a mesiáš, který se vznáší do neuvěřitelných duchovních výšek. Oddanost jeho učedníků ho udržuje při životě. Když hvězdní muži konečně dorazí, berou si kousky Ziggyho, aby se sami mohli projevit jako skutečné fyzické bytosti. Nakonec ho na pódiu při vystoupení roztrhají na kusy během písně Rock’n’Roll Suicide. V okamžiku Ziggyho smrti přebírají hvězdní muži jeho esenci a stávají se viditelní.

- Ibid.

S pomocí Ziggyho Stardusta Bowie ztělesňoval archetyp „umírajícího boha“, spasitele, poslaného seshora, který ukončí svůj život obětováním.

 

Androgynní charakter Ziggyho Stardusta okultně představuje stav vyšší duchovní úrovně. V okultismu je nejvyššího stupně osvícení dosaženo za pomoci internalizace (vnitřního ztotožnění) duality a rovnováhy mezi protichůdnými silami – dobrem a zlem, aktivitou a pasivitou, mužem a ženou. Tento koncept je symbolicky zastoupen rohatým, hermafroditním bohem Bafometem. V alchymistické symbolice je tento koncept rovněž zpodobován jako Alchymistický androgyn.

2015-06-05-15_18_32-The-Secret-Teachings-of-All-Ages-M-P-Hall.pdf-Adobe-Acrobat-Reader-DC

Tento symbol z Turbæ philosophorum (1750) představuje hermafroditní postavu jako dotvoření opus magnum. Aktivní a pasivní principy přírody byly často zobrazovány jako mužská a ženská postava. Když tyto dva principy byly harmonicky spojeny v jednu podstatu nebo tělo, bylo zvykem symbolizovat tento stav dokonalé rovnováhy kompozitní postavou, která je ukázána výše.

Ziggy Stardust také ztělesňuje protiklad duchovního a hmotného světa: Zatímco představuje vysokou úroveň duchovního osvícení, je rovněž bisexuální, promiskuitní rocková hvězda, závislá na užívání těžkých drog.

Na rozdíl od Majora Toma, který vystoupil ze Země k nebesům, Ziggy Stardust sestupuje z „nebes“. Je „vyšší bytost“, která přebírá podobu člověka, aby mohl předat zprávu, podobně jako Ježíš Kristus.

Album „Station to Station“ (Stanice ke stanici)

V roce 1976 Bowie vydal album Station to Station, o kterém prohlašoval, že si sotva pamatuje nahrávání, a to především kvůli nadměrnému užívání kokainu. Dokonce dodal, že to byla práce „úplně jiného člověka“.

„Bowie si téměř nevzpomíná na nic ohledně produkce alba, dokonce ani na studio, a později přiznal: “Vím, že to bylo v LA, protože jsem to četl.“

I přes tuto skutečnost se album zabývalo hutnou okultní symbolikou. Píseň Station to Station odkazuje na cestování kabalistickým stromem života.

„Tady jsme

jeden magický pohyb

z Keteru do Malkutu“

Station to Station

„Keter“ a „Malkut“ jsou dva z 10 elementů kabalistického stromu života – respektive nejvyšší a nejnižší části.

6354939_f520-e1452611384674

Jestliže následujete cestu, kterou výše popsal Bowie, Keter k Malkutu popisuje sestup z Boží hlavy do fyzické říše. Téma „sestoupení z nebes“ bylo vždy v jádru Bowieho díla.

 

V rozhovoru z roku 1997 Bowie rozšířuje „magický“ smysl písně, ale žádné mainstreamové zdroje to dosud nikdy neuveřejnily.

Píseň „Station to Station“ se sama o sobě zabývá stanicemi kříže. Všechny odkazy v tomto kuse mají něco společného s kabalou. Je to album, které se nejvíce podobá magickému pojednání, jaké jsem kdy napsal. Nikdy jsem nečetl recenzi, která by tomu opravdu přišla na kloub. Je to neobyčejně temné album. Deprimující doba na přežití, musím říct. „

- Q Magazine, ChangesFiftyBowie, 1997

 

Na obalu alba najdeme Bowieho, jak kreslí kabalistický strom života:

bowiecaballah
Bowie kreslí kabalistický strom života.

 

O několik desítek let později, v roce 2015, je Bowie konfrontován s jeho vlastní smrtelností a cítí potřebu nabídnout svým fanouškům jednu závěrečnou nabídku. Blackstar přebírá veškeré elementy, zmíněné výše (a více), aby vytvořil jedno konečné, tajemné, rituální drama.

Blackstar (Černá hvězda)


Blackstar, vydané dva dny před jeho smrtí, je labutí písní Davida Bowieho, do níž zabalil mytologii, kterou kultivoval pět desetiletí. Video se stejným názvem je tapisérií temných obrazů. V centru toho všeho: Lidská bytost, stávající se bohem.

 

blackstar1
Video začíná s mrtvým kosmonautem na vzdálené planetě.

Je to Major Tom? Jsme svědky jeho posledního místa odpočinku? Mladá dívka otevře kosmonautovu přilbu a najde ozdobenou lebku.

blackstar5

Klenoty posázená lebka reprezentuje kosmonautův vzestup k božství.

Lebka je potom uctěna jako nějaký druh artefaktu od bohů.

blackstar4

„Velkokněžka“ drží lebku mezi dvěma řadami žen, které si nemohou pomoci, ale třesou se v její přítomnosti.

Text prvního verše, zpíváného ve formě zaříkávání, nepřímo poukazuje na okultní rituál:

Ve vile Ormen, ve vile Ormen
stojí osamělá svíčka, ah-ah, ah-ah
v centru toho všeho, v centru toho všeho
tvé oči

Na videu jsou muži a ženy od sebe odděleny, což vyvolává představu dvou protichůdných energií (mužskou a ženskou). Nakonec jsme svědky nepřímého sexuálního magického rituálu.

blackstar6

Na jedné straně, ženy „zaujímají pozici“.

blackstar7

Na druhé straně, tři ukřižovaní strašáci (zdá se, že jsou animováni nadpřirozenou silou) pohybují hýžděmi sugestivním způsobem.

Kombinace sexuální magie se zkrouceným ukřižovaným tělem Krista dává videu silný „Crowleyho“ rozměr.

V rozhovoru diskutuje Johan Renck, režisér videa, o Crowleym.

No, já jsem obrovský fanoušek Crowleyho a vždycky jsem byl. Snažil jsem se před pár lety natočit film o jeho životě, ale nedokázali jsme to dát dohromady. Miluji Crowleyho za to, že byl v určitém okamžiku odvážným člověkem. Myslím si, že je značně nepochopený. Byl to dobrý chlap, ale byl zobrazen jako zlý muž, což on nebyl.

Vice News, Behind “Blackstar”: Rozhovor s Johanem Renckem, režisérem krátkého desetiminutového filmu o Davidu Bowiem.

Název samotného alba, ​​Blackstar, se vztahuje k důležité okultní koncepci: Půlnoční slunce.

„Apuleius řekl, když popisoval svoje zasvěcení (vide ante): „O půlnoci jsem viděl slunce svítit zářícím světlem“. Půlnoční slunce bylo také součásti alchymistického mystéria. Symbolizovalo ducha v člověku, zářícího v temnotě lidského organismu. Také odkazovalo na duchovní slunce ve sluneční soustavě, které mystik mohl vidět o půlnoci, stejně jako v pravé poledne, kdy země byla bezmocná, aby se ubránila paprskům tohoto božského, nebeského tělesa. Tajemná světla, která osvětlovala chrámy Egyptských mystérií během nočních hodin, byla podle některých lidí odrazem duchovního slunce, shromážděného magickými schopnostmi kněží. Bytost JÁ-JSEM-TEN-MUŽ viděla podivné světlo deset mil pod povrchem země v této pozoruhodné zednářské alegorii Etidorhpa (Afrodite vyhláskovaná pozpátku). Toto světlo se možná vztahuje k tajemnému půlnočnímu slunci z dávných rituálů.“

- Manly P. Hall, The Secret Teachings of All Ages (Tajné učení všech věků)

Maje na paměti svou blížící se smrt, mají slova jeho písně velmi osobní význam:

„Něco se stalo v den, kdy zemřel,

Duch povstal o metr a ustoupil stranou,

Někdo jiný zaujal jeho místo a udatně zvolal

(Já jsem černá hvězda, já jsem černá hvězda)“

Blackstar

Odvolává se Bowie na svoji vlastní smrt? Je to odkaz na jeho tělo bez duše, které je přebíráno černou hvězdou? To je ještě další narážka na to, jak Bowieho „přebírá“ tajemná bytost, která uvádí:

Jsem ten velký, který jsem (Jsem černá hvězda)

„Jsem ten, který jsem“ je odpověď, kterou použil Bůh v hebrejské Bibli, když Mojžíš požádal o jeho jméno.
Na videu Bowie hraje roli tří různých postav.

blackstar8

„Slepý následovník“ s knoflíky místo očí. Tato postava představuje prostého, ignorantského člověka.

 

blackstar10

Kazatel propaguje „Knihu Černé hvězdy“ – s ohromenými následovníky za ním.

blackstar9

„Okouzlující podvodník“, který, jak se zdá, převzal Bowieho stárnoucí tělo za pomoci excentrických manýrů.

Video proto zobrazuje několik vrstev, spojených s okultními znalostmi. Existují lidé, kteří jsou v přímém kontaktu s „pravdivým zdrojem“, zatímco slepé masy jsou fascinovány nepovedenou verzí, kterou podávají charismatické postavy. David Bowie naznačuje, že je současně slepý prostý člověk a zároveň okultní zasvěcenec – Blackstar.

Lazar

Závěrečné Bowieho video nese jméno významné biblické postavy: Lazar.

Rembrandt_Harmensz._van_Rijn_-_The_Raising_of_Lazarus_-_Google_Art_Project-e1452784178348

„Vskříšení Lazara“ od Rembrandta

V Novém zákoně se píše, že Lazar zemřel na nějakou nemoc a byl vzkříšen o čtyři dny později Ježíšem Kristem. V souvislosti se smrtelnou nemocí Bowieho titul Lazar vyvolává představu nesmrtelnosti při současném pohrávání si s konstantní myšlenkou, že je z „jiného světa“.

Ve videu Bowie hraje stejnou roli jako v Blackstar.

lazarus1

V roli „slepého muže“ je Bowie stárnoucí člověk, který je fyzicky slabý, ležící na smrtelné posteli a bojí se věcí, které mají přijít.

Podívejte se sem nahoru, jsem v nebi
Mám jizvy, které nelze vidět
Mám drama, které nemůže být ukradeno
Každý mě nyní zná

- Lazar

Z šatní skříně v rohu místnosti (možná symbolizující portál do jiné dimenze) se vynoří další Bowie, okázalý, věčně mladý Bowie.

lazarus2

Tento Bowie neumírá – dokonce vyzývá sám sebe k několika tanečním pohybům.

Kostým, který má Bowie na sobě, odkazuje na konkrétní památku z jeho minulosti.

bowie_kabbalah
Bowie má na sobě stejné oblečení, které je vidět na obálce „Station to Station“, na níž kreslí kabalistický strom života.

Jak již bylo uvedeno výše, podle Bowieho toto album z roku 1976 bylo napsáno „zcela jinou osobou“.

V Lazarovi jsme svědky návratu této nesmrtelné bytosti.

lazarus3

S pomocí teatrálních manýrů tento Bowie horečně píše, jakoby byl oživený vyšší silou. Je toto zdroj Bowieho inspirace v průběhu let?

lazarus4

V jednu chvíli vidíme lebku z Blackstaru, naznačující, že tento Bowie ovládá tajné okultní znalosti.

Ačkoli Bowieho smrtelné tělo podlehlo fyzické nemoci (což je konečný osud všech lidí), další jeho část žije dál, ta bytost z jiného světa, která převzala jeho tělo během jeho kariéry.

lazarus5

Video končí, jak okultní Bowie ustupuje zpět k šatní skříni a zavírá dveře.

V Lazarovi se proto Bowie snaží rozloučit s fyzickým světem, ale pořád nám připomíná, že jedna jeho část žije dál… ta stejná část, která vystoupila do vesmíru jako Major Tom a sestoupila na Zem jako Ziggy Stardust.

Tento Bowie cestuje z fyzického do duchovního světa se stejnou lehkostí, jako když cestuje ze „Stanice do stanice“ přes kabalistický strom života.

 

Na závěr

Přestože kariéra Davida Bowieho trvala několik desítek let, dokázal vyprodukovat 28 alb a využil všechny druhy záhadných konceptů, tak jeden aspekt zůstává stálý: Vykreslil auru nadpozemské bytosti, která ve skutečnosti nepatřila na Zem, která se někdy zdála být buď duchovně osvícená, nebo démonicky posedlá.

Jeho poslední album Blackstar je přímým pokračováním „Bowieho mýtů“. Pečlivě plánoval proměnit svoji smrt na umělecké dílo, kdy metafora Blackstar spojuje dohromady několik kultovních momentů v Bowieho kariéře do jednoho finálního příběhu, který potvrzuje obrovskou důležitost okultismu v jeho díle.

Lazar je Bowieho finální dárek na rozloučenou, který předává jednu důležitou zprávu: Bowie byl nádobou pro něco většího, něco hlubšího, něco tmavšího a něco mnohem hlubšího, než si většina lidí uvědomila. Bytost, prohlašující „Jsem ten velký, který jsem“, dala Bowiemu inspiraci, aby se stal nesmrtelnou ikonou a mohl přivést své fanoušky k tomu, aby se sjednotili v prohlášení, že „Bowie je Bůh“.

Byl Bowie skutečně ovlivněn neviditelnými okultními silami, nebo byl prostě skvělý bavič se zálibou v teatrálním chování? Bowie na tuto otázku odpověděl už dávno:

„Jsem blíže k Zlatému úsvitu

Vnořený do Crowleyho uniformy

Nejsem prorok, ani člověk doby kamenné

Jenom smrtelník s potenciálem nadčlověka

 

Zdroj: http://vigilantcitizen.com/musicbusiness/occult-universe-david-bowie-meaning-blackstar/



loading...

94 Komentářů k Okultní vesmír Davida Bowieho a význam „Blackstar“

  1. Pepi napsal:

    Vetsina moderni pop kultury pracuje na bazi okultismu,OTO,satansizmu,sexualni magie,idei Aliastara Crowleyho.
    Zacalo to Beatles(mozna uz drive, Jazzem)Crowley je zobrazen na titulni strane Sergant Pepper.Zda byl i Lennon Crowleyista a zda celou dobu sve kariery tezko rict.
    Ne vsichni popumelci jsou okultiste z presvedceni(jako Bowie),mnozi jsou spise otroky/obetmi elit hlavne spis zenske pophvezdy jako Rihana,Lady Gaga atd.ktere maji znicene zivoty aby je mohly nicit dalsim obetem(deti,mladez).
    Prekvapive jsou nektere RAP hvezdy Zednari(mnozi si predstavuji Zednare spise jako bile snoby v dressu nez jako cernochy s ksiltovou cepici a cernymi brejlemi kteri zpivaji o k….ch a fetovani,ale nenechme se pokazde mylit vzezrenim).
    Freidie Merkury byl udajne rovnez obeti okultistu,traumatizovanym ritualy v Bohemian Grove(odtud jeho pisen „Bohemian Rapsody“).
    Nase „Zapadni kultura“ je v hlubokem upadku a nici nase deti/mladez a to s uspechem.

    • contumax napsal:

      1***

      Přesně…

      • contumax napsal:

        Nejen popík, třeba Rolling Stones před koncertem obchází stadión 13 čarodějů nebo kněžek a zaklínají všechny diváky aby byli pod vládou zlých duchů, zasvěcení patří démonům, to místo konkrétně dávají satanu…

        Pokud to místo člověk odevzdá satanu, nesmí tam žádný Boží anděl… nikomu přijít na pomoc…!!!

        • Pepi napsal:

          Contumax:Spravne,Rolling Stones treba „Goat head soup“/polivka z kozi hlavy.Obalka desky mluvi za vse,pozdeji byla zmenena.
          Dalsi dobry priklad je rovnez Eagles:Hotel California,text jedna o zalozeni cirkve Satanovy,z titulni strany na nas kouka z balkonu…Anton Le Vey.Text je castecne symbolicky ale lehce srozumitelny.
          Na tema mozno psat knihy.
          Zajimavym vyvoznim zbozim Norska byl satansko/nacisticky Rock vraha Varga Vikernese(ktery vsak udajne se satanismem a nacismem skoncil a znovu zmenil sve jmeno),nebo rovnez norsky Satyricon.Tyto skupiny nejsou v Norsku zadny underground,ale dostavaji stipendia od statu a velkoou pozornost medii.Tema je velmi obsahle od jazzu pres beat/disco/rock/rap.Zajimave by bylo vedet jestli vybec v anglicky mluvici pophudbe existuje nejaka skupina prosta okultismu.ABBA?mozna….ALE POCKAT!Ti jsou naruzivi privrzenci bezhotovostni platby!Do muzea ABBY vstoupite pouze po zaplaceni KARTOU!Nahoda???

        • contumax napsal:

          Jaris a Pepi

          Ti mladí se dostávají do transu…

          Dělá to rytmus bubnů…

          Hodně mladých pp takový exesi si často vezmou drogu anebo si dokonce sáhnou na život…

          Ať je Iron Maiden nebo Metalica a aby jste věděli o něco víc…

          V každým nahrávacím studiu muziky se každé CD se zasvěcuje satanu…

          • Jan Jinsky napsal:

            Konečně chápu, proč jsem jiný! Byl jsem kdysi na koncertu Rolling Stones a nevědomky mně obešlo 13 čarodějů a začarovalo mně!!!

            A já furt nemohl přijít na to, proč mi svět připadá jiný než vám. Mohou za to čarodějově. Contumaxi, neznáš i jejich jména a hodnosti??

            Jinak blahopřeji k další bejkárně . co se nedá vymyslet…

          • Pepi napsal:

            contumaxi 1.2(11.25)
            „Ti mladi se dostavaji do transu…“Presne tak.
            Pripomina mi to pohadku o Krysarovi.Urcite ji znate…

        • Ekklesian napsal:

          Že prý všichni rokeři, kteří jsou slavnými, vědomně „spolu-pracují“ se zlým. Chtějí slávu a vidí, na předchozích generacích, jak dopadnou – myšleno je jak se jejich platba projeví na jejich těle a jejich životě.

          Podobně, jako jsi uvedl znesvěcení místa a vydání lidí zlému a démonům, do pozadí nahrávek těch nejůspěšnějších se prý dostávají inicializační zaříkávadla a rouhání. Inicializací jsou myšlena slova, která vás mají zpřístupnit duchovním bytostem. Jsou prý namlouvána a přimíchávána do nahrávek satanisty, a to v zapomenutých jazycích (v jazycích z dob před Babylonským prokletím), často pronášena a prozpěvována po zpátku.

          Obecně myslím, že tu a tam budou podobná slova i srozumitelná a slyšitelná, tedy součástí nějakého chytlavého textu, umocněného rozum zatemňující hudbou maximálně podporující vše tělesné, aby člověk sám (ať již v duchu či nahlas) slovy pronesl rouhavá slova nebo se Boha vzdal či se proti němu jinak postavil.

          I u nás, v češtině, máme dost podobně našlápnutech „šlágrů“. Nakolik jsou takto pronesená slova proti Bohu (ve kterého pronášející nevěří) opravdu rouhavá nevím (ve smyslu, člověka od Boha ještě více vzdalující).
          My žijeme v době, kdy nevěřit v Boha je výchozí stav (který lze předpokládat i u posluchačů). Nad tím nad kým se Bůh smiluje, prostě uvěří a uvedené si začne uvědomovat.
          Bůh tento náš výchozí duchovní stav zná; duchem jsme mrtví, díky předkům a okolí od Boha vzdáleni.

          • contumax napsal:

            Ekklesian

            1***

          • Vladislav napsal:

            Urážej laskavě SVOJE předky, jestli už máš potřebu někoho z nich urážet, ano?
            Moji předkové mi dali možnosti a cestu k tomu, abych našel schopnost vrátit se k našim prapředkům a tedy SKUTEČNÝM, ne těm vašim vybájeným, základům.
            A za to jsem jim opravdu hluboce vděčný.
            Ještě dějinnou chviličku, pár desetiletí nanejvýš, si tady budete třepat ta svá židovská moudra, která tu ve formě křesťanství přežila jen proto, že se jako pijavice dokázala nasát na sílu evropské mentality a hodnot.
            Potom skončíte tam, kde každá jiná sekta. Tam, kam patříte.
            A až za sebou budete splachovat, nezapomeňte si s sebou přibalit i toho vašeho Ježíše, Boha Otce Jahveho, Satana, židovské apoštoly a z prstu vycucané svaté.
            Protože tady už na ně nikdo nebude zvědavý. Dokonce ani ti ne, co vás vymysleli a vnutili lidem.
            Protože ti už mezitím vynalezli daleko účinnější nástroje – už vás nepotřebují.
            Opona padá, je konec.

        • jana napsal:

          nevravis pravdu. Satan je porazený a Boh moze prist kam chce a pomoct komu chce, zalezi od cloveka ako sa rozhodne, pre Boha nic nieje nemozne tak netrep ze niekam nema pristup.

          • Vladislav napsal:

            Žádný Satan neexistuje a nikdy neexistoval. Nejvyšší Bůh, stvořitel světů, má s tím vaším Jahvem společného méně, než ty s fenkou Jacka Russela.
            Proč už vy křesťané konečně neodtáhnete někam? Já chápu, že vždy bude existovat skupina magorů, kteří se potřebují cítit vinní už jen za to, že tady dýchají kyslík, ale proč tím zasíráte život ostatním?

    • Jaris napsal:

      Ano, zapadni (ne)kultura je v hlubokem upadku. Ty okultni sily jsou citit na sto honu. Staci se podivat na rozvasneny dav mladych lidi jak se nenormalne chovaji jako posedli. Tento upadajici trend uz pozoruji od Beatles.
      Vsimli jste si toho, ze si dneska nikdo nezpiva popularni pisnicku, protoze nema hlavu ani patu, natoz melodii?

      • contumax napsal:

        Pepi

        Vím, že i Dead Can Dance s Lissou Gerrard byli okultisticky piclý…

        Nemůžu si pomoct ale mě se pořád líbí…

        Poznal jsem to na nich, že jejich skladby, jsou rytmicky stejné, něco jako mantra, ta gumuje mozek…

        Ono vůbec opakování se dokola, prostě stereotyp vraždí duši…

        • Pepi napsal:

          Jeden muj znamy ma tento nazor:nemusim se bat niceho,nemusim si ani ucpavat usi kdyz slysim Ozzy Ozborna,Iron Maiden nebo jine svinarny a muze se mi to i libit,ale musim si zaroven uvedomovat o co jde.Je to tak trochu jako s podprahovou reklamou.Podari-li se mi ji prohlednout,nebude na to na mne pusobit,ztrati to v podstate svuj smysl.Mozna na tom trocha pravdy je?Troll,dopadne-li na nej svetlo,praskne.-Norske prislovi.
          Dabel,prohledneme-li jeho kejkle,strati svoji moc.
          Detem/nezletilym bych ale nikdy nedoporucoval poslouchat podobne svinstvo.Ty jeste nedokazou rozlisovat,a vysvetlit 8letym proc neposlouchat Lady Gagu neni snadne.Nejlepe se temto svinarnam vyhybat a vyhledavat pratele/skolu/rodiny s podobnymi nazory.

          • Ekklesian napsal:

            No jo. Jenže nad všemi se Bůh nesmiluje aby je vyrval zlému z jeho spárů, dalo by se říci že i proti jejich vlastní vůli.

            Paktování s démony je Bohu nanejvýše ohavné. A bude následovat trest (už slyším Marii), který nejčastěji proběhne, mnou již dříve zmíněnou, formou ztráty ochrany a rozjitřením nečisté touhy hřešícího člověka, což ho Bohu nadále vzdaluje.

            Kromě toho, pokud člověka démoni začnou ovládat (nemusí být posedlý) prostě Boha hledat nebude (to všichni lidé známe), neuvěří v Boha a jeho radostnou zprávu, nepochopí co je lidem vzkazováno a o čem je naše existejnce a celý svět.

            Přesto, i když to jako křesťané vidíme a vnímáme, nesmíme zapomenout že výchovou lze děti přimět ke vzdoru. Nezbývá než doufat, že i ony mají Svatého Otce, většího než jsme my, a který je v Kristu Ježíši přivede k životu, podobně jako nás.

    • maya napsal:

      nikdo nie je obet, kazdy si vybral a za svoju dusu dostal slavu, moc, bohatstvo, po com tak velmi tuzil.
      clanok sa vyznamu priblizil ale neodhalil ho, a davidko je uz v pekle, tam kde si zasluzi

      • Pepi napsal:

        mayo 1.2(20.00)v podstate mate pravdu,ale pop industrie nekdy traumatizuje mlade nezletile deti ktere opravdu nevi o co jde a dela z nich mentalni otroky s narusenou identitou.
        To(pravdepodobne) neplati o nejakych Iron Maiden nebo O.T.O.Davidovi ale dost mozna o Rihane,Lady Gaga a podobnych „celebritach“.

    • rad napsal:

      Jaky je rozdil byt otrokem a okultistou s presvedcenim?
      Kazdy chce byt radsi tim druhym ne? Druha varianta je pritom odpúornejsi. Citim, ze i pres to, ze Bowie siril hnus srab a nestovice ho uctivaji i ti, co o okultismu neco vedi- ja to nejsem. Mam jenom neco nacteno, coz je nic a muze to udelat kazdej. Rad bych se v tomto vzdelal a drzel se od toho pritom dal.

  2. Pepi napsal:

    Poznamka:nemusime byt okultiste nebo v silu okultnich predstav verit.Ale tak to proste v popkulture funguje a neni na skodu to vedet.

  3. Oto napsal:

    Mně se to nejeví až tak transcedentní a optimistické jek je tu napsáno.
    Ano Bowie byl vysoce inteligentní člověk a skvělý hudebník.
    Nic to ale nemění na skutečnosti že Black Star je dost temné dílo.
    Interpretovat se dá různě ale rozhodně ne optimisticky.

  4. tomek napsal:

    Okultizmus povacsine zavana v popovej hudbe ,niektory rap ako napr. v jednej dekade od Eminema ,Death Metal ,a v niektorych rockovych kapelach .Povacsine to mate od interpretov ako Beyonce , Lady Gaga , Jay Z ,Madona , teda tie ktore su naznamejsie .

  5. Jesus napsal:

    tak to vypadá, že david jel 50let na hodně silných drogách a 28x krát jej pustili z psychiatrické léčebny a přitom by mu pomohl krumpáč a kladivo v kamenolomu: arbeit macht fr… tohoto kok*tka jsem nikdy nemusel a ted se mi to potvrdilo………..

  6. Jaris napsal:

    To bylo narku, slzi a lomeni rukou nad timhle radoby zpevakem! No neni divu, ze toho byly plne noviny a zprava obletela o smrti teto celebrity cely svet. Vzdyt to byl opet zid! Kdyby slo o gojima tak nejenze se nikdy neprosadil, ale nestekl by po nem ani zavsiveny pes.

    • Marie napsal:

      Drogy v kombinaci se schizofrenii… a ze si vzpomnel i na Lazara, zid…

      Toho prece udajne ozivil Jezis, a zidi Jezise nenavideli.. je to cele posahane, nedokazala jsem to ani cele precist, natoz pak se podivat na to video.

    • contumax napsal:

      Jaris

      Souhlas, anglosasové jsou vůbec pakoši, co se týče úmrtí celebrit – zkažených lidí… penězi, slávou, spousta slávu neunesou a stanou se z nich dementní bioroboti…

    • contumax napsal:

      Jaris

      Podívej se na youtube na : Arrivals…

      Je tam toho dost o okultismu…

    • gk napsal:

      nejen žid, ale i ukázkový degenerát – i když to jde často jedno z druhým – a taky byl „velký prrchrítel“ degeneráta havla – veškrny

  7. Jaris napsal:

    Cooooooooooo? Tak ted jsem si to precetla znovu. Ten „potencial nadcloveka“ definitivne potvrzuje, ze Bowie je skutecny MAGOR z radu potapaneho bubus talmudicus.

    • contumax napsal:

      Pražská vlašťovka

      Máš pravdu, kdysi jsem ten rock poslouchal…

      A dnes hádej co…???

      No klasiku přeci, uklidní a hojí mě na duši…

  8. pražská vlaštovka napsal:

    Je to všechno ještě složitější …Bowie podle mně není ani tak dobrý hudebník,
    jako manipulátor,který zrovna jako Crowley,potřebuje úplně oddanè publikum a vyšahaný posluchače.
    S takovými on umí zacházet.(sám jeden z nich).
    B.zkopíroval jedinečnost Crowleyho v době,kdy tento vylétl ,jak do té doby zatajovaná a neznámá (nedovolená)hvězda a světlice tarotu ,knihy Toth ,jež jako jeho výklad předstihuje Whita.
    Zajímavé je ,že toho nekopíruje,neboť White nebyl takový divadelník a showman jako Crowley…u C.se dalo hodně pro vlastní inspiraci použít -čti ukrást…
    Člověk si musí uvědomit ,Bowie by nebyl bez toho šoumenství vůbec zajímavý..(téměř nezajímavý -texty symbolické výkřiky ,které do podnětných a jedinečných textů dal již před ním někdo daleko lèpe dohromady – Crowley se svým týmem (převážně ženy )…
    Crowley historicky propracoval a opřel o egyptologický výzkum,kterÿ v této teosofické době jenom bujel.
    Crowley a jeho neuvěŕitelný tým – (všichni ovlivněni Blavatskou a její co.- viz.theosofie)
    byla komuna ,ve které žili (jih Itálie)..egyptologická kniha Toth vznikla již dříve v Anglii.Taktèž slavné karty tarotu.
    Vím o tom trochu něco,neboť s Crowleym žil MŮJ STRÝC(jako mužský otrok ,obdivovatel ,vykonavatel a médium ….(moje dívčí jméno je s jeho jménem totožné,ale dnes jako vdaná žena mám samozřejmě jiné)..
    Bowie šikovně ( to se mu upřít nedá),přizpůsobil jeho egyptologii svému kabalistickèmu pojetí (jistě i pro lépe a více zpeněžitelný efekt,než
    egyptologie ,kterou chtěli kabalisti vždycky jako vědu úplně vymýtit a vše včlenit do svèho judaistického konceptuelního krámu…
    Po zhlédnutí Černé hvězdy (v den jeho úmrtí to bylo presentováno jako jeho poselství), mně napadlo
    jak únavné ,temné a beznadějné to je ..Ale
    efektní..Bowie ale zanechal nakonec ještě jednu závěť- uvědomnění si své vlastní smrtelnosti s lidské malosti tváří v tvář vesmíru..
    a věčné touhy člověka po zmrtvých vstàní!-po nesmrtelnosti,která je na duchovní úrovni ,tak jako tak,
    existentní…
    takhle to chápu..
    vlaštovka j.

    • pražská vlaštovka napsal:

      oprava :
      …prastrýcem….
      j.

      • Oto napsal:

        Zajímavé co tu píšete! Váš prastrýc žil tedy s Crowleym v Itálii?
        Mohla by jste trochu víc popsat vliv této komunity na jeho osobnost?
        Samozřejmě jen pokud to není v rozporu se zachováním soukromí.

  9. proud napsal:

    Jen tak spitnu,ze na magii a tedy okultismu neco je.A plati pro to zakon rovnovahy,jako vsude a ve vsem.Kdo neveri,muze vyzkouset,ale neradim to nikomu bez jisty pripravy a zachovani bezpecnostnich pravidel!Jak vime,nase energie, myslenky a predstavy maji obrovskou silu,paklize se to s nima umi.Nepodcenovat.

  10. Pepi napsal:

    Magie funguje,vsechno je magie.Je mozne ji zneuzit a deje se to neustale.Okultismus je hodne siroky pojem,zahrnuje to hodne smeru/systemu.Neodsuzuji je vsechny,o nekterych pochybuji.
    Treba o Antroposofii zalozenou dr.Rudolfem Steinerem.Je to system,pristupny svymi velmi ruznorodymy aktivitami vsem lidem od biodynamickeho zemedelstvi pres malirsvi,eurytmii,lekarstvi,politiku(„deleni na tri“),nabozenstvi(Zbor krestanu),az po kosmetiku(weleda).Kde vlastene zacina a kde konci „okultismus“?Podle nekterych horlivych krestanu jsou vlastne treba vegetariani okultiste,a coz teprve ti co pripousteji existenci reinkarnace.Rovnez ti kdo si uvedomuji podobnost mezi ruznymi nabozenskymi systemy jsou povazovani fanatiky za nebezpecne,bezmala za carodeje.
    Okultismus je nebezpecny v pripade kdy se tajne magiske systemy zneuzivaji proti nic netusicimu obyvatelstvu k jeho manipulaci/ovladani s cilem dosazeni moci.
    Demoralizace a mentalni oslabovani obyvatel(hlavne nezletilych) skrze popkulturu je typickym prikladem zneuziti okultnich sil.

    • contumax napsal:

      Pepi

      Manipulace je vlastně čarodějnictví…

      Ale nejen to, vegoš je často picléj východním náboženstvím a ten je modlářský, uctívání soch, zvířat, skal a hor…

      • Pepi napsal:

        contumaxi,prosim nezacinejte s tim i Vy,hazet vsechny do jednoho pytle.“Vegos je casto piclej vychodnim nabozenstvim“nekdy ano a casto vubec ne.
        Nekdo proste neji maso protoze to nesnasi uz od detstvi a rodice,skola nebo dokonce i cirkev ho strasi a nuti k jezeni masa.Takovych deti kterym nechutna maso je vic nez si dovedeme predstavit.Adventiste jsou krestane-vegetariani.Duvody k vegetarianstvi jsou ruzne,ale to je prilis obsahle tema.
        Jen bych rad uvedl ze napr.Budha vegetarian nebyl,navic udajne zemrel po poziti zkazeneho veproveho masa.
        Na druhou stranu Adolf zil(nikoliv od detsvi) a zemrel jako vegetarian.Timto jsem mozna zboril nektere myty o vegetariansvi…

        • Ekklesian napsal:

          A slyšeli jste něco o tom, že člověk (jenž duchem ožije) zažívá boj v duchovním světě který vyčerpává i fyzické tělo? Maso obsahuje ve zvýšené míře potřebné bílkoviny.

          A slyšeli jste něco o tom, že jen u vegetariánů se obnovuje jakási tekutina-étér zvaný akása, což je možná věc která znesnadňuje démonům obsadit (posednout) člověka?

          Něktří, říkají že v okamžiku, kdy Hospodin k Noahovi (Noe) hovoří o jedení zvířat, říká to spíše jako příkaz, než jako doporučení a svolení.

          Jinak v Bibli je spousta informací věnována masu, doporučuji se podívat. Také je tam ale jasně zaznamenáno, že již v době krista existují rozbroje mezi těmi co maso jedí a těmi co ne, a že jsou zbytečné protože jde o malichernost.

          • Ekklesian napsal:

            Chtěl jsem říci, že přítomnost akásy (tedy u vegetariánů) umožňuje prý démonům snadněji člověka posednout. V předchozím textu jsem to obrátil.

            • proud napsal:

              „Ákášický záznam (někdy nazývaný též ákášická kronika) je záznam všeho, co se děje a co se kdy stalo v prostoru a čase.“……tolik k Akase,nema tedy s demony co do cineni :-).A mimochodem,vladu nad nima ma kazdej z nas v sobe prirozenou,jen o ni musi vedet a vedet jak ji pouzivat,pak se nema ceho bat.

          • Pepi napsal:

            Ekklesiane,Crowley ani Anton Le Vey nebyli vegetariani.
            Potrebne bilkoviny obsahuje i mleko,mlecne produkty a vejce(rovnez i mineraly,stopove prvky).
            Rovnez kvalitni bio.sojova omacka ci naklicena vojteska/atd.
            Maso nesnasim od nejranejsiho detsvi ac jsem vyrostl(nebo prave proto)s dedeckem ktery choval a zabijel slepice a kraliky.Z toho zabijeni mi vzdy bylo na zvraceni.
            V pocetnejsich rodinach je obvykle ze nektere z deti citi odpor k masu,nezavisle na tom kde zije.
            Po te co jsem uplne skoncoval s konzumem masa prestal jsem zcela trpet zaludecnimi potizemi pri cestovani.
            Tento prispevek sem svym obsahem asi nepatri az na to ze se snazim upozornit ze vsechno neni az tak cernobile a ze nekdy treba i cirkev svou horlivost i prehani.
            Daniel ve Starem Zakone odmital jist maso.Posedly demony pokud me znamo nebyl.
            Rovnez tyrani zvirat nepodporuji i kdyby mi nekdo rekl ze si to Buh preje.Neverim ze to/toho co definujeme jako Buh/Stvoritel(Buh laska jest),ze jeho puvodnim zamerem bylo stvorit zvirata proto aby je mohl clovek tyrat,zabijet a pojidat.Zvirata bez pochyb citi bolest,lasku i strach.O tom bez pochyb vi i ten kdo je stvoril.

            • Ekklesian napsal:

              Já jsem neřekl, že masožravce neobsadí.
              Navíc, jak jsem nakoupil tak jsem prodal – ale určitá logika v tom je (viz to málo co jsem zahlédl u asijských náboženství).

              Maso.

              Nepsal jsem, že jde o malichernosti?

              Vždyť si jez co chceš. Kdybys viděl co všechno už jsem sežral…

              Já mám vyzkoušeno, že když mám zápřah musím jíst i hodně masa. Pořádnej flák nahradí i všechny proteinové přípravky a energizery.

    • contumax napsal:

      Pepi

      Všechno magie není, tomu jistě nevěříš sám…

      Jo kouzelný je Bůh Otec poněvadž všechno stvořil…

  11. Pepi napsal:

    Abych nezapomel:rovnez jakekoliv typy meditace jsou krestanskymi horlivci povazovany za spiritismus ci okultismus.

    • proud napsal:

      Jiste,meditace je zaklad…ono je vlastne jedno jakym zpusobem magii praktikujes,paklize „vis co delas“.Kdyz to nevis a nemas tuseni co vsechno uz je magie,pak se vystavujes dost neprijemnejm rizikum,nejcastejsi a nejvetsi chybou bejva odflaknuti ukonceni seance,nebo nevedomost ze je nejaky ukonceni a „zavreni bran“ naprostou nutnosti.

      • Pepi napsal:

        Tak me napada:co Frantisek Bardon?Byl to pozitivni okultista?
        Ma nekdo vic info?

        • proud napsal:

          Bardon Omega?Mel jsem nejakou literaturu,ale zrejme zmizela se starym PC a znovu jsem ji nedohledal.Ale myslim si ze se vyznal v obojim a je to docela „jmeno“.

    • Paul Durham napsal:

      Myslím, že jste zapomněl na dvě věci : autoerotiku a peníze. Celá tzv. kultura posledních nejméně 50 let je jedna velká autoerotika, jeden masturbuje druhýho a všichni společně tahají peníze z lidských zdrojů. A o ty peníze jde v první řadě. A funguje to, není-li(ž) pravda dobře. Ty tzv. okultní píčoviny jsou jen třešničkou na dortu byznysu. Prostě Dules řekl a tak to bude – a to ani nemusel být psycholog.
      A co se hudby týče, tak tenhle onanista-produkt se mi nikdy nelíbil.

      • proud napsal:

        Co mas proti autoerotice? Bezva vec.Vyhoda manzelstvi spociva v tom,ze si das i kdyz se ti nechce,moje vyhoda spociva v tom,ze si dam jen kdyz se mi chce,treba loni,loni se mi nechtelo vubec:-))))))))))))))).Navic kdyz zavres oci,rozdas si to jak ty chces a s kym chces i kolikrat se ti zamane a nikdo ti do toho nekeca,nikdo neni nespokojenej a necejti se podvedenej,nic nechytnes a nezplodis :-))))))))))))

  12. pražská vlaštovka napsal:

    Oto 10:33
    Oto ,začalo to v Norimberku ,(přesné datum ,se musím podívat ,strpení..nemohu totiž teď v mé velké a nepřehledné knihovně ,najít určitou knihu o tajnÿch společnostech,jestli si to zase někdo vzal anebo přemístil..)odkud byli po „happeningu“ vykázáni z města..
    „Happening “ spočíval v tom ,že prastrýce Crowley přivázal k improvizovanému kůlu a za velmi dramatických okolností ho začal bičovat do krve!
    byl z toho skandál pro mravnost í policii,která zasáhla…skandálů bylo víc…
    Itálie byla až delší dobu potom,dokonce si myslí,v době Norimberku ,nebyly ještě ani namalovány ty mystické karty- on se vyvíjel…
    já si pamatuju ,že mého přibuznèho jezdíval můj otec navštěvovat na Příbramsko,kam on se potom vrátil a bydlel na svém pozemku ve stanu,chodil v dlouhÿch hábitech a u nàs se mu říkalo všelijak nelichotivě…
    moc jsem se o to nestarala ,ale až pojedu do prahy a budu zase bydlet doma ,zeptám se mèho otce,jak to vlastně přesně bylo ,….můj otec ,je mu přes devadesát tak si vezmi ,že to byl nejstarší bratr jeho otce,který měl mého otce v druhém manželství,také jako již starší…(moji rodiče mě meli pozde)-
    si jistě vzpomene,jak jezdíval ze zvědavosti k „bláznovi“,který byl tenkrát společensky trpěn ,protože byl starý…nesmíš zapomenout ,že z okultních teosofických teorii se rekrutuje filosofickÿ pohled na nacionalismus III.říše…a to byly za totàče tabu info…
    vlaštovka

    • pražská vlaštovka napsal:

      Oto:
      Ještě dodatek :
      Crowley by si zasloužil nezávislou a nezpolitizovanou biografii,
      zrovna tak ,jako ostatní další členové a mystici theosofické scény…
      byli zesměšňováni a zatracovàni jako blázni a diskreditováni materialistickÿmi dovolenýmk vědními
      přîstupy…co blbostí jsem se o tom načetla!!!!!!
      info vždy získáš sám ,na oficielní shit se nespoléhej.
      Do itálie Crowley vlastně úplně normàlně zdrhnul…
      jituš

      • pražská vlaštovka napsal:

        Všechno je vždycky zneužitÿ…
        U Rudolfa Steinera se jim to nezdařilo ,on je na mentàlní i astrální úrovni svým jiným pojetím lidstvím
        nedotknutelný..
        to je PAN FILOSOF….
        j.

        • pražská vlaštovka napsal:

          U nás
          Bedřich Kavka…

          • contumax napsal:

            Pražská vlašťovka

            Tomu právě nevěřím…

            • pražská vlaštovka napsal:

              Edo,
              všechno zvažuj ,jà to taky tak dělàm !
              Nejlíp Ti vždycky poradí Tvé vlastní instinkty!- rozum!
              zdraví jituš

              • contumax napsal:

                Pražská vlašťovka

                I né, instinkty, ty jsou dobrý v přírodě ale ne v okultismu, já čarodějům nevěřím ať jsou jací jsou…

                Může používat i Písmo, stejně mu nemůžu věřit pokud ho neznám několik let…

                To samý platí o léčitelích…

              • proud napsal:

                Intuice spis nez rozum,kdo se s ni nauci,jako by vyhral v loterii.

                • contumax napsal:

                  Proud

                  Jo souhlas, intuice ale i s rozumem…

                  Často tohle mám od dětství, kdo se mě líbí s tím se bavím a kdo ne nebavím se a ejhle ono to bezvadně funguje…

                  Každá tvář a oči zrcadlí duši…

                  Ale někdy vypadá člověk nevinně a je to satanský člověk…

        • contumax napsal:

          Pražská vlašťovka

          Udivuje mě ta hloupá móda vzhlížet k “ filozofům „…

  13. contumax napsal:

    Bob Dylen se před léty veřejně přiznal na YouTube, že se upsal ďáblu…

  14. Pepi napsal:

    Jen maly dodatek:tim „Kdo se upise penezum“je vlastne cela globalni(„zapadni“)civilizace.Zijeme ve Faustovske civilizaci.Tak nejak to vyjadril i R.Steiner.

    • proud napsal:

      Dost jsi to zjednodusil:-).Znam i v Americe lidi,a neni jich malo,ktery penize nenavidej a berou je jako nutny zlo,snazej se bez nich obejit co to jen jde.

      • Pepi napsal:

        Ano proude bez pochyb jsem to zjednodusil,myslel jsem civilizaci jako celek,nikoliv individualne a nikoliv zvlaste USA.Cina,Rusko,Indie nejsou na tom o nic lepe ale vsude,i v USA a prave tam se najde dost lidi kteri nejsou Mefistovci.Ale jen na individualnim planu.Zatim.

      • contumax napsal:

        proud

        Nejhorší je milování mamonu…

        Ti lidé si místo toho aby žili, zkracují život…!!!

    • proud napsal:

      Ono je to chte nechte porad a jenom o kazdym jednotlivci,at je kde je.Misto vymlouvani se na vlady a bankstery je lepsi se jen tise zamyslet,v duchu,beze strachu a priznat si sobe sam sebe.Uz jenom to cloveka casto zmeni,nebo alespon hodne ovlivni a motivuje.

  15. rad napsal:

    Ja tomu moc nerozumim. Muze mi tu nekdo vysvetlit KDO, KYM tedy Bowie BYL ? To jako podepsal smlouvu s dablem, nebo vyuzival temne sily, bez kterych by byl jouda nebo co mi chcete rict? To si mam prtecist neco o kabale, zahnětnout ritual a s pomoci nejakych sil se stat mrdkou, co bude ja nevim oblbovat lidi, nebo vysavat jejich energii? Protoze tak na mne popova hudba pusobi- shrnuto spis mi ebnergii bere, pridelava mi vrasky, nez ze by mne nakopavala, nebo aby mne nejak uklidnila.
    Spis kolem vidim sarlatany, kterymi se Bowie nechal inspirovat. Tajemno prodava.- POP

    • rad napsal:

      A zvlast posledni dobou jsou klipy okultnejsi a okultnejsi. Uz v 80s letech klipy moc nedavali smysl. Byly to jen chaoticke sekundu co sekundu menici se obrazy, bezici tak rychle, ze na cloveku zanechaly diru v hlave. S lepsi povetsinou pocitacovou technikou a uvolnenejsimi nazory- snad moralkou, jsou klipy cim dal tim vic rekneme perverznejsi, chaotictejsi, slozitejsi, nepochopitelnejsi.
      Kam az to zajde. Jsem agnostik, ale mam pocit, ze tito lide neco vi. Neco co nevim ja. Nevim kde k tomu prisli, ale je videt, ze VEDI CO DELAJI a jdou si za tim. Mne to ale miji. Citim z toho rekneme temnou energii, ktere ja se vyhybam. Ale pral bych si znatz jejich tajemstvi, pokud tedy existuji.
      Nakonec treba jsou to jenom posahani umelci, kteri nevedi co roupama a tak jen vic a vic tlaci na pilu. Ovsem opakujici se memy, mi logicky rikaji, ze to jen tak nebude. A anikdo mi nemuze odpovedet, protoze ti co vedi, asi museji mlcet a ti co nevedi, tak ctou podobne clanky a nejsou z toho moudri. Nebo se nekdo z vas ucastnil nejakeho ritualu s nekym dusevne mocnym? A muzete promluvit. Uz mne ta mystika sere. Jedni mluvi o Bohovi, druzi o schisofrenni kombinaci s dablem. Copak nemuzeme jen tak v pohode zit. Asi ne. Jestli neco mezi nebem a zemi je, tak to jsou mrdky , ktery se zaprodali a Bowie musel byt pred smrti posranej strachy. Jeho klipy jsou odporne disturbing shity. Pustte si neco z alba Earthlink- meho nejoblibenejsiho- vlastne jedineho, ktere se mi od nej libi. Ale mrknete, jak je prezentovano. Tohle jsem si nepredstavoval, kdyz jsem tu hudbu poslouchal. A kdyby ano, tak at si to strci do prdele, protoze to je na Chocholouska. Prosim:
      https://www.youtube.com/watch?v=wOZrGHmMl4o

    • Ekklesian napsal:

      To máš tak. Satanisté, okultisté, čarodějnice a čarodějové,… opravdu podepisují smlouvu s protistranou zlým/satanem (odpůrcem Boha). Často dokonce pro větší efekt i psanou krví a spálenou (kvůli utajení i zdání že není možné ji zrušit).

      Tato smlouva však není platnou a člověka k ničemu nezavazuje. V zásadě ani satan nenaplňuje její nepsanou část a zachází s lidmi jak se mu zachce. Zlý se mu neříká pro nic a zanic. Nemoci, drogy, chátrání těla (o duši nemluvě) není přímo cena/platba za slávu, jde o vedlejší efekt toho jak se k lidem chovají démoni, či alespoň jako následek rozvrácení člověka. Není to nutnost, podívej na mnohé líbezné tvářičky (jakoby Marií či jejích následovnic) mnohých falešných prorokyň. Zlý si dělá co chce a co se mu hodí.

      Svět zlého je strašný, ale je možné že svou sílu – démony – dokáže ve vhodný čas ukočírovat, vždyť zlo kolem nevnímáte většina ani dnes.
      Pro vás je lidi důležité vědět, že Ježíš má moc osvobodit zlým zajaté, i kdyby se zapletli sebevíc. Stačí ho požádat. Neznamená to nutně ovšem, že nebudete muset zaplatit za to co jste už natropili. Všechny zákony a pravidla zůstávají v platnosti. Přesto má smysl, aby věřící zkusil požádat o nápravu toho co jste způsobili a nedokážete sami napravit, či požádat o smilování abyste nemuseli nést spravedlivý následek svých činnů. Protože pokud se nad vámi Otec smiloval, a zlému nepatříte, nejste jako kdokoli, patříte Bohu a budete přijati za děti, děti mají právo žádat, nemusí jim ale být vyhověno, nebo ne tak jak chtějí – Otec ví lépe než ony sami co potřebují.

      • contumax napsal:

        Ekklesian

        Přesně tak, souhlasím s Tebou, jsme Boží děti a Bůh ví lépe než my čeho nám je co zlepšovat, či co je nám zapotřebí…!!!

        Chvála Ježíši Kristu…

  16. tomek napsal:

    Hodim sem link na cosi veslesie ako tieto okultne sracky .https://www.youtube.com/watch?v=Ywg2pvva-wg :))

  17. Jaris napsal:

    Je to smutne, co lidi dnes poslouchaji. Mne to pripada nevyslovne odporne a prici se to memu zdravemu rozumu. Naprosto nechapu, jak nekdo muze tyto karikatury „umeni“ financne podporovat. Ja bych vzala klacek a tyhle posahane lidi bych svinskym krokem hnala z podia, nahnala do sanitky a odvezla do blazince s tim, aby nikdy propusteni nebyli. To co provadeji je urazka hudebniho umeni. Hudba je veda a ma sve zakony harmonie a formy, zrovnatak jako matematika nebo fyzika. Jedina moznost jak mlade lidi pripravit na to,aby rozeznali co je odpad a co ma hodnotu, je od detstvi zavest do hudebni skoly, aby se naucili hrat hlavne klasickou hudbu na nejaky hudebni nastroj, protoze ta je zakladem.

    • pražská vlaštovka napsal:

      Jaris
      1*!
      j.

    • Pepi napsal:

      Jaris s timto Vasim prispevkem musim bezvyhrady souhlasit.Zvlaste je mi lito malych deti a mladeze jejichz duse jsou zminenym odpadem otravovany.A temer nic proti tomu clovek nemuze delat,kvuli vlivu okoli a spolecnosti,kde jsou strasaci podobni Davidovi B.predstavovani jako genialni umelci a hrdinove.O pohadce o Krysarovi uz jsem se zminil.
      Jedina moznost,kterou vidim ja,je organizovat se,vyhledavat lidi s podobnymi nazory.Televizi uz jsem davno vyhodil,ale co to pomuze kdyz soused TV ma (deti se koukaji u nej?)
      Skola porada vecirky(Skandinavie)pro 7-8 lete deti pri poslechu Lady Gaga a ten kdo je proti je darebak a asocial…
      Chapat ze tyto karikatury „umeni“nekdo financne podporuje by jste ale mela,od toho jsou tady prave alternativni media.Jde o degradaci/demoralizaci a niceni budoucich generaci aby byli decimovani a zbytek je urcen k otroctvi NWO.
      Pripravit mlade lidi,jak pisete,to uz je pozde,protoze ti uz vetsinou maji vyplachnuty mozek vlivem skolstvi/spolecnosti.
      Nutno zacinat uz v nejranejsim detsvi,ale i to je neuveritelne tezke.V Australii je ale pomerne rozvinuta domaci vyuka?Jedna z mala veci ktere clovek muze udelat pro svoje potomky?

  18. Jaris napsal:

    Dik, Pepi za nazor. Ano, v Australii je hodne deti, kter rodice uci doma. Ale i to ma nevyhody, protoze tyto deti neprijdou do normalniho kontaktu s ostatnimi detmi, coz pokladam pro budouci rozvoj jedince dulezite. To, co slysi dite ve skole musi byt filtrovano rodici a pokud je to v rozporu s pravdou je povinnosti rodice spatnou informaci opravit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Upozornění: Příspěvky trolů jsou mazány, proto neodpovídejte na komentáře, které zjevně rozbíjejí rozumnou diskuzi!

NEKRMTE TROLY!