Pod tlakem faktů The Washington Post odvolává zprávu, že Rusko napadlo elektrickou síť USA

58693420c46188c14b8b462bNoviny The Washington Post uveřejnily opravu článku, v němž se tvrdí, že ruští hackeři se v jednom zařízení ve Vermontu infiltrovali do elektrické sítě USA. Noviny teď uvádějí, že úřady nemají žádné takové „indicie“, a že lidé na sociálních sítích šíří „falešné zprávy“. V pátek vermontská elektrárna Burlington Electric spustila poplach po tom, co se našel škodlivý kód na jednom firemním laptopu. S odvoláním na nejmenovaný zdroj pak The Washington uveřejnil pod bombastickým titulkem „Ruská operace napadla elektrárnu ve Vermontu“ zprávu, že byla „ohrožena bezpečnost energetické sítě Spojených států“.

Podle komuniké Burlington Electric se však ukázalo, že nakažený laptop ani nebyl připojen k energetické síti. „Zjistili jsme podezřelý internetový provoz na jednom počítači jednoho oddělení Burlington Electric, který však nebyl připojen k síti systémů naší organizace,“ uvádí se ve zprávě.

Nebyly zveřejněny ani žádné důkazy ruské stopy. Nakonec The Washington Post vydal opravu k tomuto článku. „V předcházející verzi této zprávy bylo nesprávně řečeno, že ruští hackeři pronikli do elektrické sítě USA. Úřady uvádějí, že pro toto tvrzení nejsou zatím žádné náznaky,“ říká se v komuniké. Nestoudný titulek, že „Ruští hackeři“ se vetřeli do energetické sítě USA, však zůstal.

Glen Greenwald, prominentní americký novinář, který byl mezi těmi, kdož napadli nařčení Edwarda Snowdena, že prozradil špionážní skandál v NSA, říká, že tato záležitost ladí s americkou antiruskou agendou. „Je to o to závažnější, neboť to odráží hluboce iracionální a neustále eskalující posedlost, která se pěstuje v americké politické debatě a kultuře, a která se týká hrozby představované Moskvou,“ napsal Greenwald.

Překlad: Very Savvy People: Washington Post po výzvě odvolává propagandistický šmejd „Rusové tím, že napadli energetickou síť, vyhlásili válku USA!“

Mezitím se na sociálních sítích vytvořila skupina, která velmi hlasitě označila materiál uveřejněný Washington Post za další případ “falešných zpráv.

Překlad: Ann Coulter: Washington Post se dal nachytat, jak šíří další falešné zprávy. Od volby prezidenta se noviny změnily v The Washington Post Mortem. 

Není to poprvé, co byl Washington Post nucen opravovat zprávu obsahující neodůvodněná obvinění. 24. listopadu v článku noviny obvinily Rusko, že toto fakticky stojí za masovým šířením “falešných zpráv”, které v listopadu předcházejícího roku ovlivnily prezidentskou kampaň USA.

Jedním z expertů citovaných novinami byla skupina nazvaná PropOrNot, která “identifikovala“ více než 200 webových stránek jako líheň ruské propagandy. Článek však vyvolal závažnou kritiku ze strany lidí na sociálních sítích, jakož i ze strany novinářů, kteří zpochybnili důvěryhodnost samotných PropOrNot.

V reakci na to Washington Post zveřejnil dlouhý redakční úvodník, v němž se uvádí, že některé stránky zařazené do PropOrNot veřejně zpochybnily skupinovou metodologii a vyvozování závěrů.” Skupina je později vymazala a Washington Post k tomu za sebe dodal, že neručí za platnost zjištění PropOrNot’.”

V říjnu Spojené státy oficiálně obvinily Rusko z napadení počítačů jednotlivců i organizací zapojených před volbami do kampaně Demokratické strany. Moskva obvinění odmítla jako „nesmysl“.

Po vítězství republikánského kandidáta Donalda Trumpa citoval Washington Post zprávu CIA, v níž se uvádělo, že Moskva výslovně dopomohla Trumpovi dostat se do Bílého domu.

Zvolený prezident označil tato obvinění za směšnáa prohlásil, že jde o další výmluvudemokratů, aby omluvili skutečnost, že Hillary Clinton prohrála. V rozhovoru pro RT uvedla bývalá členka britské špionážní agentury MI5, Annie Machon, že vyrukovat s dryáčnickým titulkem a později vydat opravu je součástí taktiky Washington Post.

Znovu a znovu, a stále dokola vidíme, že ve Washington Post vycházejí tyto falešné zprávy,”řekla. “A znovu a znovu musí tyto zprávy dodatečně uvádět na pravpu míru. Ale semínko je už, ovšem, zaseto,”uvedla Machon.

Zdroj: https://www.rt.com/usa/372448-washingtonpost-retracts-russian-hackers/




Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

code

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud

Upozornění: Příspěvky trolů jsou mazány, proto neodpovídejte na komentáře, které zjevně rozbíjejí rozumnou diskuzi!
Diskutujte k věci, nepište nesmysly, které nikoho nezajímají.

NEKRMTE TROLY!