Kaddafiho Jamahiriya – štát más – zelená kniha

kaddafi

12ti minutový rozhovor BBC s bývalým představitelem Libye Muamarem Kaddáfím o originálním politickém systému libyjské Jamahirie. V tomto systému rozhodovali občané Libye v lidových sněmech rozmístěných o celé zemi o všem, co se dělo v jejich zemi. Kaddáfí vysvětluje, že tento systém je pokročilejší, než demokracie západních států, ve kterých nevládnou občané, ale „zvolení“ politici.

 

Zelená kniha: http://www.nwoo.org/?s=zelen%C3%A1+kniha#Al-Kaddafi




19 Komentářů k Kaddafiho Jamahiriya – štát más – zelená kniha

  1. Sasin napsal:

    Neumím si dobře představit jak bych musel docházet na sněmy a hádat se například jako zde o základních otázkách společnosti. Vidím to v barvách. Lepší je napsat co chceš, zaregistrovat do do sečítání naprotivá ověřitelnému potvrzení, tam se to má sečíst a výsledky hodit do tabulky. A dokud to nezměníš je to furt platné. Blboni mezi tím můžou ječet a trhat si vlasi a měnit podle svého rozumu pořadí. Mezti tím zbývá spousrtu času na normální život a budování sídla co se bude předávat jako neprodejný podíl na půdě a rozpočtu tisíce let potomkům. Masa blboňů je stále masou blboňů. Tento handycap nemá smysl zvětšovat, ale jej pochopit a vyvarovat se ho tím, že se z lidí stanou podílníci. To, že se můžou hádat ještě nezamená, že o tom přemýšlejí, to se musí provádět v klidu domova s pohledem na své konkrétní potřeby.

    Protože masa lidí, která i gdyž má jako všechno a zároveň nic přemýšlí stále stejně. Každej chce kontrolovat svůj podíl, doslova si ho chce přepočítat a netvařme se že ne, a gdyž ho nemůže přímo kontrolovat nechá se jednoho dne zblbnout nebo podvést nějakým šmejdem, který mu kontrolu nad nějakým imaginárním podílem slíbí. Takovej blboň pak šílí, hamtá, hamtá a celé to skončí jako v Libyii. Kukačky nigdy nespí.

    Ale furt lepší než to co je teď, páč mezi námi je hodně těch, co to zase hoděj nějakým šmejdům.

    K tématu se hodí přidat i toto

    Farmaření s lidským dobytkem
    https://youtu.be/wuevttoLHQI

    • ranhojic napsal:

      Dal sis práci nemalou, toho si vážím.

      „Osel a jeho pán.

      Stařec jeda na oslu spatřil na své cestě tučnou louku plnou
      bujných květů, i pustil osla na pastvu. Ušák nedal se dvakráte
      pobízet, s chutí požíral šťavnatou trávu, poskakoval si po louce a
      vesele si řičel.
      Tu blížil se náhle nepřítel. „Prchněme!“ zvolal stařec na osla. –
      „Proč?“ ptal se osel. „Což bych musel u nepřítele nositi dvojí sedlo
      nebo dvojnásobný náklad?“ – „To nikoliv,“ odvětil stařec, jenž
      chystal se k útěku. – „Co mi tedy na tom záleží, komu patřím,“ řekl
      osel. „Zachraň se a mě nech pásti se. Mým nepřítelem jest pán můj,
      pamatuj si to.“

      • Paul Durham napsal:

        krásné , povšimněte si poslední věty níže :

        Bajka je literární útvar, který vznikl pravděpodobně v 6. století př. n. l. Za jejího zakladatele bývá považován otrok Ezop, který ale není prokazatelná historická postava.

        Základem bajky je alegorie, kdy zvířata mluví jako lidé, případně je provázejí jiné nepřirozené jevy; z tohoto jednání vyplyne nějaké poučení či kritika chyby, která ve většině případů bývá čtenářovi již známa. Jednotlivá zvířata tím získávají lidské vlastnosti, jež se pro ně stávají typické (např. liška je chytrá, až vychytralá, osel hloupý, vrána důmyslná, kočka požitkářská, páv marnivý atp.). Kromě toho se zvířatům přisuzují standardizované role (ovce, případně jehně nebo kůzle vystupuje v roli oběti, vlk zase jako škůdce). Etologicky vzato zvířata nemusí být nositeli těchto vlastností, lidé jim je však připisují na základě zjevu nebo chybného, avšak kanonizovaného pozorování (zejm. poznatky antických přírodovědců, např. v bajkách G. E. Lessinga). Tyto vlastnosti jsou pak u daného zvířete zesíleny do podoby, kdy se stává jejich ztělesněním a archetypem. Bajka tedy pracuje se symbolikou.

        Cílem bajky je kritizovat konkrétní společenské nešvary, působit na lidi a vychovávat je k odstranění těchto nešvarů. Nejčastěji se tak děje humornou formou, pomocí ironie a satiry.

        Bajky byly původně určeny dospělým posluchačům a čtenářům, v 19. a 20. století se bajky začaly stále více posouvat do dětské literatury.

    • Paul Durham napsal:

      S vaším textem nelze nesouhlasit, jen si neumím představit, že by současní „blboni“ převzali politickou odpovědnost za svoji existenci, je zajímavé, že velká část z nich ( ovšem stále se zmenšující ) pořád drží za sebe profesní odpovědnost a když přijde na politickou jsou na tom jako macarát jeskyní , když má zhodnotit sochu Davida. Asi už chybí geny, nebo co.
      A co se týče blboního dorostu, tak o tom škoda cokoliv, statisticky.

        • pro-ude napsal:

          „Věštkyně.

          Často náhoda nám pověst zjednává, a jen pověst často v životě
          nám k blahu pomáhá.
          Žena jedna zanášela se tím, že z karet vykládala osudy. Lidé
          četně ji navštěvovali a dávali si od ní hádat. Ztratilo-li se komu něco,
          chtěl od kartářky zvěděti, kdo věc ztracenou má; opustil-li milenec
          milenku, nebo stal-li se manžel nevěrným manželce, musela moudrá
          věštkyně radou nápomocna býti. Každý ve svých trampotách u ní
          hledal útěchu.
          Kartářka byla chytrá žena, znala lidi a jich slabé stránky,
          obratnými otázkami dovedla vypátrati poměry těch, kdo ji
          navštěvovali, a podle toho jim věštila. Někdy také náhodou se
          věštba její vyplnila, následkem čehož neobmezené důvěry požívala.
          Bydlila v podkrovní světničce, to ale nevadilo i nejvznešenějším
          osobám, aby ji nenavštěvovaly.
          Dávajíc si dobře platit za své věštby brzy tolik peněz si vyzískala,
          že si mohla koupiti pěkný dům, do něhož se z podkrovní světničky
          odstěhovala.
          Světničku tuto zaujala stařena, a vše hrnulo se opět k této, aby od
          ní zvěděli svůj osud. Marně tvrdila žena, že neumí vykládat, že ani
          číst neumí, že zná jen modlit se a dělati kříž. Nic nebylo plátno,
          nikdo jí nevěřil, i musela konečně podrobit se a věštit lidem, začež jí
          dobře platili.
          Věštkyně zatím ve svém domě marně čekala na své
          navštěvovatele, nikdo nehledal věštbu v pěkném domě.“

        • Jarmila napsal:

          No akorát že v socialismu byly ty půjčky BEZÚROČNÉ, to znamená, že novomanželé nemuseli zaplatit navíc ani korunu na úrocích. A nám s mužem při dvou dětech odepsali 4000 korun. Tohle pravidlo platilo samozřejmě pro všechny. Prostě super. Bytovou stěnu, kterou jsme si tenkrát před 39 lety pořídili máme dodnes a je stále krásná a moderní, protože je dřevěná, bytelná, vyrobená v mém rodném městě Krnově. Dnes tam je veškerý průmysl zničen, protože nebylo žádoucí, aby americká kolonie byla soběstačná.

        • Maroš napsal:

          MANŽELSTVO JE ZMLUVA SO ŠTÁTOM!

      • Sasin napsal:

        ĎĚTI, POTOMCI, BY TO POCHOPILI OKAMŽITĚ, jenže gdyž jim to nigdo nedovolí ani neukáže, nenaučí, můžeme plakat dál.

  2. jan nowak napsal:

    Brontosaurus to nepřeŽIL ! ! !
    .. a já mu řikal – nežár tu přesličku..

    • libracni napsal:

      Takovej brontík možná někomu přijde těžkej, ale von vlastně nic neváží…

      Je těžší „kilo“ železa nebo „kilo“ peří?

      Kdo nevěří ať tam běží, ale záleží to na tom, kde se nacházejou…

      Na orbitě se bude i ten brontík vznášet jako peříčko…

    • jan nowak napsal:

      On se po ní wždycky hrozně nefouknul a pak prděl
      .. jako proud we vířivce..
      Otráwil se skleníkowejma plynama !

      • dont-be-proud napsal:

        No fuj:D To je bizardní vizualizace.
        Až takový vířivý prasení snad nejni nutný nebo je to nezbytné?

        „Žába.

        Žába spatřila pasoucího-se býka velké krásné postavy. Sama
        jsouc postavy nepatrné počala mu záviděti jeho velkost, i jala se
        nadýmati se, nafukovala se a všemožně se namáhala, aby býku co
        do velkosti se vyrovnala. „Nejsem ještě dost veliká?“ tázala se sester
        svých při každém nafouknutí. – „Ne!“ – „Ještě ne?“ ptala se opět. –
        „Ó ještě dlouho ne!“ – A žába nepřestala nadýmati se, až pukla.“

        • Sasin napsal:

          Proudovi došla státní inspirace, proto diskuse stojí zase na mrtvém bodě. Blboni čekají na novou navážku sraček do kterých opět můžou nablejt. Místní závozník v tom bude pokračovat, páč nic jiného ani nemůže. Ale bude to dělat poctivě, šak aji všichni ostatní se veřejného blití zůčastňují Takže jako to má smysl. Blééé

      • proud napsal:

        Lepsi jeden prd,nez deset doktoru,Noffak:-)))))))))))))))

    • Maroš napsal:

      Nežer tu přesličku bahenní, tá ti tvúj bachor nahehní!

  3. Maroš napsal:

    Panstvo – kto si chce zaplávať v riadnych sračkách – pohľad z dronu nad prasačím veľkochovom – chudák planéta!
    https://www.youtube.com/watch?v=J95hE5cjNJ8

    • Sasin napsal:

      Gdybys viděl co teče z města, přestal by si svítit. Taky pěknej koncentrák. To všechno se dá řešit volbami potřeb, ale jak se zdá bude se plakat a palit mlíko na plotně dál a dál.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Upozornění: Příspěvky trolů jsou mazány, proto neodpovídejte na komentáře, které zjevně rozbíjejí rozumnou diskuzi!
Diskutujte k věci, nepište nesmysly, které nikoho nezajímají.

NEKRMTE TROLY!